• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

ååhh läste Snorkis BB-meddelande igen *snörvel* iihiiii 

• nennesjuttioåtta

nämen kolla, poff så var alla andra borta, bara gul gubbe. 

• nennesjuttioåtta

nu kom Nancy in också. Hon har bytt diet hon med, från feta björktrastar till mer sofistikerade nötväckor. De är ju fina iaf. Dumma katt. Idag fastnade hon med en klo i fåtöljen så vi fick bända loss henne. Det gick bra, men värst poppis var vi inte ett tag. Men sen var vi bästisar och bundis igen när hon lugnat ned sig. 

• nennesjuttioåtta

Usch, om någon skulle vara dum mot Pricken när han börjar dagis *ryser* jag skulle bli VANSINNIG och fruktansvärt ledsen. Förr eller senare händer det väl ändå, tyvärr. Men hoppas han slipper undan lindrigt. 

• nennesjuttioåtta

nä sova var det (and I mean it!)

• Hattis
    snaily skrev 2011-06-18 18:39:57 följande:
    Förresten - jag har det BÄSTA receptet på tigerräkor!

1. Skriv upp det på din inköpslista
    2. Läs den här länken www.wwf.se/source.php/1195494/Projekt%20tiger...
    3. Gå till din matvaruaffär och köp något annat

Ja, jag veeeeet att jag är skitjobbig och att ni tycker att jag kan hålla mina helylliga pekpinnar för mig själv, men näe, inte den här gången.

(För övrigt rekommenderar jag WWFs fiskguide till alla som inte redan har den i plånboken!)

*miljömuppen går iväg för att dricka lite - icke-ekologiskt! rödvin*
    Like!

Du är inte skitjobbig. Vi behöver ju inte ha värsta miljödebatten här men det skadar inte med uppdaterad input. Jag kommer ihåg att Coop lanserade ekologiska jäteräkor och trodde i min enfald att det nu fanns alternativ men så är det alltså inte. Knepigt att det inte finns någon extra skatt att lägga på sådant, liksom det finns på tobak och bensin. Svårare med livsmedel förstås.
  • Hattis

Sorry Nenne, pajade visst din sida med gula gubbar! Kan trösta dig med att innan jag klampade in här så tyckte jag att den var jättefin!

BS - Å vad arg och ledsen jag blir att de där killarna betett sig så! Det där är så himla läskigt tycker jag, här försöker man sätta barn till världen och så är de elaka mot varandra! Så svårt att välja dagis och skola osv när så mycket beror på slump. En del kan man ju kolla själv förstås, handlingsplaner mot mobbning etc, men även om det ser bra ut på papperet och man får en bra känsla så är det ju knappast någon garanti.

Snaily - Ynglisen då! Hoppas att MVC-sköterskan blir nöjd nu då. Och Ynglisen också.

EA - oj en Buster! Buster=BUSigTERrier? Vad kul!

September - du har alltså fått rådet att inte bada i varma insjöar pga svampen   Jag var ute och kände på vattnet idag i en halvstor sjö, inte riktigt 20 grader varmt men inte heller långt ifrån enligt min stortå. Trodde att det skulle vara bra mycket kallare efter den här veckan. Jag har *peppar peppar* inte haft svamp de senaste månaderna och vill inte riskera det heller. Det lutar åt att det får bli havsbad i sommar då, hoppas att saltet i havet ser till att det inte blir gynnsamt för några svampar eller sporer, fy 17!

Har så smått börjat kliva in i Försäkringskassans föräldrapenningsdjungel med maschete och tar mig långsamt framåt. Jag tycker att det borde vara asenkelt för mig som är anställd och jobbar 100% men så känns det inte riktigt. Tänk då om jag jobbade deltid och hade ett litet företag vid sidan om! Vågar inte ens tänka tanken på hur krångligt det skulle vara. Isch vilken byråkrati. Men, men, många dagar är det ändå jämförelsevis med andra länder så det är väl inte så mycket att gnälla om egentligen.

• smint

oj vad många glada gula ansikten som mötte en när man gick in här

Här var det lugnt, hoppas alla har en fin helg och att snorkifamiljen kanske fått komma hem?  

har haft ne bra helg, 50 års middag i fredags, igår mys och idag blir det gummistövelshopping till T.

puss och kram

• start september

Fru E, tror inte heller han gör IVF, men  kolla i Fl-tråden och ring sedan upp och de vad han säger som BS säger. Kanske samarbetar han med de lokala klinikerna?

Nenne : - p

Harttis, främst gällde det pooler och äventyrsbad som jag frågade om, och det avrådde hon från. När jag lade till vår närmaste lilla insjö, som bir jättevarm och där det badar massor med småbarn tyckte hon också att det var onödigt. Havet tänker jag absolut bada i. Fick tipset att torka med hårfön innan man smörjer salva, hoppas det gör tricket...Svaampbehandling med vagiatorer är läskigt, dagen efter kommer det rejält med tunn vätska och resterna av medicinen ut. Första gången trodde jag vattnet gått...

Har varit arg sedan jag läste om Iris och de sk kompisarna. Men jättebra att fröken verkar ta i det! Jag har också inga roliga minnen och det känns som man idag är mycket mer medveten.

Vi byter ju förskola i höst, jag har fått ett bra intryck  av den nya och hoppas så att de har bra rutiner i sådana här frågor. Vi väntar ju syskon typ vid inskolningen vilket inte känns optimalt alls så jag vill så gärna att hon ska få känns sig trygg på det nya stället.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!