• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Oj! är det vanligt med myggallergi eller??

• porchez

har även jag tråkigt på jobbet idag, förbereder inför ett kundbesök imorgon och borde vara mer fokuserad än så här, men nej min tankar fladdrar bara iväg på betydligt roligare saker än offerter just nu

• nennesjuttioåtta

lappis, det där sa du med eftertryck!
    porchez - hejsan hej! Hur gick det med hunken?  

• porchez

Jo tack! det är bara bra, jobbet går på halvfart just nu, vilket gör att det är segt att jobba. Privat så försöker jag fokusera på träning just nu!

• nennesjuttioåtta

idag har jag inte bidragit med många kronor till företaget. Fast jag har bytt dator så jag har inte bara suttit och rullat tummarna.

• porchez

på tal om träning Lappis, har du testar det nya body pump passet?? Ajaj min rumpa säger jag bara!!

• porchez

det går sakta men säkert med Hunken. och innan nån blir arg så har han giltiga skäl som jag inte vill skriva om här. Men som vanigt hoppas jag på att äntligen få träffa honom i helgen. Men vi får väl se, han vet inte om det själv än   Haha!!

• Lapinette

Jag ska sälja ... kan ni inte köpa av mig .. .SNÄÄÄÄLLLA!?

Ja, lite hunkuppdatering vore inte helt fel.

• FruCicci

Porchez, det var ju gott att höra! Tack hjärtat!
    (fast man är kanske inte alltid så )
    Vi är alla bra på olika sätt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!