• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Haha! Ingen fara AM   Men då ska jag nog försöka mig lotsa mig dig   eller om velpottan Vickan bestämmt sig, så kanske vi kan lyckas hamna på samma tåg upp? eller hur har du tänkt?

Måste beklaga mig lite, legat hemma "magsjuk" hela dagen... har mått illa sen i lördags, men imorse så var magen helt sjukt svullen jag måde super illa och riktigt lös i magen nu är jag bar svullen och gasig och ingen matlust. Så tråkigt att vara sjuk fast man inte har kraftigare symtomer. Är det bara jag som känner sig  som en skolkare när de är hemma från jobbet???

• Liten med Mindre

Tack Telis! Golvpapp har jag funderat på faktiskt. Maken tycker att vi placerar ett par bärare inne utan skor och ett gäng ute med skor. Men kartongstaplar kan ju också repa.

• nennesjuttioåtta

hej på er!
    Long time no see. Jag har däremot läst ikapp några gånger så nu vet jag inte vad jag ska kommentera eller skriva själv Vilken lysande inledning, hahah! 

• nennesjuttioåtta

jobbar hemifrån idag. Får se hur det går eftersom P också jobbar. I skogen. I morgon har vi barnvakt men idag får jag försöka fixa biffen själv. Tur att han gillar att sova så jag hinner göra lite nu på morgonen.

Så varför skriver jag här istället för att göra det? Baaahhhh.... 

• nennesjuttioåtta

Mugglan - vad härligt att höra att allt flyter på så bra för er, förutom med din mamma då Hoppas det blir bättre snart och att hon får träffa A&B och hittar sig själv igen. 

Snorkis – Go Leffelina! Vi väntar på dig ! Fast vilka stolpskott du har oturen att träffa jämt...

• nennesjuttioåtta

f ö tror jag att min spontana reaktion på morsdags-presenten i söndags var Ägglossning.  

• Ore

Telis: Superbra tips för flytt!

Porchez: Jag känner också skolk-känsla. För att inte tala om när man är hemma och vabbar! Med ett sjukt barn som kanske sover 4 timmar i sträck... Senast planterade jag blommor, storstädare och kände mig som värsta skolkaren någonsin

Skriver upp mig på listan för picknickare. Vet inte än om det blir med eller utan lillkillen, beror litet på hur det står till med bebisstatus hos min syster... Ska ev. ha med veliga Vickan med troll i bilen också. Och kommer behöva tips på en lämplig parkering i närheten Med lämplig menar jag så lättillgänglig som möjligt för en lantis vars puls kommer upp i 180 så fort jag närmar mig Sthlm Men jag kommer vara utrustad med gps i någon form, så det kanske går bra?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!