• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Vi har bara haft pottor utan lösa insatser och det har funkat bra. Har haft en babybjörn och en från biltema tror jag. Babybjörn (eller var det babyproffsen) var stadigare och större i botten men därmed också lite knöligare att tömma. Biltemas var liten och smidig men kanske inte lika stadig.
    Istället för att lägga mycket pengar på en dyr hade vi flera billiga för att kunna ha en överallt, för krisen kommer fort när de är så små, inte läge att be dem hålla sig tills man hunnit till pottan om den är på en annan våning tex.

• fru AM

Vickan: BabyBjörns pottstol verkar vara betydligt bekvämare att sitta på en längre stund. Det är ju trevligt även för små rumpor att sitta skönt när det ska bajsas ... IKEAS potta har vi som extrapotta - den har en mycket liten "grop" och man kan nästan tänka sig att den skulle kunna bli överfull ...
    Pottstolen från babyBjörn har ju som sagt en urtagbar insats som gör tömning och rengöring mycket enkel.

Jag funderar på att skaffa en sån här inför sommarens resor:  http://www.pappaprylar.se/potette-plus-resepottatoasits och resepotta i ett!

• fru AM

JAg tror som sagt på en dyr OCH flera billiga - beroende på hur många vånngar/kvm man har

• fru AM

Vickan: sedan kan man faktiskt fynda även BabyBjörns pottstol på Blocket typ. Och kanske hälla "kokande" vatten på den ett par omgångar ...

• smint

Vi köpte en mellantings variant på barnens hus, inte jättebillig men inte dyr. Tror det heter III rotho

• Snorkfröken77

Hallå där ute i sommarnatten!

Bara några få sammandragningar, visserligen med drag i men inte speciellt ofta. Får se vad CTG säger sen. Ingen rumskompis inför natten, jag njuter för fullt! ska kolla på säsongspremiär av SYTYCD

Usch vad jag saknar maken och kissarna!

• fru AM

Hallå där Snorkis! Heja dig! Skönt med "egen kupé" - njut så länge det varar! Snart är Leffelina ute och sen kommer det dröja länge tills kupén är egen om man säger så ... Stor kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!