• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Sept, Så roligt att ni vill ha många barn! ( Jag tolkade det som att din man gärna ville ha fler än 3.) Härligt att du är så pass långt gången nu!

Oms också, Kul att ni ska försöka på en trea sen!

Nähepp, nu ska jag logga ut och lägga mig på sängen en stund innan lugnet är över för denna gång.

• Vännerfan

Eller nej, jag måste fråga Ore också när det är planerad inflytt i huset. Är det något datum satt nu?

• MSW

Snorkis: passar på och önskar ett stort lycka till, så att jag inte missar det! Hoppas leffelina inte låter er vänta allt för länge!

• porchez

totalt ego inlägg, men jag måste skriva av mig lite, då jag inte får tag på nån av mina vänner just nu

Igår fick jag höra att en kille som jag suktat lite smått efter i snart 2 år har flickvän. Kanske inte helt oväntat, men när jag spanar på FB så ser jag att hon är född 90!! Herregud, för mig är 90:or rena barnen! Men egentligen inte så konstigt kanske, killen är tre år yngre än mig och då blir tjejen tre år yngre än honom, vilket inte är nått konsigt, men inte bra för min åldersnojja
    Det gav mig en sömnlösnatt men inte värre än jag kan leva med

Tills idag när jag loggar in på facebook, och ser att mitt ex (han idioten som jag pratat om tidigare, som lämnade sitt ex för mig, och gick tillbaka till henne 3ggr) HAR GIFT SIG IDAG!!! fy fan! Känns som om hela världen rasar. Jag har kommit över människan, trodde jag iaf....  ett litet intim bröllop med bara föräldrar och syskon... Känns bara som världen är så orättvis, han e en stor idiot, hur kan han få va lycklig skaffa barn och gifta sig, medans jag fortfarande är singel ensam och ligger hemma och gråter och dricker rödvin en kväll som den här med underbart väder.

over and out

• viktualia

Porchez - gumman! Det är ett jävla elände att man måste pussa så många grodor innan eventuella prinsar dyker upp!!! KRAM på dig och glöm inte att du är BRAAAAAAAA! Så det så!!!

• viktualia

Varning på stan!! Porchez, Trollet och jag kommer att komma ångandes på trådträffen!! Med tåg från grannstaden till storstaden under lagom galna former!

• Oms

Om vi är kvar i stan den 11 så ska vi på inflyttningsfest på kvällen så  då är det ju perfekt att picnica lite först

pratar vi Humlan eller AM? möte vid svampen uppfattade jag men tänkte mest om man ska vara klädd för alla väder eller om man inte behöver tänka så långt? Ev att vilda Mathilda får följa med, om hon ska till mormor på kvällen vill hon nog inte att jag smiter iväg redan på fm.

hur många har barn med sig?

har fått för mig att det är lördag idag pga långledigheten mitt i veckan såhär, maken jobbar imorn så jag har ju ingen avlastning då ska nog krypa till kojs snart då lillskrutt lär vakna tidigt as usual.

Snorkis - håller tummar o tår för dig, jag tippar på tisdag dock men ändå

• Izzie

Nu är vi äntligen så gott som färdigpackade inför resan! Skönt! Har varit på personalfest med familjen nu på kvällen med, så det blev lite tajt med tid... Men men, nu återstår bara en skön natts sömn, sen är vi iväg! Nice!

Önskar er alla en skön helg med värmebölja! Hoppas på goda nyheter från Snorkis att Leffelina är ute hos er och myser när jag kommer hem om en vecka!

Kram till er alla! 

• smint

Trevlig resa izzie
    snorkis: ja säg till leffelina att inte göra så mer förens hon är ute, då kan hon ju ta sovmorgon
    Vickan: skoj med sthlmsbesök, ha så skoj på bröllopet
    www.bloggfamiljen.se/2011/04/25/frusen-fluffig-polkagrispaj/
    Grymt god med den varma såsen till. Smälter dock snabbt när man tar fram den.
    Nu har Hugo ätit färdigt, sov dags igen. Kram

• Vännerfan

Porchez, Usch och fy så ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg! Jag minns precis varför jag själv hatade att vara singel (alltså, jag tvingade ju mig själv att vara det för jag ville inte vara ett par med nån för sakens skull, men tyckte likväl det var jättejobbigt). Jag minns väldigt väl utsattheten och hur lätt man kunde falla ner i ett hål när man hörde om hur bra andra hade det. Speciellt vid fint väder, så jag for som mest illa på våren. Så ditt inlägg vrider om mitt hjärta. Hoppas, hoppas att det känns lite bättre idag iaf och bra att Vickan drar med dig på tråddejt! Och du, livet ÄR orättvist. Det är otur och orättvisa som gör att just du är singel just nu och ingenting annat. Vissa har TUR och träffar den rätte redan i unga år och andra måste gå den slingriga vägen med många berg och dalar, men när du väl hittar ditt hav är jag helt säker på att du kommer vara väldigt glad att det inte är ditt ex du har vid din sida. MÅNGA KRAMAR!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!