• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Karnelund verkar vara en toppenplats! Jag lägger det på minnet, eller försöker iaf, för vi funderar på någon liten tripp.
    Jag tjatar hål i huvudet på maken för jag menar att jag inte har fått några barnpresenter. Och jag menar samtidigt att en weekend eller ett par på ställen som tex Karnelund är perfekta barnpresenter. Nu i höst kanske? Att lämna bort barnen går ju bra, det vet vi ju eftersom vi lämnade dem länge när vi var i Asien nyss.

Men å andra sidan startade en vad som skulle bli en mindre renovering och målning av en takfot idag, som eventuellt urartar till en regelrätt takomläggning pga en del trista saker som hittades när maken rev ner hängrännorna.
    Summa: ev 100' ist f 30'. Vi får se.

Å andra sidan igen är jag övernöjd över att vi redan betalat biljetterna till höstens solsemester, den blir ju av ändå!

Mugglan - usch vad jobbigt om det inte verkar gå åt rätt håll med din mamma! Kram! Hur går det annars med tjejerna? Vad säger M? Äter de små? Sover de? Sover DU? Kram igen!

Snorkis - jag tänker på dig och hoppas du kanske just nu ligger och tittar på världens mest perfekta CTG-kurva! Hoppas du kan rapportera in här ofta! Eller i gruppen på FB om det är lättare att ta sig dit? KRAM!

• Snorkfröken77

Wihooo, jag har internätt!

Ninnis har stenkoll, 37+0 idag. Lungorna ska vara mogna, men det finns risk med andningsstörningar efter snitt ju tidigare de kommer tydligen. Då kan de få ligga i kuvös med lite syrgas och i värsta fall respirator. Jag tror inte det är jättevanligt, men läkaren ville absolut inte att det skulle bli så. Han ser till barnets bästa eftersom han anser att hon har det finfint där inne och han är inte rädd att det ska upprepas. Så jag förstår honom och jag tror faktiskt han förstod mig också till slut, vilket var skönt. har kört kvällens CTG och damen i magen var sjövild så vi tapppade kontakten med jämna mellanrum men kurvan godkändes iaf
    Tyvärr hamnade jag i delat rum på BB igen (samma rum fast andra sängen!), men just nu känner jag att jag kan inte klaga, huvudsaken allt blir bra och att vi får med oss Leffelina hem.

Muggles- Usch vad ledsamt med din mamma, hoppas att det ordnar sig! *kram*

Parnassia - Usch det lät inte roligt med taket Kanske nåt att lägga skattepengarna på om ni fick några sådana?

Lappis - Svärmor i 2 veckor, omg! Det skulle jag aldrig palla.

Jag är rätt trött på både min mamma och svärmor just nu, de är rätt jobbiga med mycket konstiga kommentarer...  

• Oms

Snorkis- låter jättebra att det ser bra ut och att du känner att läkaren och du ngnstans förstått varandra ändå! självklart mår bebisen bäst inne hos dig om man pratar totalrisker. dvs risken för komplikationer när man tar ut ett barn före duedate är högre än risken för att ngt ska hända när de är i magen. Mathilda föddes i v 37 + ngt och hon liksom alla andra barn idag som födds efter v.34 klarade sig alldeles utmärkt bra så oavsett vad ni kommer fram till tillsammans med läkaren så tror jag att det blir en bra lösning

• Parnassia

Suck! Fipplade bort ett långt inlägg. J-kla back-knapp på musen!!!

I korta drag:

Snorkis! Härligt med godkänd kurva, internet uppkoppling och vad det verkar en hyfsad kväll! Kram!

Skattepengar fick vi en hacka, men vi har ju redan andra roligare planer med dem. Men jag ska inte måla f-n på äggen innan jag hoppat över bäcken eller nåt i den stilen. Jag försöker vara cool tills snickaren har sagt sitt. Målaren jobbar på ändå och plåtslagaren vet att han kanske får vänta.

Nu ska jag göra ett städryck och sedan försöka skriva ikapp i dagboken,  ligger lite efter.

KRAM!

• BrudSommar2006

Om de inte tittar ut av sig själva så är det väl egentligen bra att försöka hålla ut till vecka 38+0 i alla fall så slipper man eventuella problem med att få försäkring.

• viktualia

Snorkis - hm... hoppas att de är vettiga mot dig på sjukan!! KRAMAR och heja Leffelina - välkommen ut!

Mugglan - jobbigt med din mamma! *kramar om*

Weekendresa - åååå just nu skulle det gärna få vara dags för en sådan, utan familj....  men juni är fullbokat med sociala aktiviteter...

har haft en ljuvlig dag hemma hos en kompis som bor på vischan. Och nu har maken och jag gjort ett ryck i trädgården, synd bara att det återstår mycket jobb med att köra iväg skräpet efter en nedkapad syrenhäck....

Parnassia - hoppas att det inte blir så dramatiskt med taket!!

Svärmödrar och mammor - hm.. jag stör mig nog rätt lika mycket eller lite på dem... Min mamma är ofta lite FÖR mycket och min svärmor motsatsen typ... Och AM - jag lånar gärna ut min mamma en sväng.. hon har energi för ett helt kompani med barnbarn...

Och bilden i galleriet - alltså... den är ju så grym att jag var tvungen att berätta för maken om bilden innan jag vågade mmsa iväg den.. *garvar*

• Parnassia

Bilden på Trollet är underbar! Han platsade ju bra där i krokarna! Stekare ut i fingerspetarna

• BrudSommar2006

Nu har jag läst om Island, hur går det med bilderna, kommer de på FB tro?

• viktualia
    Parnassia skrev 2011-06-13 21:59:07 följande:
    Bilden på Trollet är underbar! Han platsade ju bra där i krokarna! Stekare ut i fingerspetarna
    *asgarv* japp!! hihihi... en städad variant ligger på fejjan... dvs utan flaska... hihihi.... Makens kommentar var att den där bilden nog skulle passa som studentskylt... ha ha
  • porchez

tillbaka i verkligen livet igen, eller iaf flyttat hem till min lilla lägenhet.  och har precis lovat mig själv att det här är sista sommaren jag bor här, till nästa vår/sommar måste jag ha hunnit flyttat till nått bättre men iaf balkong med helst uteplats och närhet till park/gräsmatta. usch vad jag känner mig instängd här...

Snorkis vad skönt ändå att du får bli inlagd, så de kan ha ständig koll på Leffelina. Fortsätter hålla tummarna att allt ska gå bra, och att ni inom rimlig tid får åka hem med ett friskt litet barn... Stora stora kramar till dig!

Jag har kommit min mamma närmare de senaste åren, mycket efter hennes och pappas seperation för ca fem år sen. En svärmor skulle jag gärna ha att gnälla över, så länge hon hade en son som jag stog ut med

Träffade min pappa igår, vilket inte är ofta och som jag varje gång jag träffat får ångest för. Han är både världens bästa OCH världens sämsta pappa... suck...

Parnassia - usch för oväntade och dyra renoveringsprojekt    lägger till det på fördelen med att bo i hyresrätt...

Nu faller ögonen ihop på mig av trötthet, så det är bäst att jag hinner ner i sängen först.

Kram på er alla och tack för att ni finns!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!