• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Cicci, ja han kunde ju ha låtit bli att brya armen! Usel tajming med alla kalas och semestern och allt, fast kanske lite smidigare än att behöva få på sig vinterkläder i alla fall!

Det som jag känt med ost och vinkvällarna är att jag är lite trött och lat och orkar inte lägga hur mycket tid som helst på att ta mig hem efteråt. Om jag ska ta bussen in till stan och äta lunch så går det åt ett par timmar men det går ju bra för det mesta.

• Liten med Mindre

BS - det verkar som om din o min man läst på samma hemsida rörande studsmattor. Vår fick sen inte heller komma från billiga affären.

• FruCicci

Tinga - ska värma upp Kroatien ordentligt Ni kommer få det ljuvligt! Ska bli spännande att utbyta bilresa snack med dig efteråt och höra hur ni haft det och vad ni har upplevt! kramoch ha det toppen nu ni med.

• BrudSommar2006

Liten, det var något test man kunde titta på också där de provhoppade olika studsmattor. Han höll på rätt länge och läste innan han bestämde sig men jag tror att det blev riktigt bra faktiskt!

Det klart att det är lite jobbigt när det kommer barn hem som inte kan regeln att man hoppas bara en i taget och så ska man försöka styra upp det, och äldre barn är ju oftast vana att hoppa flera och förstår inte att då får de inte låta Iris hoppa samtidigt osv men för det mesta fungerar det riktigt bra faktiskt.

• _koko_

BS / Liten - Då måste jag nyfiket fråga om det blev från studsexperten? Det är iaf det märket (Berg) vår granne har och det är skitskönt "gung" i mattan och så känns den stabil och rejäl. Fast jag inser ju direkt att vi inte varit så stränga ändå eftersom vi låtit våra barn vara flera samtidigt på mattan. De hoppar dock knappt ännu utan leker mest på den, men det är ju bara en tidsfråga.

• _koko_

(och man blir MYCKET medveten om att det är bäst att jobba med sina knipövningar när man hoppar på studsmatta kan jag berätta...)

• Liten med Mindre

Koko - det stämmer för vår del. Och jag har också erfarit känslan att hela inkråmet trillar omkring när jag studsar. Får råda boot på det på nåt sätt då jag ska studsa iform.

• Lapinette

Oj, är det studsmattor ni diskuterar idag ... kaninen smyger ut igen.

• Liten med Mindre

Men - kaniner gillar väl att skutta? Inte smyga Lappis!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!