• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Snorkfröken77 skrev 2011-06-12 21:27:03 följande:

Dagens rapport är att kontrollen gick fint och att de fixade tid åt oss på specmvc imorgon istället för att jag skulle behöva ringa och trassla. Så håll tummarna för mig imorgon att jag får träffa en human läkare och att det finns någon ledig snittid snart!

Lycka till idag Snorkis!
  • fru AM

Snorkis: Håller tummarna för att du får en snar snittid!!! KRAM

• smint

jag fick också tipset när T var 10-11 månader och varit magsjuk att ha i olja och fett för att göra magen hård... men med hugo sa dom att ha i olja för att göra magen lös..  

• Telis

Muggles, ja lös mage kan bero på att dom får i sig för lite fett. Det sas inte rapsolja specifikt, bara att man skulle tillsätta mer fett.

• fru AM

Men fett kanske har den egenskapen att det löser magproblem - oavsett om de är av den hårda eller lösa sorten ..?

• Telis

Jag håller med mopedvin, svärmor är toppen men min mamma kan vara jobbig.

• BrudSommar2006

Svärmor kan vara rätt jobbig faktiskt, antar att det är därför maken blir så ilsk på både henne och svärfar, men det går ändå rätt bra att ha henne boendes hos oss. Ska iofs bli skönt när hon åker också men jag är verkligen tacksam för all hjälp just nu, speciellt som jag inte har en aning om när maken får komma hem. Fast själv verkar han tro att han får komma hem till helgen, det vore ju verkligen bra.

• Ore

Instämmer med Telis och mopedvin, mamma är mycket mer irriterande än svärmor (Var på håret att klippa kontakten med mamma i höstas/vintras någon gång, men hon skärpte till sig) Men efter skilsmässan har det blivit väldigt tydligt att när mamma och pappa levde ihop så såg vi mer av mammas bättre sidor och pappas sämre. Dvs efter skilsmässan gillar jag pappa bättre, hans problem var humöret och det är som sagt mycket bättre nu. Medan mamma har förvandlats till en hopplös slarver, som knappt är pålitlig alls...

• snaily

Nenne/ Muggles/Ore
    Får förtydliga mitt flummiga inlägg: Yngla är fortfarande misstänkt mjölkproteinallergiker och får inte dricka vanlig ersättning. Den hoppas jag är "god", om hon nån gång får börja med sånt. Och det låter ju bra att man inte behöver vänja dem med den på något speciellt sätt utan att magen troligen funkar ändå.
    Men, om hon ska ha ersättning nu så får hon Althera, allergivariant och den smakar verkligen ILLA, och syrran tipsade om att blanda den med bröstmjölk, till en början bara 20% ersättning och sen successivt öka mängden så de vänjer sig vid den vidriga smaken. Hennes yngsta är ju uppfödd på något liknande (fast ännu mer extrem och dyr specialersättning) och så gjorde de i alla fall för att få henne att dricka det.
    Nu har jag dock kommit på att jag såklart löser babysim-amnings-problemet med att ta med redan infrusen bröstmjölk. Att jag inte tänkte på det tidigare?!

Snorkis
    Håller tummarna idag! Hoppas makens migrän gått över!

• nennesjuttioåtta

hellå
    jag gillar svärmor och mamma men kan ändå störa mig fördärvad på dem båda.  

vilken underbar bild på trollet, hahahahaha! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!