• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ett sent hej från AM! Lite matt efter dagens mycket trevliga picknick och en intensiv kväll med sväronen.

tack alla picknickare för att ni finns. Otroligt kul att ses - ALLA - och så roligt att IRL få träffa 'nykomlingarna' snygg-Porchez, bedårande Yngla och partykillen charm-Trollet!

Snorkis: Vilken fruktansvärd upplevelse - igen. Jag tycker det borde bli dags för Leffelina att komma ut nu! STOR KRAM!

• Mopedvin

Kram till snorkis, går inte att föreställa sig hur det kändes men en kram kan man alltid ge! Kul att ni andra hade roligt på picnicen, berätta! Vart var ni? Vilka var med?

• Parnassia

Åh Snorkis!!
    Jag tänker på dig och er så mycket och hoppas av hela mitt hjärta att du ska få lite ro. Hoppas att allt går bra på måndag och att ni får träffa bra folk! KRAM!! KRAM!!{#emotions_dlg.flower}

• viktualia

Mopedvin - vi blev sju stora och fyra små deltagare till slut. Sanslös hetta, mat på plastburk, nån slurk vin och massa fniss! Dvs precis lika trevligt som det brukar när trådfolket träffas IRL. Du får haka på så får du veta mer om hur skoj det är!! *ler glatt*

• MSW

Hur avlöper helgen för alla? Här har vi hunnit fira maken, lämnat återvinnings-skräp, sorterat rena tvätten, kört in ved och nu grejar maken med gipsskivor i hallen.. Fick höra ngt av en solskenshistoria idag, en släkting till mig som ska ha barn nästan samtidigt som vi.. Hon har tidigare haft ett långt stadigt förhållande utan några barn, som tog slut för 1,5 år sen eller så, och sen träffade hon en ny kille (som inte heller har barn sen innan)! Roligt! Annars rullar tiden på här, går in i vecka 19 imorn och på onsdag är det dags för RUL och det börjar jag bli lite lagom nervös för.. Och på torsdag drar min sommarkurs i gång!

Kramar till alla!

• Parnassia

Inspirerad av gårdagens trevlig picnic har jag scannat av Vickans blogg och bokat det datum som nämns sist där. Har även vidtalat maken som vet om planerna.

Spännande med RUL MSW, jag håller tummarna!

• snaily

Snorkis
    KRAM på dig! Hoppas det gått bra på kontrollen idag? Och hoppas det är slut på all vånda snart och Leffelina får komma UT!

Tack alla för trevlig picknick igår! Vi höll nästan på att aldrig komma iväg efter katastrofstressig morgon med amningstrubbel och storgråtande Yngla och storgråtande mamma, och en pappa som blev så stressad av allt elände att han bestämde sig för att stanna hemma istället för att åka på whiskytur i skärgården. MEN, jag tog mig iväg och det blev ju bra till slut! Tusen tack till snällaste AM för att hon inte lät Yngla svälta ihjäl!

Sen skulle jag hem till syrran på stort grillningskalas, vid det laget var både jag och Yngla så trötta så det blev ganska avslaget, jag glufsade i mig ett lass mat och åkte hem före desserten. Lyckades inte få Yngla sova där alls, och i bilen hem lyckades hon NÄSTAN somna men vaknade för att hon blev rädd för det flimriga oranga ljuset när vi körde genom en tunnel... suck. 1,5 h sömn totalt på hela dagen... lagom?!

Idag försökte jag lura i Yngla lite ersättning - tänkte ha som backup till babysimmet på tisdag - men det gick då rakt inte, det smakade tydligen päckel. Althera, sån mjölkallergi-variant. Hoppas vanlig ersättning smakar bättre? Sen lärt mig att man måste fasa in det genom att blanda med bröstmjölk. Får se vad vi hinner till på tisdag, antagligen inte så mycket.

Hur går det förresten med en bebismage som får ersättning lite sporadiskt, säg någon-några gånger per vecka? Blir det knas?

Maken kokar rabarberkräm (från egen trädgård! ) och snart ska vi äta den. Istället för tårta så här ett halvår efter att vi fick träffa Yngla för första gången på Östersunds BB.

Fortsätter mitt egoinlägg:
    Idag packade jag upp babybjörnselen ur en kartong så nu kan jag ha Yngla framåtvänd och på så vis kanske kan få något gjort här hemma, tjohoo! Siktar på att packa upp minst en halv kartong om dagen, känns som ett realistiskt mål.

• muggles
    snaily skrev 2011-06-12 20:24:17 följande:
    Tusen tack till snällaste AM för att hon inte lät Yngla svälta ihjäl!
    Vad betyder detta?! Får en vision av AM liggammandes Yngla i Humlan... hmmmm
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!