• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Vi kommer ha en orgie av mat! Min mamma tror nämligen att folk är hungriga jämnt ... visserligen stämmer ju det för det mesta in på mig . Svärmor bakar idag en körsbärs clafoutis och min mamma envisas med att baka bullar samt att det ska vara rabarerpaj. Sen all mat, ostar+kex, jordgubbar och meloner ...

• _koko_

Ååh, lappis, underbart!! Men ni MÅSTE även lyssna på "Arg tant" också, jag skrattar fortfarande så jag gråter och då har jag hört den många gånger under många år...

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-06-23 11:03:39 följande:
    Ååh, lappis, underbart!! Men ni MÅSTE även lyssna på "Arg tant" också, jag skrattar fortfarande så jag gråter och då har jag hört den många gånger under många år...
    Haha!
    Så jäkla ARG!
    Man kan ju dessutom inte annat än att hålla med ...

• Tinga

Lappis - ja, jag skulle kunna ta tjänst som reklampelare för Boomerang; har säkert 30 plagg från dem i garderoben. Deras stil passar mig perfekt - Scandinavian preppy kallar de den, och det funkar för mig; klassiskt, välklätt och sportigt på samma gång.

• smint

Godmorgon alla fina

Jösses vad det regnar, hade jag inte sett väderprognosen inför morgondagen hade jag allvarligt övervägt att inte åka med ut till skärgården, men det ser ut som det blir uppehåll och lite sol iaf.

T sov hur länge som helst idag, så vi har just avslutat frukosten.. har massor att göra så borde sätta fart nu.

Tinga: Ja snorkis har kommit hem från BB. Tror det var i helgen kanske?

AM: Ha en mysig midsommar i stan, låter ljuvligt och lilla H vilken charmör

Ore: Vilken märklig händelse, snällt av dig att plocka upp henne från början iaf och att du körde henne till stationen..

Trevlig Midsommar på er alla Skål 

• Lapinette

Tinga - ska berätta det för min kompis som jobbar där som inköpare .

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-06-23 11:23:57 följande:
    Och jag satt just i FB-diskussion med bl a en tjej som jobbas som designer där ...! Världen är liten!
  • Tinga
    Lapinette skrev 2011-06-23 11:23:57 följande:
    Åh vilket drömjobb!
  • Ore

Tinga: Kommer ihåg att du nämnt Boomerang tidigare, det märket har jag nog inte haft så bra koll på men när du beskrev det lät det ju precis som något som skulle falla mig i smaken  Och det gjorde det ju! Brukade det vara rea i slutet av juni, sa du? Får nog kolla in det

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!