• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci
    Ore skrev 2011-06-22 10:30:26 följande:

Tur med shoppingen alltså, Cicci Härligt.

Måste bara påpeka att du kanske inte ska nämna namn i tråden som inte har nämnts här...

Mycket kalas på en gång förstår jag, låter som att du verkligen kan vara i behov av en lång, skön semester med massa avkoppling

Namnet har nämts här, därav vågade jag
  • FruCicci

Ore, om det nu var på FB hon outade så var det ju lite olyckligt...
    Men det behöver ju inte var den personen som du tänker på som jag menade? Det finns fler barn jag har tittat på som heter så, senast i morse faktiskt Jag har ju inte outat någon mammas namn heller, som tur är. Men bra att du var uppmärksam.

• BrudSommar2006

Jag blir så shoppingsugen när jag hör er andra men som vanligt tror jag inte att jag kommer att orka ta mig till några affärer och leta. Jag tror alltid innan att det ska bli så roligt men jag hinner knappt in i första affären så tröttnar jag! Det var illa nog förut när man bara hade sig själv att shoppa till, och mer tid till det också, men nu när man ska shoppa åt barnen också så är det tre personer man ska hitta saker till och då ökar stressen verkligen. Det är inte roligt om barnen får lida av att jag inte hittar några bra saker åt dem...

AM, det är krångligt med blöjor och vällingen ska vi inte tala om, Iris har ju slutat med välling nu men hon drack ju i mängder ett tag och Astrid får ju välling nu, båda vägrar pulver. Vårt fel så klart eftersom vi inte orkat hålla på med det utan köper tetror men just när man ska ut och resa blir det knepigt. Fast nu ska ju inte vi utanför Sverige så det blir inga problem för vår del gissar jag.

• BrudSommar2006

Cicci, har ni allt ni behöver nu då? Var dina skor det sista på inköpslistan?

• FruCicci

BS, nä ha ha, min man har just inhandlat en extra flytväst Och sen är det massa som vi kommer på hela tiden... plastpåsar till hans gipsade arm, osv osv..... men men det mesta är väl nerpackat Man få väl se till att handlar på plats om det är så.
    Jag sa just till honom att han ska hämta en långklänning i källaren till mig det hade jag glömt, likaså finskor och kuvert väska Vi ska ju på bröllop i Grekland. 2 klänningar med, en till cocktail partyt och en till bröllopsfeswten
    Så det är inte att packa för en varm vecka bara, utan alla väder och alla tillställningar som exempelvis bröllop och barnkalas mm mm

• BrudSommar2006

Cicci, tur att ni har stor bil! Vad roligt med så mycket fester och grejer ni ska på, förekommer inte riktigt i min bekantskapskrets om man säger så... Fast det gjorde nog det i större utsträckning förr, men sedan alla fick barn har ingen orkat engagera sig, förutom sina bröllop då, men nu var det länge sedan någon gifte sig, finns knappt några kvar som inte är gifta så det är nog heller inget att hoppas på!

• BrudSommar2006

Vad bökigt med gipsad arm mitt i semestern, jäkla otur.

• _koko_

Pampers ska iaf finnas i italien enligt deras egen hemsida. Vi köper dem i spanien under namnet dodot. Skönt att slippa packa sånt, fast samtidigt är det bra med sånt som bara tar plats på utresan så det finns plats för lite shopping.

Jag har alltid undrat över de här blöjstorlekarna. Conny har fortfarande blöja på natten, och lillebror än så länge hela tiden, och båda har fortfarande storlek 4! Pampers Active Fit visserligen (som iaf vi upplever håller tätt bättre än övriga modeller och märken), men större storlek behöver de inte.

• FruCicci

BS, detta är andra gången min kompis gifter sig Hon är 46 år och ska gifta om sig med en grek

Annars har det varit lite torka på den fronten för oss också, faktiskt.
    Jag ska gå på bal nästa år tänkte jag, det får man dock betala för själv, men kul ska det bli, för man är så sällan på tillställningar som erbjuder lite glammigare outfits nu för tiden.

Och ja, vi har ju en stor miljöbov till bil, så vi får in mycket Tack o lov, för jag måste bara nämna att det ska med 2 golfbagar också

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!