• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Porchez - Här är en till som förstår hur du känner Det är helt värdelöst! Speciellt när ex bara hittar nya och stadgar sig, det svider även om man inte längre vill ha dem. *kram*

Ingen Leffelina och ingen molvärk *suckar* Usch vad jag har dåligt med tålamod just nu. Maken förstår inte riktigt hur jag känner det, han tycker nog att hon kan vänta till det planerade datumet...(nu rättar han mig och säger att nästa vecka är ok...)

• viktualia

Snorkis - blandade känslor förstår jag!! kram!

Ego - maaaaj gaaad.. avdelningen läskiga vardagshändelser del 457: jag parkerade bilen utanför en sportaffär. Platsen som jag hittade stod i nedförsbacke men jag hamnade hyfsat i rutan. Drog åt handbromsen omsorgsfullt och gick in i affären. Där gick jag runt och bar på Trollet. Tittade på div jox och provade en topp. När jag var på väg mot kassan för att betala toppen kommer det fram en person och frågar mig om jag har en blå volvo. Ja svarar jag och tittar ut genom dörrarna mot bilen... Personen säger att min bil rullat ner från sin plats men att bilen bakom klarat sig. Han gissar att handbromsen inte var tillräcklig och att växeln är i friläge... Med ett snabbt tack och några tysta svordomar får jag därför gå ut och flytta på min bil så att den inte blockerar hela genomfartsvägen på parkeringen... Helt skakis går jag in igen, betalar och måste sedan sätta mig och köra hem igen. Gaaaaa tänk om bilen hade rullat på något, någon... NÄR ska jag lära mig att lägga i en växel när jag parkerar i backar?!? Och hur bra koll har folk på vem som kliver ur vilken bil? Tydligen mer än jag trodde...

Nu har jag hunnit lugna ner mig lite men en rullande bil på en parkering är ju inget jag är stolt över att ha orsakat...

• smint

Vickan: usch vad obehagligt med bilen. Skönt att det gick bra iaf. Jo jag siktar på att komma den 11.e skall kolla med sambon så vi inte har något planerat.
    Njuter av de sista dagarna på ön för denna gång, idag kom tildes kusins ut och dom leker så fint, badat i lilla poolen. Skiljer bara 3 månader mellan dom, ikväll blir det korvgrillning och mys. Flyger hem på söndag, önska Mig lycka till. Tur att det är kort flygning.

• Oupsie

Här var det lugnt, är alla ute i det fina vädret?

Själv sitter jag i telefonkö för att reklamera en möbel. 20 minuter än så länge...

Angående det där med att det är rätt årstid att flytta till hus, vi har ingen trädgård än, bara en jordhög, så det är inte så himla stor skillnad mot att bo i lägenhet än . Eller jo, vi har så mycket mer plats, och vi behöver inte bära matkassarna lika långt när vi handlat, och vi har faktiskt grillat ett par gånger (det är en liten uteplats på framsidan), och det känns riktigt bra att äntligen vara här

Snaily, grattis till huset .

Telfonkö avklarad och reklamation skött på ett smidigt sätt.

Vickan, fy vad läskigt med bilen. Verkligen skönt att inget hände.

Porchez, känner också igen det där, så j*vla jobbigt . Och som Vänner säger, det är vissa som har tur som hittar någon tidigt, och jag förstår verkligen den där känslan av hur orättvist det känns. Skickar en bamsekram!

Nu har jag inte tid att sitta här längre, måste fortsätta att fixa . Kram på er alla!

• Ore

Vickan: Läskigt med bilen. Själv lägger jag alltid i växeln. Eller ja, nu har jag automatväxlad bil, så då löser det sig självt... Däremot kan jag glömma handbromsen titt som tätt.

Synd att du jobbar på torsdag

Jag har för övrigt ordnat barnvakt till lillkillen nästa lördag, så jag har en hel tom bil på vägen upp till Sthlm, ifall någon eller några vill bli upphämtade på vägen

Izzie: Ha en jättetrevlig semester!

Snorkis: Hälsa Leffelina att sovmorgnar får hon spara tills EFTER att hon är född!

Porchez: Har dåligt om egen erfarenhet eftersom jag lyckades hitta maken när jag var 17, men det där med ex som kommit oerhört mycket längre än en själv måste kännas rejält kan jag tänka mig. KRAM!

Flyttdatum för oss står än så länge skrivet i stjärnorna... Någon gång i höst hoppas jag på, just nu känns oktober som att det skulle vara rimligt men det lär säkert hinna bli november. Beror litet på hur mycket maken jobbar också, han är själv litet kluven till hur han ska göra med allt jobb han blir efterfrågad till. En viktig detalj är ju trappan (som jag ältat här en hel del), som vi inte har köpt in än. Där har vi en liten likviditetsbrist, av slaget att maken måste göra bokslut i sitt AB innan han kommer åt sina pengar. Så för att inte behöva utöka lånet, så är det bra att vänta tills efter aktieutdelningen... (Ta ut det som lön var tydligen inte förmånligt...)

• Mopedvin

Stiltje här inne vid finväder ute! Själv jobbar man... Känns skit rent ut sagt, men vad gör man? Får komma hem snart o ha det bra i alla fall!

Vickan - läskigt!

LÄnge sen man såg Lappis, island?

• porchez

TACK för att ni förstår, jag känner som om det bara är jag som gnäller och tycker synd om mig själv... Men efter en kvälls gråtande och en natt utan sömn så mårjag faktiskt bättre! tro det eller ej. Nåt jag har lärt mig under terapin är att tillåta sig själv vara ledsen.. och det funkar, man mår bättre då   ikväll är det fest och då ska jag bara må bra!

Hoppas allt är bra med er, lovar att kommentera mer när jag har tid, nu måste jag ut i solen en stund innan det är dags att korka upp vinet!!  

• fru AM

Kikar in för att se om Leffelina siktats ... inte ännu tydligen!

Måste tyvärr utfärda en liten tveksamhet inför picknicklördagen. Vårt hem kommer inte fungera optimalt för regnevakuering eftersom tydligen mina svärföräldrar skall bo hos oss den helgen (inbjudna av min förvirrade make): jag kan inte säga nej till dem eftersom jag vill ge L o H alla chanser att umgås med farfar o farmor (de är gamla). Det är klart att maken kan underhålla dem ute på stan ett par timmar men framåt eftermiddagen så måste de kunna komma hem och vila lite. Så vår regnevakuering blir ganska tidsbestämd ... Trist. Funderar på om det kan finnas ett bättre ställe för oss? Sitter så illa till med uppkoppling att jag har svårt att googla effektivt - kanske har någon av er andra ideer på var vi kan evakuera oss vid ev regn? Undrar hur kulturhusets restauranger är öppna t ex?

over and out från idag soliga västergötland

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!