• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Jag tror också på AMs tolkning.

Jag kommer utan Televinken på lördag tyvärr. Jag tror att han skulle tycka att det var jättekul med picknick men vi har svärfar på besök och han blir nog lite ledsen om han inte får träffa T.

• Oms

Snaily - SÖK jobbet! inga problem med att pappa är FL på halvtid, innan dagis inskolning får man bolla hur man vill med dagarna - så länge man meddelar arb giv 2 månader före planerad ledighet!

• _koko_

oms - Men vad många medicinska mysterium vi har i tråden just nu, smittar det också via nätet?? Hoppas ni får rätsida på det snart, men skönt att du inte känner dig påverkad av det iaf.

Hej Tinga! Jag skulle egentligen vila en stund innan dagishämtning (jobbar hemifrån och fick massor gjort på förmiddagen så jag tänkte jag skulle unna mig det nu när jag är gräsänka över helgen), men så kom det lite annat emellan, och då passade jag på att hänga här med er en stund också.

• FruCicci

AM slår huvudet på spiken! Tack, jag behövde den där förklaringen med....
    (och vad jag blev sugen på shoppa jag med, vet inte när jag ska hinna bara)

Snaily, klart du ska söka jobbet! Grattis till Ynglas viktuppgång!

Jag kikade mest in nu och kolla av läget inför lördag. OM min man ska spela golf (vilket jag inte hoppas då han legat i lunginflammation senaste 2 veckorna) så får jag ta med barnen ett tag.
    Min man brukar gå ut i ottan, så han får plocka upp barnen så fort han är hemma igen i så fall..... Vill helst slippa ha med dem så man kan koncentrera sig på er istället

Ska bli super trevligt. Som jag förstod det så ses vi under svampen klockan 12. Mig hittar ni säkert med om jag släpper ut häst manen så är det ingen tvekan

Ska bli sååååå roligt!

massa kramar

• FruCicci

Oj förlåt Tinga, missade det inlägget. Ska du till läkaren i morgon? Då håller jag tummarna!

Nu ska jag på fest. Hela kontoret har sommarfest i dag från kl 15 till 03 Avslutas på Berns.... ska vara Ibiza tema.... ja ja vet inte vad jag ska tro eller tycka Trevligt med lite raj raj och mingel med kollegor och annat bus.

• fru AM

Cicci: Haha! Ibiza-tema! Det kan ju bli hur galet som helst - kanske till och med Foam Party! Jag får se om det börjar läcka ut skum i Berzelii Park

• viktualia

Shopping - avis! Hinner inte när jag är nånannanstans än hemma i hålan och där finns inte mycket att hämta.....

Porchez kommer hitta er enkelt eftersom hon har mig med sig! Och som sagt följer Trollet med, men han fattar inte det där med lekplatser riktigt så det är lugnt. Nåt vin blir det inte för min del eftersom jag ska köra bil till och från tåget.

Annars är jag nöjd över att jag snart har en bärbar dator med åtkomst till jobbets nätverk även hemifrån!!! Snart kan jag jobba hemifrån på riktigt! Hoppas slippa åka in till jobbet nån gång emellanåt, pendling 14 mil om dagen är ju sådär.... Och det är sådär att jobba ryckig halvtid....pust!

Snaily - AMs tolkning av rättigheten till föräldraledighet stämmer! Bara man är ute 2 mån i förväg så är ens egen makt stor. För egen del tänker maken och jag jobba heltid båda två i höst när T börjar på dagis. Vi går ut hårt och ser om det håller... svårt att veta innan... men båda är beredda på att gå ner i tid framöver.

• smint

Vickan: Bra att gå ut hårt och se hur det funkar, skönt att ni kan tänka er att gå ned i tid också om det behövs

Varit på supermysig avslutning på förskolan, lite väl varmt kanske, och T smet ut redan innan allt börjat för hon fick syn på mig genom fönstret, men jag lyckades få med henne in igen. Fika och korv sedan vandrade vi hemåt, skönt att H kunde vara hemma med R,

Snaily: Kul med 2 jobb att söka, men söka kan man ju alltid göra så får du se  Toppen om maken kan vara f-ledig halvtid.   H har också strulat med maten idag, tror det är för varmt för dom små liven

Är det någon som har erfarenhet av öppna uv-tält?  funderar på ett sådant om man skall till stranden eller liknande..

• _koko_

Smint - Vår granne köpte uv-tält förra sommaren och tyckte det var värdelöst. Men deras barn var lite äldre och kröp, dvs satt aldrig kvar i tältet. Dessutom hade det botten, så gräva i sanden, vilket de flesta barn vill, var omöjligt. Känns som att det borde bli väldigt varmt i ett sånt tält också, men det vet jag inte. Vi har en solfilt (aussies finest tror jag märket heter), som vi har hängt på vagnen som vi i princip alltid har med, och sen använt det som solskydd. Flexibelt och enkelt, och spf 50+.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!