• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Jag är precis åter från kul sommarkryssning med jobbet: måste erkänna att jag saknar att inte bara ha mig själv att tänka på dagen efter. Fast känslan brukar gå över med dagens första barnkramar...

• Oupsie

Ah, där var radbrytstjuven framme, missade att fixa till det överallt tydligen.

• Snorkfröken77

Hej godingar!

Idag har det varit mensvärksmolande och lite sammandragningar + en massa springande på toa för att göra nummer två. Kan det vara på g? Hoppas, hoppas, även om det är lite tidigt! Maken såg lätt stressad ut när jag sa att jag tror Leffelina kommer i helgen (lite får man jävlas va? )

AM - Vad tyckte du om Askersund? Skulle gärna bo där på sommaren, men på vintern är det nog rätt trist. Perfekt ställe att ha sommarstuga på!

Muggles - Usch vad sorgligt det är med din mamma *kramar om*  Härligt att det går så bra med A&B iaf

Har nu 9 arbetsdagar kvar och det känns skönt Och konstigt...

Snaily - Det där var nog det "värsta" jag hört, Yngla är definitivt high maintenance Jag riktigt kan se det framför mig när ni ligger på handdukar på toalettgolvet, ska man skratta eller gråta? Stor kram till dig! Hjärta Du har så oändligt mycket mer tålamod och envishet än mig och jag är imponerad!

Apropå HM så skrattade maken gott åt mig när jag förvånat förklarade för honom hur mycket jag avskytt att ligga inne på sjukhus och dela rum med en okänd människa, han tyckte inte det var så förvånande om man säger så....

• Oupsie
    muggles skrev 2011-05-31 17:30:58 följande:
    Jag kan berätta ngt mer ointressant Jag gick upp 18 kg med A och B och nu har jag tappat ca 16-17 av dem. Men då var jag iofs muskligare före graviditeten; har ju tappat alla muskler. Men så vidare värst mkt fett plockade jag inte på mig denna gång, trots allt svullande i läsk och godis de sista veckorna (hade värsta godissuget och tröståt en hel del). Maken tror att tjejerna krävde en himskans massa kolhydrater för att orka växa...
    Nästan likadant som för mig. Inte riktigt lika många kilon, men det var ju bara en bebis i min mage. Tyckte också att det mest var godis och andra snabba kolhydrater som gick ner de sista veckorna. Ett par veckor efter förlossningen vägde jag till och med mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid. Tyvärr har jag gått upp några kilon efter det... antagligen för att jag inte rör på mig så mycket som jag borde. Men det blir förhoppningsvis bättre när fogarna bli bättre.

Har du blivit av med dina fogproblem efter förlossningen? 
  • Oupsie

Oj Snorkis, det låter ju som att det är på G. Även om det kanske är lite väl tidigt än. Tänk om Leffelina är här snart !

• Snorkfröken77

Oupsie - Ja, det har ju känts så sen förra veckan och då stoppades det ju upp i fredags, så jag hoppas att det ska sätta igång i helgen och att de inte stoppar upp det Det kanske låter jättehemskt, men jag vill hellre ha Leffelina i en kuvös på neo än i min livmoder, det känns tryggare!

• Oupsie
    Snorkfröken77 skrev 2011-06-01 22:11:45 följande:
    Oupsie - Ja, det har ju känts så sen förra veckan och då stoppades det ju upp i fredags, så jag hoppas att det ska sätta igång i helgen och att de inte stoppar upp det Det kanske låter jättehemskt, men jag vill hellre ha Leffelina i en kuvös på neo än i min livmoder, det känns tryggare!
    Jag förstår. Jag hoppades också att Daisy ville komma ut tidigare än beräknat, men inte riktigt av samma anledning. Du är förbi vecka 34 nu eller hur var det?
  • viktualia

Snorkis!!! Du MÅSTE fortsätta att rapportera noga!! hm.. har du mitt mobilnummer så att du kan smsa?!? Mer än spännande detta!! KRAMAR och hejar på och ALLT!

• Snorkfröken77

Oupsie , japp 35+2 idag så det känns ok. Min foglossning har eskalerat något fruktansvärt den här veckan också och jag har svårt att gå öht så fortsätter det så här så måste jag nog sjukskriva mig vilket jag inte vill. Så ur den aspekten skulle jag också uppskatta om hon ville komma ut snart, sover skitdåligt pga foglosningen och de obligatoriska toalettbesöken.

Vickan, nä har inget mobilnummer, inboxa eller skicka via FB så lägger jag in dig i mobilen? *kram*

• viktualia

Snorkis - du är inboxad här på BT!

själv ska jag snart avrunda dagens försök att skriva tal till bröllopet på lördag.. är på god väg... hihihihi *nöjd så långt*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!