• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

porchez – hurra! Jag var rädd han var avskriven! Hoppas det blir en din date!

• porchez

nej nej, honom släpper jag inte så lätt

• Lapinette

porchez - varför skulle vi bli arga? Har varit superdålig på att pumpa sen jag bytte jobb då jag gick nere vid Stureplan och det ligger så avigt till. Måste hitta en bra ersättare (har gått någon söndag). Provade däremot Shape för ett par veckor sedan och jösses vad det kändes i magen. Annars blev det 8 km löpning i söndags (eller ska vi kalla det lunkning) och igår spinning. Ikväll vila och imorgon dance.

• nennesjuttioåtta

Lappis – haha, hade du jobbat kvar på förra hade jag föreslagit att det var vi som skulle hjälpa er...

• nennesjuttioåtta

herregud, man kan vända en lastbil i mitt gap när jag gäspar 

• nennesjuttioåtta

just nu sitter kollegan mitt emot med fötterna på skrivbordet. Barfota. De är svarta under. Fint.

• Lapinette

Här sker allt på webben! Inga papper .. det ekar tomt i bokhyllorna.

Nej, hörrni! Jag har ju knappt varit här de senaste månaderna. Vad ska ni göra i sommar? Något skoj som är på gång?

• porchez

Lappis - nej det var för några veckor sen, när jag lite mer uppgiven än nu, som vi alla tyckte att han skulle skärpa till sig lite, höra av sig och börja svara på mina sms och mail. Men som jag försöker säga samtidigt som jag inte vill göra en stor sak av det, så har han förklaringar till varför han är som han är...   hmm, inser att allt blir invecklat i text..

• Lapinette

Underbart (svarta fötter)! Luktar det också?

• Lapinette

Karlar har ofta bra förklaringar ... sen kanske vi inte alltid ska godta dem eller har svårt att acceptera dem. Att försöka låta bli att bry sig är inte det lättaste.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!