• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

ovetandes om min möjlighet till närvaro på T-träffen då förstås, är lite trööööötttt zzz...zzzz....zzzz...

• FruCicci

Halloj tjejer!

Hoppas att alla mår bra!
    har läste lite sporadiskt de senaste sidorna och kan konstatera en hel del... men hinner inte kommentera...

Ag trådträffen på lördag så tror jag vi kan vara ute hela dagen för det ser fint ut på alla väderkartor, annars kanske vi kan gå in på Anglais, ligger ju mitt på Stureplan och ta ett glas vin och tjata lite? Det finns ju även möjlighet att sitta i ett sådant där litet "lust-hus" i Humlan, om det nu inte är taget...
    Även inne i Sturegallerian, så har de ju café i nattklubbsdelen på Sturecompagniet under dagarna, där finns en del plats och är barnvänligt.
    Tror absolut det löser sig.

På Sjöhistoriska muséet får man ha med sig egen pick-nick, de har en avdelning som är jätte mysig nere i Källaren. Dit går 69ans buss och stannar utanför. (kollade detta inför min möhippa för några veckor sedan, så jag är säker på min sak).

Må så gått ALLA

• fru AM

Haej alla - tillbaks i civilisationen efter fem dagar utan rinnande vatten - typ.  

Cicci: tänkte också på Angalis - där brukar det ju vara en hel del barn också. Jag hoppas verkligen på bra väder.

(Känner mig lite dum som lockat med min lägenhet men den funkar inte just nu. När vi kom hem från landet igår så upptäckte vi dessutom att fönsterkillarna kraschat ett par rutor.  Så på vissa ställen är det litet slarvigt överplastade vassa glasbitar i en i övrigt tom förnsterram ...  Det är knappt ens att jag vill att mina egna barn ska springa runt och leka här...)

Någn som har bra idé på sommarpresent till dagispersonalen? 700 kr ska räcka till 4 pers och de är allt från 20 år (kille) till ca 57 år (kvinna) ... 

• Liten med Mindre

AM - presentkort i bokhandel? Trist men praktiskt, och skönt när de kan lägga sig o slappa o slippa kidsen.

Kram FruLlis - hoppa världen går din väg snart!

Porchez - bra att livandarna har vänt uppåt igen!

Vi har haft en solig o skön helg, barnfri natt som inleddes med bröllopsfest och avslutades med trevlig morgon. Fast det är en märligt känsla att träffa brudparet första gången utanför kyrkan, när man aldrig hälsat innan... Nåväl - det var en trevlig och frikostig fest med strålande utsikt över soligt Stockholm.
    Och till nationaldagsfikat igår bjöd grannföreningen på levande musik på gården, så det var bara att tacka o ta emot för oss o våra gäster.

Nu en liten shoppingfråga, behöver nya bh och undrar om någon vill tipsa om bra affär med lite service också. Brukar ju gå på twilfit men omväxling kanske förnöjer?

• BrudSommar2006

Hej alla, här har livsandarna snarare vänt nedåt, och det rejält. Ni minns kanske att jag fick ett område på magen som domnat. Sedan vaknade jag en morgon och det hade spridit sig till ryggen. Nu har det spridit sig ner i benet så att nästan hela höger sida av kroppen känns domnad. Dessutom mår jag illa och är skittrött hela tiden. Jag har börjat fantisera om MS och att mina barn ska växa upp utan sin mamma och paniken står och stampar. Fy sjutton. Var och tog hur många blodprover som helst i morse men enligt läkaren är det tveksamt om de kommer att visa något, neurologen ska också kontaktas. Så nu sitter jag här och får kämpa på i ett par dagar minst innan någon vidare utredning kan påbörjas. Lider inte nämnvärt av domningarna men illamåendet och tröttheten däremot. Lustigt nog blir jag bättre framåt eftermiddagen, kvällen varenda dag.

I helgen har jag verkligen fått kämpa på med middag för Iris i söndags och stort barnkalas hemma igår. Det var 16 barn som levde rövare hemma men vi hade skattjakt, hinderbana, kasta bollar i hink, blåsa såpbubblor, äta tårta och så fiskdamm och tiden gick hyfsat fort ändå. Fast man var ju på benen från morgonen för att fixa allt och så städa och flytta tillbaka alla möbler och allt till sena kvällen. Fasen vad olägligt det kom då.

Fast minst lika olägligt var myggbettet som gjorde att Astrids ena öga helt svullnade igen och maken fick sitta på aktuen hela förmiddagen med henne och inte kunde vara hemma och hjälpa till som planerat. Lite allergimedicin senare var de hemma igen men en stressig dag blev det.

Jaha, vilket egoinlägg det här blev då, ursäkta. Minns inte ens vad jag kommenterat tidigare men törs inte bestämma något om trådträff när nu läget är som det är och jag inte vet om jag kommer att bli bättre eller sämre dagarna som kommer. 

• BrudSommar2006

Present till fröknarna beror väl lite på hur de ska lämnas över, är det vårfest som på vårt dagis och presenterna ska överlämnas inför samtliga föräldrar så vill man ju att det ska se lite snyggt ut och inte bara vara kuvert, det brukar vara presentpåsar eller presentkorgar med något av följande - te/kaffe/kakor/värmeljus/vinflaska/servetter/tvål/ljuslyktor och vad det nu brukar vara. Ska presenterna bara lämnas över i samband med hämtning och lämning kan man ju lägga mindre vikt vid det visuella och satsa mer på kuvert och innehåll!

• smint

am:  en billagare flaska bubbel och ngra praliner?  eller presentkort på bokhandel är också bra..  Tildes fröknar skall få någon växt tror jag, något att plantera..  

bs:  hu vad jobbigt det låter med dina domningar.. har också haft det i perioder, men förmodligen har jag varit utmattad alla gånger. har fått göra 2 röntgen också-- hoppas du får svar snart.

lilla h är fortsatt sjuk, fick feber inatt så har varit hos doktorn och kollat sänkan.. allt såg bra ut, men oklart om det är samma förkylning eller en ny... 

• FruCicci

AM, kanske lite roliga Olivoljor/Balsamvinäger och en falska vin (ost, choklad etc vad det nu räker till) och en fin påse till det?
    jag vet att på Lotsgatan finns den där olivolja affären som tidigare låg i sturegallerian..... det finns iofs en ny på grevturegatan.....

• fru AM

Tack för alla bra presenttips! Jag hade preci börjat tänka i Ciccis banor: Olivolja/vinäger från A l'Olivier på Grev turegatan. Och lyckas de inte slå in det festligt nog där så får jag skubba till Lagerhaus och köpa presentkassar. 

Men present kort på bok var ju också himla bra. Det kan man ju också stoppa i en liten presentkasse! 

Vi får se vad det blir. Idag har jag haft fullt upp på min förlängda lunch med att shoppa på Ö&B på Sveavägen. Glammigt värre!  

• fru AM

BS: bra att du gick till doktorn! Men otäckt med ovisshet. Att det går över framåt kvällen låte ri mina lekmannöron som positivt ändå. MS vill man ju helst slippa. Har läkaren sagt något/haft några id´´er om vad det kan handla om? Dina ryggproblem - har ni tagit upp dem i detta sammanhang?

Ego-krämpa: Drabbades i fredags av något så obehagligt som gallstensanfall. På landet utan ordentlig mobiltäckning lyckades jag surfa reda på att det var det som det handlade om. Det gjorde gruvligt ont men gick över efter ett per timmar (ungefär när min sega surftelefon berättat vad som var fel). Ingen mer hard core LCHF för mig alltså ... Trist men ett faktum.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!