• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

men kl 12??? jag har ju gått o tänkt på kl 14 hela tiden! Nu blev det ltie stressigt för planen är att jag ska handla inflyttningspresent, mat o vin före träffen och samtidigt hinna med o umgås med min yngsta här hemma på morgonen...

hur svårt kan det vara att ha koll på en sån enkel sak som en mötestid? *suck*

tack Vickan för att du var uppmärksam, jag ska genast börja planera om morgondagen...

• Tinga

Ikväll har galenpannan (dvs jag ) satt 5(!) olika degar. Nytt rekord! Ska testa två olika grova bröd inför midsommar; en kavring och en annan sort med lite rågsur. Dessutom gör jag för första gången ett vetesurdegsbröd med dinkel. Är tänkt att avnjutas med baconlindad grillad lax och ugnsbakade grönsaker imorgon kväll. På torsdag ska vi ha ett lite större avdelningsmöte på jobbet och då ska jag stå för ciabatta och rågsurdegsbröd med fikon och valnötter. Rågsuren är lika god efter att ha varit i frysen och ciabattan blir som nybakad om man kör den i 200 gr i ugnen direkt från frysen, så därför går det bra att baka båda sorterna redan nu under helgen.

• Tinga

Oms - jag har en iPhone 4 men det beror på att det är den enda modellen man får support på på jobbet. Ville man ha en annan modell fick man själv ha koll på allt, men även om jag är ingenjör har jag noll koll på och intresse av sådana prylar, så då fick det bli en iPhone. Jag är iallafall nöjd med den, men har å andra sidan inget att jämföra med.

• Tinga

Den här helgen ska vi bara vara hemma och ta det lugnt; lite skönt efter att ha flängt runt flera helger på raken, bl a till Göteborg och Gdansk. Nu ska vi klippa häcken och fixa lite i trädgården, tänkte vi. Vädret verkar bli fint, fast vi har inte alls lika varmt som ni har längre norrut. Runt 20 gr ska det bli. Lagom för trädgårdsarbete.

• porchez

Snorkis - då var det jag! Nästa gång får du hälsa

• smint

Tjohej. Jag kommer tyvärr inte idag, vi skulle tydligen fira sambons syster på dagen. Men jag satsar på september och jag äter gärna lunch någon dag. Kram

• Ore

Är nu på väg till trådträffen, fick ett infall igår att kolla tågbiljetter så nu sitter jag på ett något försenat tåg. Men ska ändå hinna i tid till Svampen! Härligt med viktuppgång och remiss, Tinga! Hmm, undrar om radbrytstjuven kommer nu. Kram och vinkar till Parnassia!

• Parnassia

Hoppas ni får en bra dag på picnicen ni som är där. Och hoppas att ni andra på andra platser också får det bra förstås!

Vi laddar för studnetfirande av makens yngsta syster. Det blir utspring, blommor om halsen och kortege på stan. Snart dags för finkläderspåklädning.

Tack för alla kramar och vinkningar igår.
    Krama lite extra på era älskade idag med.
    Det gör jag.

KRAM!!

• smint

Ett lite längre inlägg kommer nu, hade helt blandat i hop dagarna denna helg därav att jag inte kan komma, sambons syster slutade 9.an igår och ville ha en familjedag, skall ut och åka båt och sedan äta lunch. Men hoppas på att se er snart om inte annat i september.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!