• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

AM: kan googla lite när jag är hemma igen och sitter vid en dator igen. Går kika på vädret i mitten av veckan också..
    Veckans varmaste dag här idag, nästan ingen blåst så de söta kusinerna har badat och badat och sprungit ute hela dagen. Letat lördagsgodis dom jag gömt i trädet, så mysigt. 2 slagna hjältar somnade illa kvickt vid läggning. Och Hugo var nästan helt frisk i några dagar sedan började det om igen i förrgår, så svårt att bli av med dessa sommarförkylningar. Men både jag och min pappa fick ngn bacill också så det är väl samma, men men imorgon åker vi hem. Och imorgon har jag och sambon varit tillsammans i 8 år
    Godnatt alla

• Lapinette

Japp, Lappis är på Island och har idag ont i rygg, bak och blåmärken på insidan av knäna efter en heldag på islandshästar igår. Nu ska vi ge oss ut ... åka lååångt söderöver för att utforska lite mer av denna annorlunda och vackra ö.

Kram till alla behövande!

• porchez

efter en dag i solen är jag på strålande humör igen efter dippar kommer toppar!

Snorkis - hur går det? trivs Leffelina i magen igen?

AM - enligt YR så är det 25 grader och sol på lördag! Men det kanske vi inte vågar lita på, en plan B kan ju faktiskt vara bra att ha...

Lappis - ni verkar ha det super mysigt på Island! När kommer ni hem?

• Snorkfröken77

Porchez - Ingen Leffelina, tyvärr, trots fönsterputs och en onsdag... Kanske ska börja äta massa äcklig mat så hon inte har det för bra där inne?

• viktualia

Åter hemma i villan... Ljuvligt bröllop igår i en huvudstad som visade sig från sin bästa sida!! Allt var fantastiskt utom möjligen taxinotan när förbindelserna inte funkade.. men men... en hotellnatt hade inte sparat några pengar... Nu är jag aptrött, är inte så bra på att vara uppe till kl 3... *gäsp*

Plats på lördag  - brunch/lunch kan väl funka nånstans?!? Vi blir 11 plus div ungar..

• nennesjuttioåtta

*spanar*
    Nähäpp, ingen Leffelina. Men hon verkar ha en jobbig husvärd, så snart blir hon väl vräkt från den fina 1:an

Porchez – gött att se att du haft en bra dag efter en tuff gårdag! Det är du värd!

Vickan – yeiks! Här rastar jag handbromsen så sällan så den rostar väl igen... Tur det gick bra! Härligt med bröllop, vilken kanondag med vädret! Det verkar det inte bli något bröllop att gå på för oss i år. Synd, jag gillar bröllop!

• viktualia

Nenne - sån gör min pappa också... ana att bilar som han parkerat brukar skutta lite när jag sätter mig vid ratten.. hur som.. ordentlig tankeställare! Och så HIMLA HIMLA pinsamt att det bara är ni i hela världen som fått veta detta...

Nu är det nationaldag och jag måste jobba lite... ska hålla i ett större möte imorgon och när man jobbar så sällan som jag så blir det ibland FÖR sällan. Alltså: dags att putsa på slidesen...

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    jag tänkte bara säga att jag saknar er.
    Men livet fortsätter att jävlas och jag har fortfarande ingen tid... så.....
    Men jag tänker på er
    puss

• viktualia

tjooooo på FruLlis - om du kan är det tråddejt på lördag den 11:e! Gå in på min blogg här på BT! PUSS på dig!!

• Hattis

Hepp!

Ingen Leffelina i sikte tydligen.

Vilken varm och skön helg och vilken ljum kväll Hade suttit fint med ett glas för kall rosé men är lycklig över rund mage och fläderblomsaft.

Kram till Porchz, fy 17 rent ut sagt. Kanske lite synd om bruden också. Vad bra att du kände dig bättre sedan.

Kram till Frullisens håll!

Jag är fortfarande ovetandes om T-träffen, meddelar så snart jag vet.

Noterar att växel SKA i vid parkering i backe och hoppas att jag *peppar, peppar* ska komma ihåg det även fortsättningsvis. Vad läbbans Vickan, skönt att inget hände med bilen (eller något annat/någon annan!).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!