• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Låter som ni har sköna semsterplaner båda två BS och Lappis.
    Själv ska jag 4 dagar till Mallis, det är allt jag vet... Har tre veckor ledigt. Men tänkte spara semesterdagar och hoppas komma iväg på en långsemester till vintern istället. Återigen bara resesällskap som saknas....  

• Lapinette

nenne - åhhh... vill också bli kung på att sparka in dörrar (ska kanske plocka fram mina get-a-grip-kängor)! Jag är mer än kundvårdare än en som bokar in möten men jag måste ju först boka in de jäklarna, sälja innan jag kan börja vårda.

mygg - hatar mygg! fast inte lika mycket som maken som blir helt tokig. Vi får väl se hur det går på landet på Midsommar .

• nennesjuttioåtta

Jag skulle gärna vara gravid igen och ett syskon till Pricken. Men med sån tur vi haft med honom så vet jag inte om vi vågar.

• Lapinette

Har hört att får man ett snällt första barn så brukar man få igen det när man får sin andra .. men vad fasen vet jag i denna fråga . Kör, kör så det ryker! Själv har jag faktiskt börjat fundera på om vi ska skita i alltihopa. Börjar bli en sån där som undviker barn så mycket som möjligt istället.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-06-14 16:48:52 följande:
    Har hört att får man ett snällt första barn så brukar man få igen det när man får sin andra .. men vad fasen vet jag i denna fråga . Kör, kör så det ryker! Själv har jag faktiskt börjat fundera på om vi ska skita i alltihopa. Börjar bli en sån där som undviker barn så mycket som möjligt istället.
    Ja, då blir det onda dockan här! 
    Vad ska jag säga, jag önskar så innerligt att det rasslade till i den där kön!  
  • porchez

oj ett telefonsamtal senare och ni har fyllt en hel sida! Här gäller det att hänga med.

Spännande med eskimo Nenne. menar du allvad med att förska till hösten?

blinnigar? vad är det?

Lappis - häriga mål du sätter upp fölr dig själv, toppsäljare låter ju bra!

Själv har jag insett att jag är världens sämsta inköpare. Haha, har ansvaret för kontorsmaterial här. Och har ung snygg kille som säljer saker som jag inte är intresserad av egentligen men han charmar mig helt så jag köper för dyra saker ofta. Känner mig så blåst efteråt varje gång. Måste ringa och avboka vårt nästa möte. På telefon kan han väl ändå inte lyckas övertala mig??
    Idag kom en annan säljare från ett annat företag, även han söt i min ålder och väldigt trevlig, inser att jag kommer nog få svårt att säga nej till honom också....

• Lapinette

nenne - det känns tröstlöst och såååå avlägset. Ser hela tiden när andra får barn .. och så hoppsan nu har hon visst mage IGEN .. och själv står man där vid GÅ och blir omkullsprungen igen och igen! Tycker det är enklast att "stänga av" och inte komma allt för nära inpå "de små".

• Lapinette
    porchez skrev 2011-06-14 16:53:24 följande:
    Själv har jag insett att jag är världens sämsta inköpare. Haha, har ansvaret för kontorsmaterial här. Och har ung snygg kille som säljer saker som jag inte är intresserad av egentligen men han charmar mig helt så jag köper för dyra saker ofta. Känner mig så blåst efteråt varje gång. Måste ringa och avboka vårt nästa möte. På telefon kan han väl ändå inte lyckas övertala mig??
    Idag kom en annan säljare från ett annat företag, även han söt i min ålder och väldigt trevlig, inser att jag kommer nog få svårt att säga nej till honom också....
    UNDERBART! ... får jag sälja till dig (fast jag är ingen söt kille så det funkar säkert inte).
  • Fossing77

porchez - blinningar e små broms-aktiga typer som flyger runt och bits. läskiga och gör ont. ;)

nenne - jag har fått 3 snälla som alla ätit, sovit och bajsat som de ska. inte en enda kolikskrikare eller sömnvägrare, så kör på ;)

• porchez

nej nu måste jag packa ihop och dra till gymmet!  Först Combat, sen Core 30 min och cykel30 står på schemat... Får se hur det går med sjuk träningsvärk i rumpa och lår! Jaja ska man va fin får man lida pin eller vad säger de? Och nångång borde väl även jag få bli vältränad??

Ha en trevlg kväll alla! och tack för sällskapet den här tråkiga jobb eftermiddagen

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!