• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

AM: när behöver du utvärderingen av bärsjalen? Har använt den litegrann och är väl inte tokförtjust men ska ge det lite fler chanser.

• _koko_

muggles - Glömde skriva förut: Vad otroligt mysigt det låter med era kvällar!!!

• BrudSommar2006

Liten, självklart är det så haha, eller det var så jag menade, det var ju därför det passade så bra med de där 18 - 20 månaderna men jag skrev visst inte så!!

Koko, aha, ni måste både välja och kompromissa, två saker jag själv är riktigt dålig på!

• fru AM

Muggles: ingen brådska med utvärderingen ... jag fick ju själv bärselen för två år sedan och har meddelat att jag lämnat den vidare. Som sagt ingen brådska.

Angående märkninga av kläder: ibland har Hektor kommit hem med fle kläder och då har jag irriterat mig på att de varit märkta med initialer/bara efternamnet. Det går inte att hålla reda på vad alla barn på avdelningen heter i efternamn när man ska hänga tillbaks på respektive krokar/hyllor, eller vilka deras initialer är. 

Åter från bebisflukt. Vilken liten sötis! 7 veckor. Somnade i min famn.

• _koko_

AM - Det var väldigt ordentligt av dig, jag lägger de kläder vi får hem som inte är våra på en hylla i tamburen på dagis, och så får andra föräldrar/personalen lösa det bäst de vill. Oftast är det dock dagis egna lånekläder.

• _koko_

BS - Ja, det är ju så tråååååkigt att kompromissa och behöva välja bort saker...

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-06-21 16:53:29 följande:
    AM - Det var väldigt ordentligt av dig, jag lägger de kläder vi får hem som inte är våra på en hylla i tamburen på dagis, och så får andra föräldrar/personalen lösa det bäst de vill. Oftast är det dock dagis egna lånekläder.
    Jag tvättar dem först också innan jag lämnar tillbaks dem ... glömde jag skriva det? // the Kindergarten Maniac
    (Kanske borde jag dessutom spåra upp ägaren och märka om kläderna på ett korrekt sätt?)  
  • Liten med Mindre

Koko - ni får gärna hälsa på. Kul med fler som är hemma! Är vi duktiga får vi upp studsmattan till grynen oxå.

• Liten med Mindre

Nu har jag nog plågat klädkontot för sista gången på länge. Men kul att shoppa lite på 'rea' med. Fortsätter till middag med kompisar. Ibland får man lyxa till det.

• BrudSommar2006

Apropå kläder så hade jag tur när jag beställde Iris shorts för redan igår kväll var de gröna helt borttagna från sidan och de rosa slut i hennes storlek. Jag fick alltså förmodligen sista paret i rätt storlek i båda sorterna.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!