• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Vickan - frågan var ju vad vi köper till dagmamman som blivit tjurig och knepig nu när vi ska sluta. Fast hon har ju varit bra innan...

• fru AM

Liten: har hon trädgård? En fin blommig trädgårdsspade och en blomstercheck?

Har hon inte trädgård? en gullig vas och en blomstercheck ... Till exempel. 

• smint

Grattis Mopedvin  

övertrött tjej somnade i soffan, nu skitsur för att jag väcker henne. Kvavt och lite för lite dricka på dagen är ingen bra kombo..

återkommer i morgon med mer energi. 

• porchez

Grattis Mopedvind!

Försöker också lägga era parfymtips på minnet, har jätte svårt att hitta parfymer. Tycker att alla luktar gott först, men sen när jag har haft den på mig en stund luktar det bara starkt och spritigt på mig...

har läst på jobbet idag, och nu minns jag ingenting om vad ni prata om längre...

Jag ser iaf framemot att träffa er på lördag. Är det nån mer än jag som det är premiärträff för? Eller är det bara jag som är färsking

• viktualia

Porchez - smint verkar vara laddad för att dyka upp också!

Ego - här fortsätter eländet på tema bil. Maken upptäckte att bilen måste blivit påkörd medan sonen och jag var på ÖF idag. Suck! Bucklan i bakskärmen är rätt rejäl.. Den där parkeringen är väl inte direkt berömd för att vara rymlig och smidig, så chocken utblev totalt.. men blääääääääääää för bilkrångel!! Den här gången blir det ju dessutom dyrt även om försäkringen täcker en del.. polisanmälan och annat smidigt.. suck!

• Telis

Nu har jag varit och smygsniffat. Det slutade som vanligt med att jag stod där med åtta olika såna där provpapper och hade ingen aning om vilken som var vilken. Men jag *tror* att jag tyckte bäst om den där Daisy med fina flaskan.

Den där Be Delicious fanns ju i säkert fem olika varianter och efter att jag luktat mig igen alla så var det omöjligt att känna någon skillnad. Tinga, hjälp, vilken är det som luktar grönt äpple?!

• Telis

Grattis på födelsedagen, mopedvin!

Urk, vad trist med bilen, Vickan!

• smint

Telis: härligt att du kanske hittat en parfym

porchez: jag hoppas dyka upp också, det beror lite på Hugos allmäntillstånd... Men jag satsar på att komma

Snorkis: åh så skönt att alla besök är avklarade nu, nu väntar vi med spänning. putsa fönster, promenera massor nu

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!