• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Ore, du/ni kan ju alltid parkera på någon pendlarparkering lite utanför stan och sen ta pendeltåg in! *tips*

• nennesjuttioåtta

ååh jag hade också velat vara med på picknick. 

• fru AM

Det finns ofta parkering på Valhallavägen (i mitten av Valhallavägen - mellan Stockholms stadion och Östra station ungefär) är en bred allé där man kan parkera. (Med undantag kanske för vid stora event, konserter och fotbollsmatcher). I alla fall fanns det parkeringsplatser förr - när vi hade bil.

Längs med Humlegårdens övre kant kan man även ha tur att hitta platser.

Se karta:
    http://maps.google.se/maps?rlz=1C1ASUT_svSE390SE390&q=valhallav%C3%A4gen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wl

• Lapinette

Vinkar till er! Ser att ni diskuterar parkering i stan. Som nenne säger finns det ofta stora parkeringar vid vissa t-banestationer, pendeltåg utanför stan. Vet att dt finns en parkering vid t-banan i Fruängen t ex. Fast skönast är väl om man kan köra hela vägen in.

• fru AM

HEj Lappis!
    Nästa helg:
    Lappis
    Cicci
    AM
    Porchez
    Ore

ev Vickan
    ev snaily?

Hur blir det med: Hattis, Oms, Smint? Tog namnen från listan på Vickans blogg ...

Jag kommer försöka skåpa över barnen på maken så jag kan koncentrera mig på er trådisar. Att picknicka i Humlan blir för mig lätt annars bara språngmarscher fram och tillbaka till lekparken ...

• Ore

Am: Just det ja, det är ju inte så långt bort. Där har jag ju passerat på väg ut till Lidingöloppet (även som bilförare) så dit borde jag kunna ta mig utan att få hjärtattack Verkar inte heller vara sååå svårt att svänga ner på Engelbrektsgatan, och åka förbi och hoppas på litet tur.

Återstår att se vad jag bestämmer mig för... Beror kanske litet på om jag får sällskap också, Vickan kanske är litet mer världsvan än mig och tycker att det är lugna gatan att ge sig in i Sthlms-trafiken

• Lapinette

Ore - på en lördag är det lugnare än i veckan så det klarar du galant. Parkerar du uppe vid Valhallavägen så behöver du inte ta dig in i smeten ens. Då kommer du in via Norrtull och Roslagstull. Sen är det bara en kort promenad ned till Humlan. Låter perfekt tycker jag!

Ingen kokis, Telis, BS, Mindre ... ?!

• Ore

AM: Just därför vill jag helst inte ha med lillkillen heller. Särskilt inte som han säkert kommer vara pigg och utvilad efter att förhoppningsvis sovit i bilen på vägen upp... Men men, jag vet ju inte än om jag kan få barnvakt. Och det är litet moment 22 att lämna över honom till maken, för då kan inte maken bygga på huset, och jag vill infernaliskt gärna att det ska bli klart så snart det bara går.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!