• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Start september- jo, man vänjer sig väl. Fast det känns förjävligt. 4,5 kg bebis, äh man läker fort...

• nennesjuttioåtta

Parmassia - får hålla mig på väggen då Nä, dags att sätta 7 rätt på v75 tror jag.

• nennesjuttioåtta

Vad skönt med en kram! Tack! Blev lite låg av insikten att föräldraledigheten är snart slut för min del

• Parnassia

Då får du en till! KRAM!
    Jag är säker på att ni kommer lösa det bra.
    Många andra lyckad ju ok och min bild av er är att ni säkert löser det bra, inte bara ok.

• passionsblomman

Ryktena går över nätet, så jag måste ju in och hurra

HURRA för Leffelina och välkommen till världen lilla fina tjej! SkrattandeNalleHjärta

Sigrid har ju en rosbuske här i min trädgård. Den har slagit ut och doftar underbart just nu. Jag stod idag och tänkte på Snorkisfamiljen och undrade så hur allt går-ch då var tösen ju redan här! Vilken otrolig lättnad och härlig nyhet!!! Då får jag väl tillägna rosbusken alldeles intill till lillsyrran nu då. Den blommar också nu.

GRATTIS Snorkis och stora kramar!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Får kolla in livet på BB på femman så länge. Får passa på medan maken inte är här för han fixar inte att kolla på sånt längre . Om OM jag skulle bli gravid igen så är det nog mest han som behöver få på aurorasamtal.

• viktualia

Kram på Nenne!!!! ... från en som ibland önskar att jag hade en lite större dos längtan av att vara hemma... men men.. vi är lagom olika...

Passionsblomman - gott att se dig här!!!

• Telis

nenne, jag säger som Parnassia, man vänjer sig kanske aldrig helt men det går på något sätt ändå.

Nästra kris blir när han ska börja på dagis, usch jag har redan lite småångest. Trots att det verkar vara ett jättebra dagis och trots att jag tror att han kommer att trivas jättebra där.

• passionsblomman

Vickan,

Nenne, mina sympatier. Kanske den där eskimån har väntat klart snart i igloon och kanske finns en tiny winy yellow polka Dot med smil i, att se fram emot i framtiden?
    *hoppas så in i bängen* Kram!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Hej PB, hur MÅR du?
    Vickan, jo visst är man olika. Jag är lite överraskad att jag längtar hem så mycket och känner mig så felplacerad när jag inte är hemma. Trodde jag skulle vara mer frihetstörstande och så.
    parnassia

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!