• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Midsommar blir nog på landet om allt går som tänkt. Minimal planering då vi är fräcka o låter mina föräldrar dra stort lass. Orkar inte mer fixande just nu. Och så får jag träffa mormor lite - hon har nog tyvärr inte långt kvar. Fast för henne vore det nog skönt att gå vidare.

• Liten med Mindre

Lappis nästa fredag blir huset vårt, 12 juli går stora lasset. Fast vi klämmer säkert in lite mer bilsemester till släkten norröver efter flytten. För att komma ifrån, och kanske få hälsa på svägerskans nya hästar.

• Lapinette

Ahhh så nära det är då. Lycka till och det verkar förståndigt att få komma iväg lite (från röran).

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-06-20 15:26:07 följande:
    AM, har du observerat att dansen kring midsommarstången på Skansen inte är kl 14 utan 17:30 - 18:30? De barn som får hjälp att binda sina kransar kl 10 lär väl inte vara kvar och kunna dansa runt stången sedan... Fast det är väl så med firandet på ett så stort ställe att det är svårt att pussla ihop det.
    JAg såg att det stod så i schemat men klickade sedan på länken vid "Resning av majstången" och då stod det:
    http://skansen.se/aktivitet/resning-av-majstangen

Upplev den festliga resningen av den lövade stången.Därefter dans och lekar för alla runt majstången tillsammans med Skansens spelmän, Skansens folkdanslag och Skansens ringleksbarn. Dans- och lekledare är Kerstin Dahlgren.Programmet presenteras på svenska och engelska.

Enbart resning av majstången kan ju inte pågå i 1,5 timme ...? 

• Parnassia

Tinga! Hur går det med Piff o Puff och den nya läkaren? har ni varit där?
    Tänker på er!

• smint

tjohej

oj vilka trevliga/roliga resor ni har framför er  Nästa sommar skall vi också försäka ge oss iväg med kompisar och hyra hus, nu är det många nyfödda, och lite större bebisar så i år är vi hemma i Sverige. Mina föräldrar vill åka någonstans i höst med oss så får se om vi får i hop det, alternativt åker jag och barnen med dom.. R skall på en del jobbresor/nöjesresor så jag kommer nog behöva backup.

midsommar skall firas med svärmor/svärfar och lite andra ute i skärgården. nästan vid ornö. var där förra året också, supermysigt ställe.

haft en mysig dag, fika med en mammaledig kompis, så skönt att T kunde gå på dagis idag.

nu köttbullemiddag och så ser jag att T somnat i soffan, inte så bråttom med maten mao.

Tinga: ja hur gick det hos läkaren?

mopedvin, ja just det ni skulle ju till Gotland också, hoppas ni får mysigt

lappis, er resa låter superhärlig.

Liten: åh så härligt med flytt, men förstår att det är mycket att packa osv.

• Parnassia

Är så NÖJD!
    Vi har köpt dvd-spelare med skärmar till barnen i bilen. Och de verkar så bra! Det finns alla möjliga portar och sladdar, det går att koppla ihop med tv:n, 12V, 230V, USB osv. Och bara en sån sak som att en perfekt packväska medföljer!
    Jag nördar ner mig fullständigt.

• MSW

Åh, parnassia, spännande med dvderna! Vad är det för några? Funderar på det i tre års present till A..

Ang lift till vagn, så funderade jag lite på hur det förmodligen kommer fungera med vagn och så.. Då konstaterade jag att vi sällan kommer att släpa in vagnen, eftersom vi har en ganska brant trappa med 5-6 steg.. Så det är nog mer ett krav än ett önskemål med lift..

Vi pusslade juh ihop "skånerunt" semester förra året, men det blir juh inte alls samma avstånd som att bila i Europa..

• Vännerfan

Är det bara jag (och maken) som inte vill åka ifrån den svenska sommaren? (Och ja, jag vet att det kan vara 17 grader och regn, men jag tar hellre den risken än den att åka nånstans där det blir alldeles för varmt). Jag ser verkligen fram emot att utforska ännu fler fina bad här nere! Hittills i år har vi testat ett nytt samt återvänt till favoriten från förra året. På hösten eller vintern däremot, då lämnar jag gärna Sverige! Men i höst ska vi inte åka någonstans. Vi tyckte lill-prinsen var för liten på Gran Canaria i våras. Det blev mest en massa meck och inte så mycket njutning för de 30.000 resan kostade. Men lite hörde väl till att vårt resesällskap hade sån otur att bli mycket sjuka också.

Midsommar ska vi fira med grannarna på vårt initiativ. Ser mycket fram emot det! De är jättetrevliga och barnen leker bra ihop. Ska bli kul att fixa lite inför det. Tänkte göra en cheesecake vi fick på Karnelund till efterrätt efter grillningen på kvällen, fast med basilika och jordgubbar till i stället för rabarber som vi fick där.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!