• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Telis: du måste testa parfymen på huden - annars vet du inte hur den doftar i kombination med din unika 'personkemi'!!! Doftar den fortfarande gott efter en timma så är det rätt.

• porchez
    fru AM skrev 2011-06-08 21:59:25 följande:
    Telis: du måste testa parfymen på huden - annars vet du inte hur den doftar i kombination med din unika 'personkemi'!!! Doftar den fortfarande gott efter en timma så är det rätt.
    Ja just det som är mycket viktigt!  och därför jag aldrig hittar nån som passar mig. Min doft passar dåligt med parfymer.. Just nu har jag en billig Björn Borg parfym som luktar gott i säkert 20 minuter
  • Tinga
    Telis skrev 2011-06-08 21:00:56 följande:
    Den där Be Delicious fanns ju i säkert fem olika varianter och efter att jag luktat mig igen alla så var det omöjligt att känna någon skillnad. Tinga, hjälp, vilken är det som luktar grönt äpple?!
    De har ändrat lite på designen på flaskan sen jag köpte, men den här är det: http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P79615

Mopedvin - grattis på födelsedagen!
  • Tinga

Oupsie - vad skönt att du träffade en bra läkare som du kände förtroende för. Det var säkert helt rätt för dig med medicinering nu, och som du säger är det lätt att man hamnar i ett slags normaltillstånd även som sjuk, och tänker att det är så det "ska" vara.

• Tinga

Natten som gick var lugn och skön, men ikväll har jag sanerat en unge och en matta efter en rejäl kräkning. Hoppas iallafall att det inte blir mer nu. Och det gör mig bara ännu mer taggad inför mötet med läkaren på fredag - det kommer nog att kännas som ett antiklimax om vi inte behöver strida, fast det är ju förstås ändå det vi hoppas på.

• Oms
    Lapinette skrev 2011-06-08 09:36:54 följande:

Telis - Daisy by Marc Jacobs är supersomrig och lätt. Den gröna Delicious från DKNY har jag också hemma (du kan få den om du vill .. jag tröttnar lätt på parfymer som jag haft ett tag och den köpte jag i panik då jag hade glömt min hemma när jag var ute och reste. Så hojta till om du gillar den så kan du få en som är nästan ny. Annars så kör jag på en väldigt lätt, citronig Versace (tror jag att det är). Även den ett panikköp (men jag gillar den skarpt) när min necessär låg i väskan som inte kom fram vid nyår. En annan lätt, fräsch parfym är Light blue by Dolce & Gabbana.

Här pratar vi parfymer i min smak! Gillar även en av de gamla Escada parfymerna som tyvärr inte finns att köpa länger så vilket värdelöst tips det var

Light blue verkar fungera på de flesta lustigt nog, om än att den luktar olika på alla. under en period var det mkt Lancome "Woman" men den fick ge sig för Versace som är ett av mina favoritmärken nrä det kommer till parfymer.

Sen har jag en konstig dragning till billiga brittney spears, aguilera och J-Lo parfymer tror att det har med att göra att dottern har de och luktar gott i det de få gånger hon använder de och ja det har hänt att jag lånat ngn gång - tydligen luktar de inte så sötsliskigt på mig-)
  • Ore

Instämmer i att parfymer måste testas på! Har råkat ut för att en parfym som luktade gott på flaskan, förvandlades till något som kändes som en blandning mellan gammal svett och kräk. Mindre skoj!

Vickan: Trist med buckla på bilen - massa krångel.

Grattis Mopedvin på födelsedagen!

Dagispresent: Har jag inte ens tänkt på... Hjälp! Antingen har vi heeelt missat om detta fixats gemensamt. Eller så kör de var för sig på vårt dagis - jobbigt... Kanske kan fixa litet hembakt till fikat? (Med fixa så menar jag att jag ska inse att jag har tidsbrist, och leja ut bakandet till mamma istället...)

Har varit en sväng i 'stan' idag, främst för att kolla på köksblandare (denna blir det www.badshop.se/tapwell-light-180-koksblandare/12327-0, jag ger efter för makens i mitt tycke litet smaklösa val med led-ljus i kranen)

Har även hunnit med att göra en förfrågan om ytterligare en trappoffert. När vi nu sent omsider bestämt hur den ska se ut... Samt beställt kort på lillkillen till oss och halva släkten. Hann även in på MQ-rea och hittade två linnen, en jeansklänning och två koftor *nöjd*

• Ore

Just det ja, Light Blue har jag ju också haft som parfym! Hur kunde jag glömma det? Hugo Woman har jag också haft, men det var länge sedan. Det var alldeles för många som hade den då, minns jag...

• Ore

Tinga: När du skriver om kräkningar så tänker jag på hur vi har gjort de gånger lillkillen kräkts, och då är det verkligen en tar barnet, en annan sanerar och bäddar om och allt är kalabalik en liten stund. Imponerande, men självklart tråkigt, att du kan ta det nästan med en klackspark, på egen hand... Hoppas att ni får precis all hjälp som går att uppbringa, utan att behöva strida för det

• Oms

Hej förresten!

hoppar in lite sporadiskt bland inläggen, ska snart krypa till kojs men ville bara säga att jag def kommer med på lördag! Vår sundsvallresa bli nästa helg då lilla bebisen som vi ska fira föddes igårkväll och det ska som sagt gå minst 7 dgr innan man har en sk namingceremony.

har inte bestämt om jag ska bli barnledig än men lillskruttan i Humlan ger inte mig ngn tid till att umgås med er för då pratar vi lekpark och där antar jag att ni andra inte kommer att hänga

hur många har med sig barn? och vilka åldrar på barn pratar vi?

nu ska jag försöak få hem min 15-årign som just nu i skrivande stund befinner sig på östermalmstorg...

varför blir de tonåringar och vill hänga ute med alla vänner till sent för? är de tvungna att göra preciiiiis likadant som vi har gjort som tonåringar? kan inte denna generation hoppa över det denna gång

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!