• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

September: t fick massor av spel nr hon fyllde 3, både memory och lite andra också, pärlplattor antingen med små eller stora pärlor. Docka och kläder? T fick också en docka nu när hon fick syskon, men hon leker väldigt lite med den, fick även en vagn i julklapp av mina föräldrar.

• Ore

Mugglan: Jobbigt att din mamma inte träffat A&B än, och att du inte fått tag på henne... KRAM!

Kul att mjölkproduktionen är över förväntan!

Snorkis: Tråkig läkare du fick träffa. *Muttrar några svordomar*. Men skönt att allt gick bra, att maken fanns där och kunde ryta ifrån (får de inte info på läkarutbildningen om att starkt hormonpåverkade höggravida kvinnor är rätt så känsliga...?) och framför allt att Leffelina mår prima

Izzie: Jag skulle tycka att det var trevligt att bli litet fixad innan ceremonin... Kanske går att boka in hos någon frisör som fixar håret på dem båda, kanske även rakning för mannen? Något som känns litet lyxigt, men som inte lägger så mycket mer fokus på dem för det verkar de inte vilja?

Smint: Huuuuhh, vad läskigt med barnvagnen. *ryser*

Klockarbol: Lycka till med studenten och allt! Jag har tänkt på dig en del, och undrat hur du har haft det. Hur har det gått med livet och allt på senaste tiden...? Vad jag vill minnas var du ett tag i valet och kvalet om huruvida maken skulle få stanna eller inte, och jag måste erkänna att jag vet inte vad beslutet blev. Fast egentligen är ju inte det så viktigt, utan mer intressant är ju faktiskt om du är på väg att må bättre (hoppas verkligen det!)

• viktualia

Mugglan - hu vad tungt med din mamma!! Hoppas att hon blir kontaktbar igen snart!

Ore - kolla din inbox!!

Klockarbol - all lycka till med alla ansträngningar!! Åkte förbi din håla för nån vecka sedan och tänkte på dig!

• MSW

Vinkar till klockarbol! (och alla andra)

Är det sommarkoma som redan slagit till i tråden, eller hur kommer det sig att det är så himla lugnt? Jag och A har ledigt idag, och här är nästan sommarväder idag igen så vi är ute och grejar i trädgården.. Jag har nog också blommor och dela med mig av ifall ngn är intresserad.. Fast de flesta vet jag inte vad det är för ngt! har ett stort land fullt av blommor, och skulle vilja ha lite plats att så typ morot och lite sallad och så..

• Liten med Mindre

Oupsie - skönt att du får hjälp med uppackandet. Då fick jag i alla fall svar på frågan när flytten går/gick.
    Hur många kartonger gick det åt? Hur stort hade ni innan? Någon har angett ett riktvärde på 1 kartong / m2. Vet inte om det stämmer.

Snorkis - vilka idiotiska läkare ni råkar på! Hoppas du får må bra nu och att ni får hem en pigg o kry leffelina om lagom lång tid.

MSW - jobbkoma - har för mycket att göra för att veta var jag ska börja... och lusten har gömt sig.

För o dra igång en OT diskussion utöver flyttning så får ni gärna lista fler tips på leverantörer av badrumsgrejor/kakel,
    hantverkare kök-badrum-klinkergolv med värme,
    markarbeten (drömmer om att bygga mur och jämna ut gräsmattan),
    pyrolysugn? (maken är intresserad)
    trädgårdskonsult (lyx, jag vet men drömma går ju)
    sajter att surfa matbord/stolar, vägglampor

Tänk om plånboken inte hade någon gräns...

• Oms

Jobbar hemma idag efter 2 läkarbesök  (mina järnvärden o dotterns adhd) o kikar in en snabbis då arbetsmotivationen är "sådär"

Snorkis - men så otrevligt bemött du blev! att man iöht går in i det läget o försöker övertala dig till att ändri ditt beslut är ju helt galet! att diskutera ev palcebo effekt (därom tvistar de lärde) är också det oväsentligt, om placebo effekten ska ha effket gäller det att pat tror på att det fungerar. korkad läkare!

långa väntetider när man känner sig illa bemött och också orolig för utgången är det sämsta som finns. Jättetråkigt att höra att det blev som det blev! hoppas nu på att Leffelina håller sig inne i 2 v till o sen e det bara o tuta o köra

Lappis - vad härligt med extra pengar som kommer som en positiv överraskning! hoppas du hittade ngt fint till dig själv mitt under marathon - butikerna kanske tom ekade tomma?

Ego - själv hade jag förväntat mig mkt extra pengar via försäkringen ang dotterns adhd, tyvärr ändrade man villkoren för 3 år sen och ändrdade om vår super föräkring så nu ingick det inte om man inte hade tecksnat ett tillägg - fett irriterande säger jag som jobbar med sånt här. om man teckanr en superförsäkrign som går upp i ett annat bolag kan jag ju tycka att då ska samma saker ingå och om de avser att förändra den till det sämre men med ett tillägg för at få samma teckning tycker nog jag att man ska höja premien istället och så får man ta bort tillägget om man inte vill ha det...  jaja, jag har bara mig själv o skylla att jag inte trodde för 3 år sen att hon skulle få denna diagnos och då kollade upp detta lite mer....

• fru AM

Hur var det? Skulle vi köra tråd-picknick nästa lördag (11 juni?). Jag har ju sagt att vi kan vara hos mig i händelse av regn ... Mitt hem kommer inte visa sig från sin bästa sida eftersom fönsterrenoveringen pågår men ni får i såna fall ta det som det är: hejkon bejkon!

Hur många kan och vill tråd-picknicka 11 juni?  

• Oms

Klockarbol - kul att se dig! hoppas att du har lite lugn o ro omkrign utöver alla familjemåsten! skoj m studenten! det är väl lite av en sak som man förälder vill få bocka av

Mugglan - jag tycker att det låter som om ni är jättevettiga med hur ni hanterar Moa o syskonen, såklart att hon reagerar, det är väl bara hälsosamt i mina öron! Alla är inte alltid glada över syskon, min stora hade inte önskat sig ngt och var väl sådär glad, nu är det mång¨år mellan dem man vad jag menar är att det blir vad man gör det till. har ni en bra inställning ( vilket ni verkar ha) så tror jag att ni roddar runt det här med 3 barn!

Jobbigt med mamma förresten, förstår att det känns, kram!

• FruCicci

Hej,

Jag är gärna med på tråd pick-nick!
    Den helgen har jag helt FRI

kramar till er alla

• fru AM

Cicci: Perfekt! Då är deltagarlistan hittills:

AM
    Cicci 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!