• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Vad bra att picknicken blev så bra! Vi har haft det helt OK här hemma också faktiskt.

Tinga, jaså, är det så besvärligt att man inte kan säga säkert mer pergo, typiskt.

Liten, när flyttar ni?

Snorkis, usch så du har det just nu, hoppas väntan är slut snarast!

• snaily
    muggles skrev 2011-06-12 20:45:06 följande:
    Vad betyder detta?! Får en vision av AM liggammandes Yngla i Humlan... hmmmm
    Hihihi! Jag hade blivit imponerad om hon klarade av det! Det gjorde nämligen inte jag... så jag fick låna lugnet i AMs hem istället!
  • Snorkfröken77

Dagens rapport är att kontrollen gick fint och att de fixade tid åt oss på specmvc imorgon istället för att jag skulle behöva ringa och trassla. Så håll tummarna för mig imorgon att jag får träffa en human läkare och att det finns någon ledig snittid snart!

MSW - Lycka till med RUL!

Parnassia, då kan vi vara två förvirrade nya med på den senare träffen

Jag blev faktiskt också fundersam över Snailys kommentar om AM, lol.

Idag känns allt lite bättre, men det är ju bara för att jag hoppas att de ska ge mig ett tidigare snitt, säger de nej finns det stor risk för psykbryt igen. Och just nu ligger maken däckad i migrän, tänk om den inte går över tills imorgon, då får jag ta hela striden själv och det känns tungt

• porchez

Snorkis - skönt att det gått bra idag och hoppas verkligen du får träffa en bra läkare som lyssnar på dig imorgon!!
    AM - nu rodnar jag... Men håller med om det du skriver om övriga Yngla så söt och livlig liten tjej och förstår nu varför trollet kallas för just för det. Han charmade mig totalt redan på tåget med arga leken, flinande och lägga huvudet på sned. Charmtroll är vad han är
    Det var väldigt roligt att träffa er alla och det kändes inget konstigt alls, jag känner er ju redan

• Oms

Halloj!

ett stort tack för en trevlig picnic till alla er som kom (och till er som ville komma också - jag är säker att jag hade fått anledning till att tacka er också för en trevlig stund )  Jag kom hem i tid, han fixa iornidng mig, få hem stora dottern och hyra film o laga mat etc innan det var dags att bege oss till inflyttnignsfesten kl 19.

festen var galet kul den med! visst är det skönt och roligt att träffa när ao kära men det är ngt visst när man bara känner värdparet, känner till kanske 3-4 st till o sen är alla andra totala främlingar. Har pratat tonåringar med en homosexuell kändiskrögare, diskuterat religion med en buddhist från brasilien och skrattat så jag grät åt en estniska som är grym på att härma dialekter - helt underbart!

nu har som sagt mobilen kommit igång och jag håller på att lära mig den UTAN bruksanvisning vilket är jätteläskig men jag ska försöka vara lite "wild n crazy" här, orkar inte ladda ned bruksanvisningen online o läsa där.

har lagat hemmagjord pyttipanna  o bakat på beställning åt de i familjen som utan problem skulle kunna leva på socker utan att gå upp ett gram. tror ni inte jag stod o smakade på kaksmeten sen som var sååå god! attans! får INTE göra så.

jaja, imorn e det måndag o nya tag, blir till att ta mig en promenad på lunchen tror jag.

nu ska jag läsa på inför morgondagens möte i skolan - då ska vi diskutera åk9 och vem som ska göra vad -. känns spännande o lite läskigt då detta möte är så pass viktigt.

• Oms
    snorkis : En stooooor stor kram till dig! förstår fullkomligt den skräckkänsla du måste ha haft när du inte kände av Leffelina, hoppas hoppas att man tar dig på allvar och att man ser över vilken tidpunkt som är bäst för er alla att genomföra ett ks på. att vara så pass stressad är ju inte hälsosamt för vare sig dig, maken eller Leffelina.
  • Oms

å sådana 2 små söta barn som var med oss på picnicen sen!
    Ett riktigt litet charmtroll som hittade det ena o det andra att pilla med och en liten näpen dam som bara låg där o var så nöjd så nöjd! känns bra så här efteråt att inte Mathilda var med då hon hade varit helt hyper här hemma. Maken o Mathilda åkte till en strand o matade fåglar i 2 timmar för hon vägrade åka hem förrän alla hade fått mat osv osv.

• fru AM

Såg att Snaily tedan förtydligat sig ... Annars hade jag kunnar berätta att picknicken avslutades med att jag lyckades locka Snaily och Yngla hem till min säng ...

(Medan jag stod och hyssjade på den pö om pö intrillande familjen att de absolut inte fick rusa in i sovrummet och störa matandet ... L var mycket missnöjd med att hon sen missade att få se den intressanta bebisen)

Snaily och Yngla: är ni i stan och behöver ett amnings-/matningrum tveka inte att kolla om jag är hemma! Det är jag ju ganska ofta.

• Tinga

Snorkis - vilken skräckupplevelse! Skönt iallafall att allt var bra och att ni blev bra bemötta. Hoppas Leffelina kommer ut med det snaraste. Mina varmaste kramar!

• nennesjuttioåtta

tassar in sent på söndagskvällen. Ska strax lägga mig men åååååh vad jag hade velat varit med igår i humlan! Låter som ni hade det supertrevligt som vanligt! Men vi hade det hett om öronen hemma hos mina föräldrar, sastan i gatan vad varmt det har varit. Så mysigt! Pricken och kusinen kröp efter varandra fram och tillbaka och det var så härligt att se dem interagera med varandra. <3

Snorkis - varmaste kramar!!!!!!!! Hoppas du får ett snitt asap så psykterrorn är över snart! We want Leffelina! We want Leffelina!

Snaily - eh vadå, ska man vänja dem vid ersättningen? Det missade vi totalt. (noll koll som vanligt) Pricken fick sporadiskt 2-3 ggr per vecka när jag tränade inför tjejvasan och han blev inte konstig i magen av det. Fast han har iofs aldrig haft problem med magen heller. Har ni återgått till mjölk nu?

September - vad skönt att knölen försvann!

BS - hoppas de kollar dig ordentligt!!

Fru E  - Hur mår du`?

Är det någon som hört något från Passionsblomman?

Nähäpp, det är jakg som ska jobba i morgon så det är dags att knoppa nu. Puss på er1

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!