• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jag vill också höra om Island! Ligger det bilder på FB som jag inte sett tro.

• BrudSommar2006

Nix, ser inga, men det var ju en läcker bild på dig i orange måste jag ju säga!

• Lapinette

Telis - har redan skrivit nästan hela (gjorde det på plats .. dock utan korrekturläsning). Rom/Toscana historien har jag fortfarande inte skrivit ... inte tagit hand om korten heller som ska läggas upp på fb etc. Är sen med allt känns det som.

Nej, inte regn tog inget paraply med mig då yr.no visade sol idag.

• Lapinette

BS - min man la upp min nya fb-bild .. han tyckte om mig och Boromir (han kallade min häst så) och visst är den oranga outfiten snygg !

• fru AM

För att tjata vidare om min diet eller vad man ska kalla den så har jag även bestämt mig för att försöka undvika kaffebröd osv. Kommer tillåta mig att mumsa i mig hembakta saker då och då (inte mina hembakta - jag bakar nästan aldrig) men vara snobbig och i möjligaste mån nobba köpekakor osv. Framför allt - för mig - handlar det om att äta långsamt och att verkligen njuta av den lilla bullen jag unnar mig. Det känns mer speciellt och man uppskattar den mer.

Nåväl - nog om det. Nu har jag köpt personalpresenterna: god fruktkrossvinäger i fin flaska och basilikaolivolja på liten gullig dunk - tjusigt förpackade i presentpåsar i butiken. Att det var så lätt - bara två kvarter bort också!

Nu får gärna solen lysa över dagis "Tårtdag" eller vad den nu kallas ... sommaravslutning handlar det om i alla fall. En liten tårtbit ska jag unna mig ... jag måste väl!  

• Liten med Mindre

Hmm...och vi blev inte ens påminda om dagmammans sommarfest. Hon brukar ju fråga om man kommer i alla fall. Känns som att hon inte tycker vi är nåt att satsa på när vi ändå ska sluta... Vad köper man för "present" då?

Får kanske bli bokpresentkort i kuvert - men utan hembakade kakor i år. Ha!

• Mopedvin

Hej allihop... Å dagispresenter.... Ångest! Förra året blev det en stor skål jordgubbar med cellofan runt, kanske blir ngt liknande i år... Å nu är det två avdelningar som skall ha.
    Bs - när får d svar på proverna?
    Ego - hemma med sjukt barn ( såklart, vad annars) men har det rätt bra. Lilla E fick gå på dagis idag och herregud vilken barnlek att vara hemma med bara ett barn, som dessutom är fyra år och bara har lite feber, sweet jesus! Så jag slapp jobba på in födelsedag

• viktualia

Liten - presenttips till dagispersonal finns på de senaste sidorna... AM ställde frågan häromdagen!

Ego - sonen sover jag och jag borde tokjobba.. men gaaaaaaaaaaaaaa vad matt jag blir av det här kvalmiga vädret... skärpning Vickan!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!