• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Vad kul att vi blir ett stort gäng på lördag! Porchez: jag har inte koll på om du är den enda 'gröngölingen' men jag tror det - eller skulle Gosnosen komma? Det är hursom helst ingen fara - vi är supersnälla! Håll utkik efter värsta skräcködlan bara så har du hittat mig!

Oms: har inte riktig koll heller på vilka barn som dyker upp - det enda jag vet säkert är att JAG varken tar med barn eller svärföräldrar på picknicken! Nu go'natt!

• snaily

Godmorgon!
    Den här Ynglan som hittills varit totalt oförutsägbar och saknat ordet rutiner i sitt vokabulär, verkar nu ha gjort det till en vana att vakna 7.20... tidigt tycker jag. Ja, jag vet, jag kan ju komma och klaga när hon vaknar 5 istället. Måste försöka få henne somna tidigare på kvällarna istället, svårt, tycker kvällarna går så himla fort och det är ju kul om hon hinner träffa sin pappa någon gång också.

Parfymer - lägger ner min röst, de brukar stå och mögla i badrumsskåpet när jag använt max en tiondel av flaskan...

Oms
    Här blir det ett barn i åldern ½ år, så lekplats är inget för henne, däremot skugga gärna!

AM
    Vadå, unnar du inte svärföräldrarna lite picknick?

Tinga
    Hoppas verkligen du haft en kräkfri natt, låter så jobbigt!

Jag har hittat två jobb att söka! Är ganska säker på att jag inte kommer få något av dem, men man kan ju alltid söka! Bra övning i att skriva ansökningar om inte annat... Måste ringa om det ena idag för det stod inte vilken ort man skulle jobba på, det kan ju vara lite smått intressant att veta!

Sa jag förresten att Yngla fick godkänt på 6-månaderskontrollen igår? Hon hade gått upp 400 g senaste 3 veckorna, det är mycket för att vara hon! Den bekymrade BVC-sköterskan var inte där, hon skulle säkert fortfarande vara bekymrad, men JAG är inte det just nu i alla fall och det är ju huvudsaken.

• Telis

Klart att jag ska prova parfymen på också! Jag är väl inte korkad heller.

Light blue funkar förresten inte alls på mig.

Vilken tur att porchez har med sig Vickan! Hon skulle aldrig hitta AM annars med den beskrivningen.

Snaily, OMG, jag skulle kunna döda för en sovmorgon till kl 7.20! Här är det 5.30 som gäller. Bah.

• _koko_

Har inte varit inne alls här på ett tag eftersom jag inte känt att jag haft tid att skriva, och då ville jag inte läsa heller. Knäppt, och dumt, ska sluta med det.

snaily - Hejja dig och hejja yngla!! Och klart du ska söka jobben, man vet aldrig!!

tinga - Håller tummarna för att de rullar ut röda mattan i vården för er nu utan att ni behöver bråka!

telis - Jag vet inte ens vad mina parfymer heter... Den jag gillar bäst är en långsmal röd trekantig flaska som sambon köpte till mig (efter flera års tjat från min sida, haha), ENDAST på utseende! När jag var yngre var det min pappa(!) som köpte alla mina parfymer (han reste mycket och handlade utomlands), och då var det mycket citrusdofter som gällde. Men det var alltså inget tips utan bara kuriosa.

Här är det mycket just nu, men det lägger sig nog om nån vecka eller så, både på jobbet och hemma. Sen är det midsommar och lite semester, sen en veckas jobb till och sen 5 veckor ledigt! Inga planer ännu, vi kommer nog vara här i krokarna större delen av tiden. Dvs akta er kära trådisar, plötsligt står jag på trappan och knackar.

Jättetrist att missa picknicken på lördag, men det är inget att göra åt, jag kan helt enkelt inte.

Kram på er!

• _koko_

ore - 7000 spänn för en blandare??? Han måste VERKLIGEN vilja ha det där ljuset... Men jag kan se något praktiskt med det också - för barnen - för visst var det så att den lös rött när det är varmt vatten? Lättare att lära dem att man kan bränna sig på det röda, än "när man vrider kranen åt ett visst håll".

• _koko_

(fast det är ju samtidigt en enda blandare, trist om de då tror att allt vatten är safe så länge det inte lyser rött om det...Nä, jag återgår nog till att tycka att ni är lite galna )

• BrudSommar2006

AM, jag vet förstås inte eftersom alla har olika tycke och smak, men jag tror att det kan bli jäkligt knepigt att springa runt och leta efter en skräcködla och tro att man ska hitta dig... Det kan vara så att Porchez behöver något mer tips än så, men, men, jag kan ha fel...

• smint
    _koko_ skrev 2011-06-09 09:31:57 följande:
    (fast det är ju samtidigt en enda blandare, trist om de då tror att allt vatten är safe så länge det inte lyser rött om det...Nä, jag återgår nog till att tycka att ni är lite galna )
    Precis vad jag tänkte på när du skrev det   dom år snygga men sjukt dyra.. men har fått för mig att det finns någon annan grej man man skruva på sin vanliga blandare som lyser? eller så har jag drömt det.  Men bra att köpa tapwell, min sambos fasters man som startat det

Snor Hugo sover vidare så hinner skriva lite till.

Snaily: Skönt att hon sover så bra på morgonen och vad härligt att hon ökat så bra sista veckorna. Hejja dig

Oms: Om jag kommer så har jag en 4 månaders med mig så vi skall inte vara i ngn lekpark, men om ni sitter med ryggen mot parken så ser hon kanske inte det Ta med lite bollar osv så hon kan sysselsätta sig

AM: Skulle inte heller hitta dig med den beskrivningen om jag inte visste hur du såg ut på FB  Jag är också gröngöling och just nu sjukt nervös över att träffa er, men det går nog över

Tinga: Hoppas natten blev bra inatt för dig

BS:Har du hört något med från läkaren? Hoppas det går bra med mannen i usa och med svärmor som hjälp.

parfymer anvnder jag i omgångar, har också några som stått alldeles för länge. Men just nu använder jag, clean warm cotton  och någon från chanel som jag fått av sambon.

nehe nu vaknar H, sedan dags att packa fika och gå på avslutning på dagis, H får vara hemma med sambon så han slipper massa baciler och den kvava värmen .. 
  • BrudSommar2006

Alla provsvaren utom Borrelia har kommit och de visar ingenting. Har svårt att tro att det är borrelia så jag gissar att det måste bli utredning hos neurologen nu. Vet inte hur lång tid det tar att få komma dig. Nåja, först får jag vänta tills imorgon eller måndag med att få sista provsvaret.

Svärmor har nog precis kommit till Stockholm med tåg nu och håller på att ta sig ut till oss, jag ska försöka ringa henne så småningom. Det är meningen att jag ska vara på hundkurs ikväll men vet inte om jag kan lämna henne själv med barnen hela kvällen.

Vem pratade om att inte se skillnad på ogräs och plantor som ska vara kvar, Snigeln? Fick mig att tänka på förra veckan när jag var på väg att rycka upp ett stort ogräs i trädgården och svärfar säger att det ska jag låta bli för det är en vallmo! Jag trodde att det var en tistel, typ.

• fru AM

Nu har jag köpt leopardblus också så nu är jag officiellt en skräcködla! (tack för komplimangerna tjejer - det var inte meningen att gå med håven. Jag KÄNNER mig verkligen som en skräcködla ibland.)

Hurra för Ynglas viktuppgång! Ska bli roligt att se flickebarnet live! 

Smint - sorry, jag glömde helt enkelt att jag inte träffat dig! Eftersom du & Porchez även är på FB så känns det som om man känner varann!  

BS: Mysteriet med domningarna tätnar. Man skulle ju behöva kalla in doktor House på detta! 

Är sjukt nöjd - har shoppat tre toppar oc en klänning idag (varav hälften på 50%rea). En av topparna letade jag efter i butiken i rätt storlek men gav upp och gick in för att prova det andra ... Inne i provhytten hängde min topp i RÄTT STORLEK! Vad är oddsen!? Med ca 12 provrum!  Den toppen ska jag ha ikväll när jag ska ut och drinka med mammagruppen # 1. Och igår nätshoppade jag på den Engelska Långskånksbutiken - får leverans inom tio arbetsdagar ... Spännande värre tycker jag.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!