• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Hejhej- jobbmiddag även här, och jag är nog intte gjord för mer än ett glas vin. Trööööött! Mindre kommer nog medpå lördag - så vi får se hur mycket snack det blir. Ingen som vill ha picknicken nära lekparken?

• Oupsie

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta parfym, och de som kanske luktar gott först, gör det inte efter ett tag och tvärtom för den delen också. Har en parfym som jag testade bara för att jag gillade flaskan, men tyckte att den luktade lite märkligt, men efter en stund tyckte jag att den luktade riktigt gott.  Och vissa som man tycker luktar gott på andra passar inte på en själv. Den där be deliciuos till exempel tycker jag inte luktar gott på mig, men både min syster och min mamma har använt den och då tycker jag att den luktar gott.

Tinga, lycka till hos läkaren imorgon!

Potatis och palsternacka går hem här också, och katrinplommon . Men det blir ganska kladdigt... .

Jag har helt tappat vad jag skulle kommentera mer, tror att det är dags att gå och lägga sig istället för att sitta här. Daisy var svårnattad ikväll, men förhoppningsvis vaknar hon lite senare i gengäld. Förresten är jag inte lika yr längre, det är skönt .

• start september

Hoppas så att du får snabba svar BS. Det lät ju ganska likt det Koko skrev på sätt och vis?

Lycka till Tinga hos läkaren!

Ego, den lilla knölen jag kände är nästan helt borta så det var nog inget farligt. Men usch vad man hinner tänka mycket.

• Ore

Ja, enligt yr verkar det bli väldigt bra picknickväder Så jag antar att vi satsar på picknick, och inte något annat alternativ (bra att veta, så jag kan inhandla lämplig picknickmat under dagen...) Picknick nära lekparken funkar för mig, men lillkillen får stanna hemma för att leka med sin kusin och förhoppningsvis lära sig att alla leksaker i världen inte är hans...?

BS: Hoppas att de snart klurar ut vad som är fel, och att det är lätt att avhjälpa.

Koko: Ja, jag tycker också det är galet dyrt, och onödigt med en sådan blandare. Å andra sidan har maken inte sagt så mycket om mina "onödigt dyra" val.  Dock tror jag att jag kommer ledsna på ljus från vattenkranen, och vilja byta. Vilket inte maken tror... Nåja, jag har 'fått igenom' i princip alla mina andra önskemål till köket - och övriga huset också för den delen - så vill han slänga pengar på en dyr blandare så kan han få det. Han är ganska billig i drift i övrigt, måste jag säga. Han har t.ex. ingen hobby som kostar pengar, utan ägnar fritiden åt att jobba. Eller möjligen fixa med våra bilar. Så han har nog tjänat in sin blandare några gånger om...

• fru AM

Angående exakt plats för picknick imorgon så får vi A: se var det är ledig space och sedan B: låta de som har lekplatssuktande barn bestämma huruvida vi ska vara nära eller långt ifrån. Är vi nära så kommer ju barnen nog dras till lekplatsen ... Istället för att leka med oss helskoj tanter på picknickfiltarna ... Knivigt val där.

• BrudSommar2006

Koko, det är väl inte helt uteslutet med ryggen, det blir väl till att kolla upp det om det inte är MS. Inga prover gav någonting, vitamin B12 är kollat, så nu går jag och väntar på kallelse till magnetröntgen av hjärnan för att kolla om det kan vara MS eller annan inflammation i hjärnan. Sedan blir det till att börja kolla upp ryggen men eftersom det är ländryggen jag har ont i men är domnad hela höger från bh-kanten och ned så lät det inte troligt att det skulle vara ryggen, i alla fall inte där jag har ont. Jag hoppas självklart fortfarande på ryggen men jag har också fläckar på båda benen som bränner till och från och alla symptom börjar ju mer och mer likna MS tyvärr så det är ju det de vill kolla upp snabbast nu.

Jag fick i alla fall komma iväg på hundkurs igår kväll, svärmor hade det lite kämpigt med griniga barn, men hon klagade inte, hon är snäll när det gäller att passa barnen faktiskt. Det var ringträning, jag fattar fortfarande inte hur vi ska hinna drilla honom till i juli men det är väl bara att hoppas på det bästa. Jag fick prova att gå med en av hennes hundar också och vilken skillnad det var.

Måste fixa födelsedagspresent till maken, har ju nästa vecka också på mig nu när han ändå inte är hemma, men idéerna rasar ju tyvärr inte in i drivor precis.

Jag vill inte lämna svärmor själv imorgon igen så jag får skippa picknicken den här gången. Hon är ju visserligen här för att hjälpa till med barnen men jag vill inte att hon ska känna sig utnyttjad medan jag drar hela tiden.

• Liten med Mindre

Kan hända blir jag o Mindre lite sena imorgon, så ni får välja picknickplats efter behag. (Vi måste lämna tillbaka lite lånade tavlor som vi hade till visningen, och kika på begagnade soffor till huset.)

Och ni kan väl gissa vem som inte hade nyckel med sig igår när jag drällde in framemot midnatt. Inte skoj att väcka sovande make för att få komma in. Men föreningens parkbänk var ännu mindre lockande.

• _koko_

BS - Usch, lider med dig!!! Kan de inte göra magnetröntgen av ryggen samtidigt som hjärnan? När du ändå är där liksom? Har förstått att många har diskbråck som inte gör ont, så jag hoppas fortfarande på det. KRAM!!!

ore - Jag förstår precis hur du/ni resonerar!

Nä, nu är det visst lunch, hur gick det till???

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!