• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    fru AM skrev 2011-06-12 23:06:30 följande:
    Såg att Snaily tedan förtydligat sig ... Annars hade jag kunnar berätta att picknicken avslutades med att jag lyckades locka Snaily och Yngla hem till min säng ...

(Medan jag stod och hyssjade på den pö om pö intrillande familjen att de absolut inte fick rusa in i sovrummet och störa matandet ... L var mycket missnöjd med att hon sen missade att få se den intressanta bebisen)

Snaily och Yngla: är ni i stan och behöver ett amnings-/matningrum tveka inte att kolla om jag är hemma! Det är jag ju ganska ofta.

(Din formulering var ju väldigt bra, synd att jag hann förklara sönder innan du fick skriva den.)

Å vad synd - vi missade ju Livia också. Får bli nästa gång.
  • nennesjuttioåtta

snaily – ah, ja då måste du nog fasa in den om det smakar så illa. 

• snaily

Min svärmor med gubbe var här på fika igår. De kan vara lite jobbiga men har den goda smaken att stanna lagom länge, sisådär max två timmar.

Imorse vaknade Yngla kl 7 redan, skriver redan eftersom hon somnade vid 22.30. Hur som helst somnade hon om och sov ända till 10.25.... cheezus! Hon var nog trött efter en ansträngande helg. Så, jag har nyss ätit frukost. Godmorgon på er!

• fru AM

Tänk - jag skulle gärna ha en mamma som var lite jobbig ibland. Bara hon fanns och gick att ringa till för att berätta om något barnen gjort osv ... Utan föräldrar men med småbarn så känner jag mig lite .... grundlös. Lite som om allt bara är på låtsas faktiskt.

• BrudSommar2006

AM, jag förstår, kram till dig! Jag är så klart väldigt tacksam att jag har både en mamma och en svärmor, även om de är jobbiga ibland!

• snaily
    fru AM skrev 2011-06-13 12:07:53 följande:
    Tänk - jag skulle gärna ha en mamma som var lite jobbig ibland. Bara hon fanns och gick att ringa till för att berätta om något barnen gjort osv ... Utan föräldrar men med småbarn så känner jag mig lite .... grundlös. Lite som om allt bara är på låtsas faktiskt.

Jag har nog blivit mer "rädd om" både mamma och svärmor sedan deras cancerbesked, inte så konstigt kanske. Skulle kännas SÅ tomt utan mamma, särskilt nu när vi har barn.
  • snaily

*pladdar på för att komma förbi mitt klanteri ovan*

Fast nu vaknar snart Yngla (som sover i vagnen, kors i taket) snart så jag hinner väl inte så mycket.

• BrudSommar2006

Hemma vaknar barnen så jäkla tidigt på morgnarna, typ halv sex, och har så gjort länge nu, är det inte den ena så är det den andra och så väcker de varandra. Jag önskar verkligen att det gick att få dem att sova till typ sju i alla fall, de är ju trötta redan innan vi hinner till dagis som det är nu. Fast hur jag än testar att lägga dem senare eller tidigare så vaknar de i alla fall samma tid vad det verkar.

I natt hade Astrid dessutom den goda smaken att snurra varv på varv på varv i sängen, ligga och sparka och så resa sig upp och slänga nappen över kanten en gång i kvarten och så vilja ha tillbaka nappen till klockan två på natten och sedan vaknade hon kvart över fem. När jag äntligen fått henne att lägga sig ner igen på morgonen så vaknade Iris vid halv sex så klart. Usch.

• snaily

Idag ska vi åka och handla, kan ni tänka er!
    Apropå det vi pratade om på picknicken, att jag verkligen inte gjort ett handtag hemma sen Yngla föddes. I alla fall inte om vi pratar mathandling och matlagning, det står maken för. Men idag skulle han jobba sent och vi kan väl faktiskt pallra oss iväg till affären för en gångs skull... ska bli riktigt spännande.

• snaily

BS
    Fy, så jobbigt tidiga morgnar...

Jag bara väntar på min tur, inser att hon inte kommer vara såhär seg på morgonen särskilt länge till. Snart kommer väl den där separationsångestfasen med sömnstrul och allt. Bäst att njuta så länge det varar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!