• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, jag hade tänkt köpa taxfree när vi ska på semester men man kanske kunde vara fräck och gå in där och smyglukta innan.

• fru AM

Telis: Precis! Och parfym vet ju alla att man MÅSTE förhandslukta på - låta sitta en timma minst på handleden för att sätta sig. Du behöver inte ens skämmas.

Bättre att göra så än att göra som mitt ex - när vi var på tax-free sprang han runt some tt skållat troll och sprayade på sig tio olika dofter på olika delar av armarna och på halsen för att kunna bestämma sig ... Inte kul att tvingas sitta bredvid den doftblandningen på flyget sen ... Min nuvarande make valde jag delvis för att han altid har samma parfym - och har haft den sedan långt innan vi träffades ...  

• Ore

Oupsie: Hoppas tabletterna snart ger annan effekt än bara biverkningar

Snorkis: Ingen Leffelina än?

Tinga: Polsk mat gjorde inget bestående intryck på mig när jag var där heller Så er taktik med att äta på de stora hotellen lät bra.

Telis: Lätt och fräsch är vad jag också brukar leta efter. Har på senare tid haft Ralph från Ralph Lauren (den som AM nämner), Gröna Be delicious från DKNY (som Liten nämner) samt Moon Sparkle från Escada. Var på håret att köpa Happy från Clinique någon gång, minns jag. Så den kvalar nog också in bland tänkbara kandidater

• Lapinette

Hej hopp! Som vanligt dyker jag bara in och är inte mer uppdaterad än att jag ser att ni diskuerat parfymer. Gällande lördag så kanske det blir så att jag måste befinna mig någon annanstans (en middag som kanske blir en lunch istället) men jag försöker styra upp så jag hinner med båda.

Telis - Daisy by Marc Jacobs är supersomrig och lätt. Den gröna Delicious från DKNY har jag också hemma (du kan få den om du vill .. jag tröttnar lätt på parfymer som jag haft ett tag och den köpte jag i panik då jag hade glömt min hemma när jag var ute och reste. Så hojta till om du gillar den så kan du få en som är nästan ny. Annars så kör jag på en väldigt lätt, citronig Versace (tror jag att det är). Även den ett panikköp (men jag gillar den skarpt) när min necessär låg i väskan som inte kom fram vid nyår. En annan lätt, fräsch parfym är Light blue by Dolce & Gabbana.

AM - min make håller sig till samma märke men har bytt sort en eller två gånger sedan vi träffades. Han byter inte heller ofta.

Ser att Frullan varit inne och fortfarande har det kämpigt - EN STOR KRAM!

Oupsie - hoppas tabletterna snart gör verkan!

• Mrs  B

Hej hej!!!
    Tittar in en snabbis för att fråga om det är någon som har erfarenheter av trappskydd, sådana som är till för att skydda trappstegen och inte halka???? Vi har precis gjort vid vår innertrappa och den är nu vit men vitt blir ju skitigt direkt när vi alla går barfota så vi behöver något som skyddar trappstegen.

Annars är det tentaplugg som gäller idag och en tur till frissan, stressigt som vanligt......

Oupsie = Hoppas tabletterna börjar verka snart och att du mår bättre!

Är det dags för Snorkis nu????!!!

• Lapinette

Sen jag fått ny data så får jag inte till några mellanslag .

Nå väl .. får se hur det blev nu. Ville bara säga några saker till.

Snorkis - förstår att du är orolig. När är snitt inplanerat?

Snaily - härligt med flytt! Vad skönt med hus nu så här till sommaren .. lite avis är jag.

Porchez - skickar en kram och förstår att det känns tungt. Hoppas prinsen snart dyker upp. Min dök inte upp förrän jag var 32 år .. men attans vad han var värd att vänta på.

• Mrs  B

fru AM = Jotex var också ett av mina alternativ men maken vill tvunget ha svart och det fanns det inte där tyvärr....

• smint

telis: escada taj sunset luktar supergott också

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!