• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Idag ringde det för första gången en rekryterare och frågade om jag var intresserad av nytt jobb. Skoj! Och även för första gången fick jag säga att jag trivs bra med det jag gör och det jag får lära mig. inser också nyttan med en uppdaterad linkedin-profil.

• BrudSommar2006

Alpsjöar låter kallt?! Fast er resa låter fantastisk i mina öron, jag gillar inte att sitta i bilen långa sträckor, ett par timmar låter perfekt.

Nenne, det låter väl fint med en liten eskimå!!!

Porchez, trist med avundsjuka på jobbet men jag hoppas att de vänjer sig i alla fall.

Nehepp, nu hemgång.

• Lapinette

hmmm... fortfarande oklart det där med eskimåerna *kaninen sitter och muttrar*.

• nennesjuttioåtta

Lappis – jasså, behöver nya jobbet en ny hemsida också? Sopa framför egen dörr, eller vad säger man. Nä, hon skämmer ut MIG , hon har inte vett att skämmas för sig själv, haha! Det brukar bli några höjda ögonbryn varje gång, men hon är en grym säljare så hon får hållas. De flesta brukar bara diplomatiskt säga "ja, hon är ju lite...speciell.." 
    Äh, eskimåsväng... Vi har ju en rackare kvar i frysen men den får nog vila där ett tag till. Men jag ska ju jobba heltid fr o m i höst så det lockar ju att få vara långledig igen. 

• Lapinette

bs - men det är 16 timmar ned till södra Tyskland (vi tar en natt utmed autobahn) och alpsjöar är så pass varma att maken badar, typ 23-25 grader. Svalkande och skönt efter en dags vandring i bergen.

• nennesjuttioåtta

men vet ni vet ni vet ni – P hittade mitt första gråa hårstrå i helgen. Jahapp, så var man gammal då.

• Lapinette

Spännande med eskimån! Så du är lite sugen igen ... eller är det mest för att slippa jobbet . Hur kan hon sälja så bra om hon är så pinsam? Tacksam för alla slags knep (jag som ska bli storsäljare här ).

• Liten med Mindre

Myggallergi - hoppas verkligen det mildras i alla fall något efter första sticken, som för oss andra. Urk för bitska insekter. Vi plågas ofta av bromsar o blinningar på landet. Inte skoj det heller. Och förvisso BS - Sälen låter inte som det optimala resmålet...

• nennesjuttioåtta

Lappis – hon kan sparka in vilken dörr som helst, hon har ju inga hämningar! Boka möten med nya kunder är hennes specialitet! Sen är hon lite knepig men vi andra gör ju ett bra jobb så då är kunderna kvar, heheh!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!