• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Vickan- det vore så kul att träffa er alla! Känner mig dock fortfarande nästan som en smygläsare då jag så sällan har tid att kommentera... Svårt att få tiden att räcka till med heltidsjobb och två små hemma. Men jag läser o hänger med helt ok ändå tror jag, skulle vara kul att få ansikten på er!

• Oupsie

Snorkis, jag hoppas verkligen att ni får träffa en bra läkare idag så att ni får ut Leffelina så snabbt som bara möjligt! Stora stora kramar!

• Telis

Tusen tack för en sjusärdeles trevlig picknick i lördags!! Jag fick lite dåligt samvete för familjen på vägen hem när jag insåg hur länge jag varit borta.

Ni andra kan se i galleriet hur vilt det gick till - jag har lagt upp ett nytt foto där!

• smint

åh fasen att jag inte kunde vara med på picknicken

Snorkis: Håller alla tummar att ni får ett snitt inom de närmaste dagarna.

Varför är många svärmödrar så jobbiga??  Vet att många har fina svärmödrar men jag blir tokig på min...  inte alltid men hela helgen har det varit massa synpunkter om barnen osv osv...

• Ore

Snorkis: Håller tummar och tår för att du får ett tidigarelagt snitt och att ni snart får träffa lilla Leffelina! Såhär kan du ju inte behöva ha det, psykterror på hög nivå...

Snaily: Lillkillen hade inga problem med att hoppa till och från ersättning. Han fick komplement någon gång per dag i en månad, sedan någon enstaka gång, och sedan komplement igen någon gång per dag från 4 månader och framåt...

Tack till alla 'picknickarna' för väldigt trevligt sällskap, lätt värt att lägga en heldag på att åka till huvudstaden när man har så roligt där

• Mopedvin

Smint - ååå vad jobbigt! Jag blir mest tokig på min mamma, svärmor funkar bättre...

• fru AM

Min svärmor är bra och jättesnäll men hon är mycket nyfiken och så hör hon som en kratta (inte hennes fel) och glömmer ofta att sätta på hörapparaten så det blir många dråpliga och ibland enerverande situationer ... Nu har sväronen left the building så man får vila upp sig en månad eller så ...

• muggles

Snaily: jag har smakat på både bröstmjölk (någon droppe bara) och BabySemp 1 och i mina smaklökar smakar det exakt likadant (lika sött). Jag förstår inte hur man kan känna skillnad? Det borde inte blir knas med magen om du ger ersättning bara i bland. Men om det blir knas så blandar du i rapsolja i ersättningen (häll i motsvarande en 50-örings storlek i början och öka efterhand).

Telis: apropå det - läste du verkligen att rapsolja skulle vara bra mot LÖS mage?! Vi har alltid använt det mot hård mage (dvs för att få magen lösare). ???

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!