• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Liten, då flyttar ni mitt i semestrarna då. Efter sommaren får vi börja ses mer, jag har så sett fram emot att ni kommer på rätt sida av stan!

• viktualia
    FruCicci skrev 2011-06-14 10:20:54 följande:
    Avslutningsvis, Trollet är en riktig schteeeeeekare Gode tid så söt han var på bilden, och annars med. En riktig goding! Och du är verkligen en skön mamma Vickan, tänkte på det flera gånger i lördags hur cool du var KRAM
    Fniss! Du är go du! Och japp, det är klart att Trollet är sötast... hihihi... även jag blir ju stolt mamma av sådana tillrop! Att du själv är trådens mesta glamourmamma gör ju det hela ännu roligare! *kram på dig* Och TUR att tråden finns - tänk vad trist det hade varit om denna roliga skara människors livsvägar inte hade korsats!!
  • Snorkfröken77

Mer rapport (ja, jag är uttråkad) inget snitt idag om det inte drar igång igen, verkar lugnt just nu. MEN det verkar som att det kanske blir tidigarelagt iaf Var en annan läkare här inne och stimmade om det men han ville att "min" läkare skulle prata med mig (visat sig att herr charmtroll är överläkare). Jag hoppas på att det drar igång igen och det gjorde "min" läkare också, tydligen bäst för bebisen. Så önska mig riktigt överjävliga värkar tack

Min svärmor är gullig men lite jobbig ibland, hon ville komma och hälsa på mig nu när jag låg inne, maken avstyrde det. Han förstod att jag inte riktigt orkar med henne just nu. Mina egna föräldrar tänker inte ens tanken så jag vet inte vilket som är bäst eller värst...

Cicci - Aha, han föddes redan i v 36, har ni haft något problem att försäkra honom? Fick han ligga i kuvös eller nåt? Jag kommer inte ihåg...Däremot kommer jag ihåg att du hade lockat håret till Ls förlossning

BS - hur yttrar sig myggallergi? Blir man jättesvullen där man fått bettet?

September - Jag har läst någonstans att Canesten tar fler svampsorter än Pevaryl. Sen är det ju viktigt att fortsätta smörja utsidan i 10 dagar så man inte smittar sig själv igen.

Liten - Vad härligt med flytt snart!!! Hoppas det löser sig med försäkringsärendena, jobbigt att behöva trassla med sådant på en gång.

Nu har äntligen min rumskamrat fått gå hem, hon snarkade hela natten, trodde jag skulle bli tokig...Sen pruttade hon oxå *suckar* och sa inte ord till mig...

• Fossing77

När jag väntade Mira sa de att man inte stoppar en förlossning efter v 36+6 för då räknas barnet som fullgånget :) så heja snorkis!

• viktualia

Snokis - snacka om online-rapportering!! kram på dig! och jag gissar att du helst slipper besök... hade du suckat efter sällskap så hade jag gärna kommit... även om det knyter sig i magen varje gång jag ser en sjukhusdörr..

• BrudSommar2006

Snorkis, det blir många minnen från alla turer kring förlossningen i alla fall att berätta för Leffelina om sedan!

Jo, om Astrid får ett myggbett på armen så svullnar hela armen upp, typ. Förra helgen fick hon ju ett myggbett på ena ögonbrynet och ögat och näsan svullnade igen så vi fick åka till akuten och få allergimedicin. Den här gången satte sig myggjäkeln på ena fotknölen så hon svullnade upp från knät neråt, höll inte på att hitta någon sko jag kunde få på henne imorse. Fast nu har vi som sagt fått allergimedicin att ha hemma så behöver vi inte åka iväg varje gång det händer.

Om Iris får ett myggbett så blir det enormt stort, hon har just haft ett på låret som gjort att hon haft en "lårkaka" som sett hemsk ut, men på henne har det räckt med kortisonsalva på betten ett par dagar varje gång så ordnar det sig, hon blir inte så svullen som Astrid.

Har insett att en vecka i mygglandet Sälen i sommar kanske inte var det smartaste jag kunde komma på, suck.

• BrudSommar2006

Snorkis, är det för att du ska snittas som de stoppar sammandragningarna hela tiden?

• Ore

Snorkis: Hoppas på en bättre rumskamrat (eller ännu hellre ingen alls) för kommande natt! Fast förresten, om jag istället önskar rejäla och effektiva värkar åt ditt håll, så behöver du inte ligga kvar där alls. Ännu bättre!

September: Jobbigt med svamp, jag fick också någon svampinfektion när jag var gravid (har annars varit lyckligt förskonad från detta...), kanske är lättare att få det just när man är gravid?

Hattis: Härligt med köp av bebissaker

Vänner: Två små tjejer blev det, tillskott i den rejäla tjejligan de har nu. Hoppas att de kommer hem från BB snart så man kan få träffa dem.
    Jag ska t.o.m. vara så snäll att jag inte pikar min syster för hur länge hon varit ifrån sina övriga barn... Hon tycker det är såååå hemskt med folk som lämnar sina små barn flera daaaagar i sträck.... Hennes ettåring som tidigare varit hos barnvakt högst 2-3 timmar har nu inte fått träffa sin mamma på 4,5 dygn, och fick även vara ifrån sin pappa i drygt 1,5 dygn. Men tydligen är det helt ok om man får fler barn, men totalt avskyvärt i alla andra sammanhang...?

• Ore

BS: När är det ni ska till Sälen? Jag var där en gång i slutet av juni/början av juli och det var heeeelt hysteriskt med mygg. Men året därpå var jag där i slutet av juli, och tyckte inte alls att det var mycket mygg? Det kan ju ha varit skillnad mellan åren, men jag tror mer på att de där veckorna gjorde att många mygg försvann?

Sedan räcker det ju såklart med några enstaka, om dina tjejer är så känsliga för myggbett, för att det ska bli jobbigt...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!