• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Lycka till Snorkis!! Det låter onekligen som om det är på G inom kort!
    Ang Askersund har vi inte hunnit se så mycket. Kom hit mycket för sent efter köer och strul. Men de vi hann se är mycket gulligt. Jag har så smått börjat kolla på hus här men maken måste absolut ha ett hav att bada i. Jag gillar sjöar (stor) de är fräschare.
    Det var förövrigt en mycket dålig ide att stanna över natten på vägen ... L har uppfört sig hemskt och ömsom velat åka hem igen ömsom åka vidare direkt mitt i natten. Inte mycket sömn inatt - mest skrik och skrän. En tusenlapp i sjön ... ( men H däremot har sovit som ett litet tryggt murmeldjur på sin madrass)
    Nåväl nu är det morgon och snart åker vi vidare med slutdestination Landet. Jag vinkar åt Ores håll när jag passerar! Jag. Har även tänkt på andra lokala trådisar då jag passerat vissa orter onekligen lite kul att ha ett landsomspännande nät-nätverk!
    ha en underbar helg!
    Snorkis: jag kommer inte kunna surfa så mkt på landet o kolla BT... Kommer vara grymt nyfiken på Leffelinas ankomst! Jag ska förska skicka dig mitt mobilnummer via inboxen så kanske dun kan läggaa in mig? Kram!

• Ore

AM: *Vinkar tillbaka*

Askersund är för övrigt ett mysigt ställe, vad jag minns

Snorkis: Spännande! Hoppas det är på gång snart, och att ni snaaart får krama och gosa med er lilla Leffelina!

Mugglan: Skönt att du fått litet praktisk hjälp med din mamma! Och att A&B är mönsterbebisar än så länge

Snaily: En väldigt bestämd liten tjej, Yngla Vrålhungrig men vägra annat än liggamning efter simmet... Men förhoppningsvis får hon snart kläm på ätandet (här räknar jag kallt med att det är extremt ovanligt att råka ut för alla problem som Tinga hade med P&P) och då borde det ju bli lättare.

Till lillkillen började vi med gröt, men vi var också i ett läge där han verkligen inte var nöjd med enbart bröstmjölk längre. Han led inte heller av någon tuttförvirring. Men eftersom jag enbart kunde amma med amningsnapp så hade han aldrig ett "helt naturligt grepp", och redan på BB sa de att amningsnapp och flaska var inga problem att kombinera. Så det borde ju kunna vara en lösning om ens barn vägrar att ta bröstet p.g.a. flaskvana?

Tinga: Hoppas Gdansk är riktigt trevligt!

Vänner: Låter som att lillprinsen hade skoj på prinsens dagis

Vickan: Har du bestämt dig om nästa lördag?
    Förresten ska jag till dina trakter på torsdag, hälsa på min väninna som bor i din håla Tittar gärna in hos er också om ni är hemma och kan tänka er ett besök...

Jag har skaffat mig extralångt ledigt, genom att flytta en semestervecka hit. Tyckte min semester blev så sen annars, och att man fick bra valuta i 11 dagars ledighet på 5 semesterdagar

Har även tänkt mig ett besök i Göteborg i början på nästa vecka för att få snusa nyföding hos en väninna i Säve, och därifrån är det ju ganska nära till Mugglan...?

Nej, nu är det dags att ge sig ut och springa. Litet lagom vintungt huvud, var på en trevlig tillställning igår

• Hattis

Hur som helst så börjar det ju närma sig Snorkis! När det än blir så hoppas jag så att förlossningen blir en bra upplevelse för dig. Kram och all lycka till redan nu!

Kram till Mugglan! Inte lätt att känna pressen att vara mamma åt sin mamma, men du är inte ansvarig för henne (lätt för en annan att säga förstås) nu är du ju supermamma ändå så att det har några tag. Kraaam igen! 

Lycka till med era inflyttningar Oupsie och Snaily! Så perfekt att flytta till hus i dessa tider, är det någon gång jag kan känna att det rycker i hustarmen så är det den här tiden på året när kvällarna är långa och ljusa och grillabstinensen ger sig till känna.

Skojsigt med bröllop Vickan! Det är riktigt kul med bröllopstal när man känner att man har fått till det, en extra kick på ngt sätt tycker jag

Jag har varit lite låg med inloggningar här på sistone och är bortrest över helgen så det bir inte mycket mer heller. Jag börjar känna att det varit skillnad att berätta här om detaljer som ingen annan vet om under de år jag försökt få barn och nu gå över till att skriva om detaljer som alla mina bt-surfande kollegor definitifvt känner till, bf-datum etc. Något som de definitivt inte vet är att jag drömde inatt om att vattnet gick! När jag vaknade var jag först hyggligt nervös över att det faktiskt hade hänt och två sekunder senare när jag förstod att det var en dröm konstaterade jag att jag som tur var inte hade kissat i sängen, puh.

Jag har trott att vi nu är sist med att fixa på balkongen men en snabb blick utåt säger mig att nja, det finns nog fler som brukar ha blommor som inte har börjat ännu. Det får bli nästa veckas projekt och då lär de inte frysa ihjäl iaf hoppas jag!

Nä, nu MÅSTE jag fortsätta att packa. Vad hände med det här "Vi åker skapligt tidigt" och vems fel är det att vi inte gjort det ... ?

• viktualia

Ore - ang trådträffen så väntar jag på besked från Porchez... bil hela vägen över dagen känns mest jobbigt..  Och oturligt nog jobbar jag nästa torsdag, så jag missar celebert besök..

• Snorkfröken77

Hej, ingen bebis och det onda har gått över

Håller med om att det här är den ljuvligaste tiden att ha hus! Ska därför roa med mig att putsa lite fönster (och hoppas på värkar Tungan ute)

AM och Vickan har noterat era nummer så ni får uppdateringar om något skulle hända, just nu misströstar jag, lol.

För övrigt passade Leffelina på att skrämma mig imorse genom att ta en halvtimme på sig att vakna, vad är det för fasoner?!

AM - Vänners föräldrar till oss har ett fantastiskt sommarhus (går inte att kalla det stuga) vid Vättern där vi firar midsommar varje år, det är verkligen helt fantastiskt!

• viktualia

Snorkis - tvätta fönster.. hm.. äsch.. jag har ingen förlossning att få fart på... Här känns det annars mest avslaget på nåt vis. Maken har rymt till hobbystället, sonen sover och jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Ute är det 16 grader och mulet, så nån solning inför helgens finklädsel blir det inte.. i väntan på insikt kan man ju alltid hänga lite på BT... *fnissar*

• Vännerfan

Hej hej!

Snorkis, Men åh, så spännande!! Stort lycka till om det är på gång nu!!! Även om jag ser att det onda gått över för nu.

Oupsie och Snaily, Ser fram emot glada tillrop från er á la "åh, det är så härligt att kunna grilla" eller "åh, så lyxigt att plocka ätbara saker i trädgården" eller " så skönt att bara ta ett kliv och så är man ute" som man verkligen känner första sommaren i eget hus. Det är underbart med hus och speciellt när man upptäcker alla fördelar för första gången.

Håller med om att Askersund är mysigt! Jag var där en sväng förra sommaren och det är ju verkligen en sommarstad och mycket för båtfolket!

Vickan, Ha så kul på bröllopet!

Liten, Kul med kryssning med kollegorna! Man får ta tillfällena man får på lite egen-tid eller vad man ska kalla det. Många av mina kollegor ser jag på som vänner så jag ser alltid fram emot när vi ska iväg någonstans hela gänget.
    Åh, vad ska jag hitta på nu!? Jag och lilleman har varit iväg och träffat en nyfunnen väninna med bebis (visst är det konsigt hur man ibland kan känna att det känns som om man känt vissa hela livet. En gång satt vi t.o.m. och pratade oss lyriska om ett och samma ställe innan vi kom på att det var samma ställe vi menade) medan maken och Prinsen var iväg på annat håll och nu har de inte kommit hem än och lillen sover, helt utmattad efter en jätterolig förmiddag. Så det lämnar mig helt allena att göra vad jag vill. Frågan är vad jag ska ta mig för. Man vill ju göra en miljon saker när man får möjligheten...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!