• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Inget skvaller från picknicken än? Eller sitter ni kvar än? Hoppas alla haft en bra dag iaf!

• viktualia

Picknicken blev supermysig och nu är jag och min glada son hemma igen! Han skötte sig exemplariskt genom hela resan! Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nöjd över detta! Tack Porchez för mysigt resesällskap och tack alla ni som picknickade för att ni finns!!!

Parnassia - kolla min blogg här på BT för mer info om septemberträff!

• Liten med Mindre

Ååå- jag är jättebesviken att vi inte kunde komma till pickniicken. vi var genomsvettiga bara av att packa matsäcken imorse, att sen sätta sig på heta bussar o tåg med två vildbasare gick bara inte. Så medan maken for som en skottspole med alla våra lådor från förrådet, fick jag hjälp med passningen på lokala badstranden. Hela familjen är rätt knäckt nu. Mer picknick snart?

• Liten med Mindre

Vi har förresten blivit erbjudna ett par soffor billigt, röda i textil som är lite mockaliknande. Men nu är frågan om de går att rengöra på nåt bra sätt? Ägarna föreslog nån typ av mattvättmaskin eller möbelmedel. Finns andra tips? Det är ju vardagssmuts på typ armstöden, som jag funderar över.

• viktualia

Liten - inte lätt att få ihop tillvaron! Och varmt var det något så in i bängen... strand hade nog varit ett bättre ställe att häcka på... än en varm park.. för att inte tala om en klibbig tågresan hem med ett tåg som blev lagom försenat..  Jag är mest chockad över att sonen inte bröt ihop totalt! Han var glad hela dagen, pep några få mycket korta stunder och somnade nyss i vanlig tid! *njuter så länge det varar*

• Liten med Mindre

Skönt att det gick bra Vickan! Ni får bada pool imorgon... Det här är andra picknicken som jag missar pga risk för barn-värmeslag. Erbjuder modigt vårt kommande hus med närliggande bad vid nästa heta tillfälle. Fast jag kanske borde provbada först...

• viktualia

hm... här i hålan är det inte direkt badväder... 13 grader och regn just nu... men det gör inget! jag är fortfarande lätt euforisk över hur skojigt jag har haft... efter att ha oroat mig rätt rejält för hur en tur Sthlm över dagen skulle gå med Trollet i släptåg. Vi åkte vid 9 och var hemma vid 19.30. I min egen värld ingen större galenskap, men lilla sonen!!! Antar att jag fick lön för min möda med all mellanmålsmat som fanns med..

• smint

Ja risken för värmeslag hade nog varit stor i parken. Vi hade det ok med en liten båttur och sedan blev det god lunch. Men milde tid vad varmt det är..  Igår sov H jättebra när vi var borta på middag, vi kunde sitta ute hela kvällen tills vi gick och han sov i vagenn under myggnät. svalt och skönt blev det sedan.. T somnade i soffan hos dom vid 19 så vi hade en barnfri middag men 6 andra kids röjde järnet   Skillnad mot för några år sedan

Härligt att ni hade det bra på picnicken, och vad skönt att det gick så bra med trollet

• viktualia

gaaaa... är nog mer sliten än vad jag trodde.. har klämt en öl och är helt matt... hm... borde kanske sova...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!