• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Lappis – vi gör ju web också Nä, de luktar inte. Ända hit iaf.  

• nennesjuttioåtta

Kul och kul, vi ska till Norge. De är roliga, guttarna. Åtminstone pratar de lustigt.

• Lapinette

nenne - vi gör den inte, vi frågar om den.

• Lapinette

nenne - hur går det med chefen? Funkar det bättre nu?

• porchez

Hur går det för dig på nya jobbet då Lappis? Trivs fortfarande bra? Har nu vant dig vid allt nu, eller känns det fortfarande nytt och spännande.

• Fossing77

Hej på er!

Inte här och hänger så mycket, allt surfande sker vi iPhone alt iPhone kopplad till dator då blivande maken bad Telia fara och flyga. ;)

Hoppas alla mår bra iaf. Har hunnit med så långt att Snorkis ligger inlagd. Håller alla tummar i världen för att hon får krama sin lilla snart. :)

Kram på er!

• BrudSommar2006

Hm, jag undrar fortfarande om den där Hunken verkligen är något att satsa på, han må ha godtagbara förklaringar till varför han är som han är men det måste vara bättre att hitta någon som inte är som han är... vad det låter i mina öron i alla fall. Fast arg är jag då inte!

Lapinette, vad ska ni göra i sommar, jag måste ha missat det? Själva har vi ju Sälen, Öland, Alingsås och ett antal hundutställningar på gång så ingen spännande utlandsresa eller så.

• Lapinette

Shit, jag skrev och så uppdaterade jag och det försvann.

Porchez - det är nytt fast gammalt. Gamla kollegor men nya produkter och det kommer att ta tid för mig att lära mig allt men det går framåt. Ska med ut på möten i veckan och hålla egna i nästa. Det är då jag lär mig mest . Men hur var det, har inte du fått en ny tjänst?

BS - just det det blev Sälen men vad ska ni göra i Alingsås? Vi tar Ferdinand och kör söderut. Det blir ett par stopp i Tyskland, sen en natt hos vänner i Österrike, bergsvandring i Schweiz, en tur i Alsace, besöka svärmor och så Hamburg innan vi landar för att fira makens födelsedag i Skåne. Funderar på Karlaby eller Karnelunds ... eller kanske Grand Mölle.

• porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-14 16:07:57 följande:
    Hm, jag undrar fortfarande om den där Hunken verkligen är något att satsa på, han må ha godtagbara förklaringar till varför han är som han är men det måste vara bättre att hitta någon som inte är som han är... vad det låter i mina öron i alla fall. Fast arg är jag då inte!

Lapinette, vad ska ni göra i sommar, jag måste ha missat det? Själva har vi ju Sälen, Öland, Alingsås och ett antal hundutställningar på gång så ingen spännande utlandsresa eller så.

hihi, de här kommentarerana jag vill slippa  för jag vill ju så gärna att Hunken ska va fel fri  Om de bara va "att träffa nån som är bättre" så hade jag väl kunnat gjort det... eller nej, för nu har jag fastnat för honom och tänker som sagt inte släppa honom så lätt.  Förtydligar igen, att jag accepterar inte hans beteende men han har en förklaring som faktiskt är gilitig. Men nog pratat om det, jag pratar gärna om Honom, men just den här biten vill jag inte gå in på mer här. 

• BrudSommar2006

Porchez, bara du vet om han är något att satsa på! Fast om ni eventuellt ska ses i helgen bör du kanske involvera honom i planerna snarast för jag tycker mig ha sett att det har en tendens att inte bli av annars?

Lapinette, oj, vad ni ska resa runt! Hur kom ni på just den där rutten?!

Jag vet inte vad vi ska göra i Alingsås men eftersom maken föräldrar bor där och barnen, eller i alla fall Iris, vill hälsa på hos farmor och farfar så blir det ju alltid en tur dit på sommaren.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!