• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

BS: Presenttips ... Du vet vad jag kommer skriva: En upplevelse!

• muggles
    Telis skrev 2011-06-09 08:58:21 följande:
    Klart att jag ska prova parfymen på också! Jag är väl inte korkad heller.

Light blue funkar förresten inte alls på mig.

Vilken tur att porchez har med sig Vickan! Hon skulle aldrig hitta AM annars med den beskrivningen.

Snaily, OMG, jag skulle kunna döda för en sovmorgon till kl 7.20! Här är det 5.30 som gäller. Bah.
    Moa var ju piggelin när hon var liten (04.30-05...) men hon vaknar ofta 07.30-08 numera. Imorse fick jag väcka henne kl 8. Så det finns hopp!!!
  • fru AM

BS: Fibromyalgi var också något som dök upp när jag googlade dina domningar ... Inte kul, men inte lika trist som MS kanske. Svårt att diagnostisera dock. STOR KRAM!

• Liten med Mindre

hmm...det blir visst 2 barn med imorgon. Hoppas de mumsar picknick en liten stund i alla fall. Vi fick veta idag att vi måste tömma förrådet på makens jobb där vi ställt undan en massa saker inför visningen. Och nu har vi ingen släpvagne eller bil med krok så han får väl åka som en skållad råtta stackarn.

Bra med framförhållning.

• smint

BS: Usch vad jobbigt, hoppas du får göra röntgen snart.. Har dom någon tidsuppfattning om när det kan ske?

• Lapinette

BS - hoppas du snart får svar på vad det kan vara. Låter jobbigt! Gällande present så säger jag som AM - en upplevelse! Min stackars make får aldrig presenter han kan "ta på" utan i fjol vart det Riga i födelsedagspresent och Reykjavik i julklapp. I år kommer det att bli några nätter i Skåne (eftersom vi har semester och kör upp från Frankrike).

Jag måste tyvärr avstå från ert trevliga sällskap imorgon. Får inte riktigt ihop dagen. Skulle vi (ni som kan och bor här) kunna ta en lunch någon dag? Det känns som evigheter sen vi träffades. Förstår om ni inte är så sugna eftersom ni ska ses imorgon men jag är hemma nästan hela sommaren .. t o m vecka 29.

• viktualia

Lappis och Brudsommar- trist att ni inte kan komma!

Vädret för imorgon ser ju bra ut!

Här är det superskumt väder just nu! Under förmiddagen var det gassande sol och gissningsvis 28 grader. Nu är det mulet och 19 grader.. Och jag ägnar mig dels åt att ladda för morgondagen och dels åt att försöka komma på vad sonen och jag ska göra resten av dagen... maken har rymt iväg och återvänder på söndag. Tur att jag ska på utflykt till storstan, annars är det ju aptrist att sitta här en hel helg utan vuxet sällskap.

Brudsommar - låter verkligen påfrestande att inte veta vad det är för åkomma du drabbats av! Kram på dig!!

• muggles

fredag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ore

Instämmer i FREEEEEDAAAAAG!!!!

Jag har ju dock haft semester sedan förra torsdagen, så jag är nästan veckovild Men trevligt har det varit!

Väntar just nu ivrigt på sms om tvillingankomst, det skulle bli kejsarsnitt idag. Syrran har velat ha det, men inte fått gehör för det hos de läkare hon träffat, men igår, när det kändes som att förlossningen dragit igång så smått så fick hon träffa en som tyckte att det var bättre. Tycker vi nog allihop, faktiskt. Bebisen som ligger längst ner ligger i sätesbjudning, så det kanske är litet väl att satsa på en vaginal förlossning med både sätesbjudning och tvillingar?

JAAAA, SMS!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!