• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ser i bloggen att koko inte kan 11 juni, och att Liten ska försöka komma.

• fru AM

Fast Ore - du har ju fördelen att din son inte känner till parken så väl ... Sitter vi en bit bort från lekplatsen så vet han inte att det är dit han vill ...

• Ore

Lappis: Ja, det borde väl funka bra, tycker jag. Ska utrusta mig med gps, så kommer det säkert gå galant

Så får det nog bli!

Porchez: Om du inte har bokat tågbiljett än, och kan tänka dig att vänta någon dag till eller två med detta, så ska jag rota litet i barnvaktsfrågan. Har jag barnvakt så får du jättegärna åka med mig! Samma om Vickan inte följer med, då har jag gott om plats i bilen. Om Vickan och trollet ska med, så misstänker jag att det kan bli litet väl tight med plats, eftersom det då är två barnstolar i bilen.

• Ore

Aaah, nej det gör han ju inte förstås... Fast han har en infernalisk fart i sina ben, och är väldigt pigg på att jaga både fåglar och katter...? Och säkerligen hundar också, om någon sådan skulle dyka upp...

• fru AM

Uppdaterad lista:
    Lappis
    Cicci
    AM
    Porchez
    Ore
    Telis

ev Vickan
    ev snaily?
    ev Liten

Hur blir det med: Hattis, Oms, Smint? 

• fru AM

Jag la listan i kommentarsfältet i bloggen också - lättare att hitta där än härom trådaktiviteten tar fart plötsligt.

• viktualia

läget med min 11 juni-planering är att jag inte tror på nån överdagen-resa i bil med Trollet. Och kommer jag så kommer Trollet. Senaste idén är att åka bil till grannstaden och där kliva på tåget tillsammans med Porchez och på det viset åka över dagen ...  Det kräver att div detaljer stämmer.. men det känns som enda lösningen Maken/alla barnvakter/maken är på fel ställen den där dagen...

fascinerade sommarvärme det blev plötsligt!! Gick på långprommis med minimal topp och har därmed solat inför helgens bröllop då jag ska ha ett ärmlöst fodral på mig! tack för soltillfället!!

• snaily

Hej hopp! Här kommer ett egoinlägg!
    Nu är snigeln ägare till hus, inte bara det jag har på ryggen, utan ett riktigt rött med vita knutar också!

Apropå picknick - om vi säger så här - jag kan komma om det finns en rymlig och hyfsat välstädad badhustoalett i närheten... se nedan...

Puh!! Inte bara värmepust, utan vilken dag!!
    Upp tidigt, fick väcka Yngla = dödssynda igen. Iväg för att lämna hunden till hundvakt, sen snurra runt med bilen lite hit och dit för att få Yngla att sova en stund innan babysimmet. Lyckades! Sen tvärvägrade hon att amma i bilen, och även inne i badhusets omklädningsrum och toalett. Så hon fick gå på babysimlektion med VÄLDIGT tom mage. Blev lite kinkig mot slutet av lektionen, och när vi duschat klart var det riktigt ledset hungerskrik. Fortfarande dock total tvärvägran att amma på bänken i omklädningsrummet. Såklart - där var ju en massa folk! Jag är fortfarande helt häpen över hur alla andra mammor kan sitta och amma sina bebisar när som helst, hur som helst, och dessutom PRATA samtidigt!?! Helt otroligt i min värld. Jag och Yngla fick gå in på toaletten - nakna! - och bädda på det hyggligt välstädade golvet med handdukar. Yngla fick ligga på handdukarna, jag på hårda golvet. Efter en stunds skrik tog hon ÄNTLIGEN ena bröstet och åt ordentligt. Puh!
    Sen kort sovstund i bilen och lite mer matvägran innan vi skulle infinna oss på banken för husköpet. Det gick bra på banken trots att hon nog var både hungrig och trött. Nu är vi hemma och tur är väl det så jag kunde mjölka ur det andra bröstet, annars hade det blivit sprängt snigelbröst till middag.

(Hoppas ni nu förstår att jag inte överdriver när jag säger att hon har svårt att äta när vi inte är hemma!)

Nu ska vi snart gå och lägga oss och hoppas hon kan äta lite igen. Hon lever verkligen på luft den damen... maken tror hon suger upp luftfuktigheten genom huden och klarar vätskebalansen på så vis.

• MSW

Jösses snaily, vilken bestämd dam ni fått! Förstår verkligen att det inte känns särskilt kul att hitta på några längre utflykter! Kram! Och grattis till husköp!!

• MSW

Annars väcks väldigt nervösa minnen här när ni pratar trådpicknick och svampträff! Känns lite trist att inte kunna vara med.. Men får väl spana in september planerna ist..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!