• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Lappis: Oj 2 veckor är lång tid, man har ju som sagt sitt eget att ta hand om också...

varning för ego gnäll så scrolla ni som vill...

Ang svärmor så skall hon påpeka saker ofta, hon lovar T saker dom skall göra som sedan aldrig blir av. I julas tex så skulle hon sova där när vi skulle på fest, då sa svärmor att då skall vi göra pepparkakshus och T pratade om det i flera veckor innan, när hon sedan sovit där så hade dom inte gjort det för hon orkade inte, T blev superledsen för hon lägger mkt på minnet. Sist vi klippte henne så blev det rätt kort, men superfin frisyr på henne och det passar verkligen nu på sommaren, i går så sa hon att åh börjar det växa ut nu men det var väl tur så hon kan få ha lite längre hår, men har man ett barn som vägrar allt vad toffsar och hårspännnen heter så tycker inte jag att längre hår passar.  Sedan har ju H ett öga som rinner vädligt mkt, trånga tårkanaler säger läkaren och inget att göra åt, tror vi har sagt det 20 gånger ungefär och ändå varje gång så skall hon påpeka det, att åh nu är det svullet och si och så..

sedan skal vi inte tala om alla köer vi skall ställa T till här ute, för att det mååååste man göra om man bor här.. typ tennis, balett osv.. men jag vägrar  Gymnastik och fotboll kan hon få gå, eller klart vill hon dansa balett så får hon göra det, men hon skall själv få välja, och hon är lite för liten ännu för att ha massa aktiviteter..  

aja, det är bara att härda ut

i helgen fyller svärfar 50 år och först var tanken att vi skulle fira i Frankrike, men nu blev det inte så, nu är planen att hyra en stor segelbåt och segla fred-sönd med alla famlijlemedlemmar, 9 vuxna och 2 barn.. Men jag är ytterst tveksam till att sätta mig på en segelbåt med barnen, T kommer bli sjukt rastlös och inte kunna röra sig ordentligt kommer driva oss till vansinne, H kommer ju få sitta i sele hur mkt som helst, inget jag är sugen på. Svärmor sa att hon kan ta Tilde hela tiden så kan jag ligga och sola på däck.. jo men visst.. Sambon är på min linje så det blir nog att vi stannar hemma i så fall..

• BrudSommar2006

Muggles, hur har det gått med din mamma? Sist jag hörde hade du lyckats få en kontaktperson som skulle åka hem till henne dagen därpå. Har du lyckats prata med henne än?

Segelbåt med Iris, hm, vet inte hur det skulle fungera, skulle kanske kunna gå faktiskt. Segelbåt med Astrid, hu, vill inte ens tänka tanken.

• muggles

Men Snorkis: är inte du typ i v36 nu? Det vär väl absolut ingen fara med lungorna då. Och kuvös ska det väl heller inte bli fråga om, max värmedyna. Ja jag vet inte, men det intrycket har jag fått iaf efter all info vi har fått. Men jag kanske har fel... Jäkla oempatiska läkare! Jag är såå glad för dem jag träffat på här i Gbg på specialen!

• muggles

BS: det är katastrof med henne tyvärr. Orkar inte dra historien här.

• muggles

Är inte Ciccis Vickevire född i v37 förresten? Han låg väl inte i ngn kuvös vad jag minns. Han fick väl sola lite men det är det ju många barn som får...

• Lapinette

mugglan - jobbigt med din mamma!

BS - jag har skrivit lite på restråden men not full story (har sista dagen kvar). Är skitdålig på att skriva där, här och allt annat numera. Har inte lika mycket tid längre och på kvällarna orkar jag inte släpa hem datorn .. ja och på helgerna så har vi ju antingen besök eller så är vi bortresta.

Det blir lite bökigt för svärmor att resa (Ryanair) och så tror jag det är en kostnadsfråga också. Vi får se den dagen hon får ett barnbarn om hon kommer oftare. Gällande den biten (barnbarn) så känns det som om det inte händer någonting alls . Det kommer inte på långa vägar lika många barn i år som i fjol. Har kört fast på köplats 27 (tror jag det är).

smint - jag, hade ju föredragit Frankrike .

• smint

lappis: ja jag var så glad att vi skulle åkt ned en sista gång innan huset skall säljas, men nu blir det nog inte så..  ev i augusti men då är det ju så varmt där iofs..

mugglan:  styrkekram med tanke på mammsen.  

• BrudSommar2006

Muggles, äh, vilket skit och skräp, jag hoppades att du skulle skriva att hon hade fått hjälp och att det började ordna sig.

Lapinette, aha, men då går jag in där och läser senare. Jag kände också att jag inte riktigt hade tid när jag började jobba igen men nu är det rätt lugnt på jobbet en liten period så jag har kunnat hänga här mer. Island är i alla fall ett ställe jag är intresserad av så jag måste läsa det du skrivit.

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-06-13 16:30:38 följande:
    Men Snorkis: är inte du typ i v36 nu? Det vär väl absolut ingen fara med lungorna då. Och kuvös ska det väl heller inte bli fråga om, max värmedyna. Ja jag vet inte, men det intrycket har jag fått iaf efter all info vi har fått.
    Smygläsare från granntråden kikar in och tror att Snorkis är i v. 37+0 idag, eftersom jag är ganska säker på att vi har samma BF (3 juli).

Styrkekramar till Snorkis och hoppas ni får snitt så snart som möjligt.

*smyger ut igen*
  • Vännerfan

Lappis, Så trist att kön står still nu! Men kul att ni verkar haft det bra på Island! Var ska ni bo när ni ska till Skåne?

Ska se om jag kommer åt Vickans blogg ang. September.

BS, Fy så läskigt det låter med domningarna! Hoppas du snart får veta vad det är och att det inte är MS eller något annat som är svårt att bli av med. Tänker på dig.

Snorkis, Hoppas de plockar ut Leffelina snart om hon inte kommer självmant! Och hoppas du har det ok på sjukhuset.

Ore, Vad blev det för kön på twinsen? Du gissade på en av varje minns jag.

Ni verkar som väntat haft det bra på picknicken! Själva var vi på Karnelund i helgen och det var toppen! Barnen skötte sig exemplariskt (på kvällarna- på dagarna är Prinsen så tjatig att det blir ett enormt stresspåslag att ha honom med. Han pratar varje sekund. Man hinner inte läsa en enda mening på en skylt, så jag stoppade fingrarna i öronen ibland och maken körde bil med hörselskydd en bit.). De somnade iaf före 19.30 och sov ju i eget rum så vi kunde göra oss i ordning och njuta av 2 superba 3-rättersmiddagar med vinpaket på kvällarna. Jag har inte förrän nu fattat vilket matmecka Skåne är! (Räcker ju iofs att titta på konditorn EA och bagaren Tinga för att fatta det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!