• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore
    FruCicci skrev 2011-06-22 11:26:27 följande:
    Namnet har nämts här, därav vågade jag
    Aha, det namnet kanske har skrivits här? Jag hajade bara till när jag såg det, försöker hålla koll på vad alla barn kallas i tråden och kom inte ihåg om just det barnet kallats vid det namnet här tidigare... Om det var samma vi menade

I alla fall så tänkte jag att det var bra att nämna det, så att ingen annan kommer och undrar över det. Återigen om det är samma vi menar
  • BrudSommar2006

Tycker det är krångligt vad alla heter egentligen och kallas här och så vidare så jag kallar mina för vad de verkligen heter och så rör jag inte ihop mina egna i alla fall! I gengäld skriver jag ingenting här som jag inte vill att någon skulle få reda på om de nu skulle lista ut vem jag är men det tror jag inte att jag skulle gjort i alla fall.

• _koko_

Det man skriver på nätet kommer ju att finnas kvar i tid och evighet, därför är jag försiktig med att nämna mina barn vid namn eftersom de inte kan påverka vad som skrivs och vem som kan läsa. Varken nu eller om 15 år. Visst går det ändå att luska ut vilka de är om man verkligen vill, men inte genom att bara googla på deras namn.

• smint

Jag blandar lite vad jag kallar mina barn. Skriver ju på fl också och där skriver jag ju ut barnens namn,

Cicci: Härligt med fin fester på semestern, men vad har hänt makens arm? Måste ha missat det? Kul med shoppingen också

Bröllop blir det ju i år iaf, men det kommer nog bli en väldigt lugn tillställning med en hel del barn närvarande.. sedan vet jag vilken lokal dom skall vara i och i den får man inte ha alkohol så där ligger ribban  Men det roliga är att dom skall förmodligen gifta sig ute vid kusten och sedan skall man då ta sig därifrån med bil, men där skall dom bjuda på skumpa.. så då kan ju inte alla skåla om man skall vara regelrätt

Har varit och midsommar handlat med svärmor, jösses vad mat och grejer det går åt. skall bli spännande att se hur vi får plats på båten imorgon kväll.. men men  det skall ju med vagn till H också osv.. Skönt att få handla med bil iaf eftersom vi inte har bil. 

• FruCicci

Koko, så tänker jag med Man kna inte luska ut genom att googla, men om man nu vill grotta ner sig i vad vi är för förlurer och göra det monsterarbetet, så varsågod liksom. Det är likadant på FB, det osm skrivs där finns ju alltid kvar för tid och evighet med!

jag tycker de är lite bökigt med nick på barnen med, så de får oftast heta det de heter.... mitt nick däremot är superhemligt!!!!
    Fattar inte de puckona som verkligen skriver ut hela för och efternamn! (eller smeknamn )

Nåväl, Smint min man har bara trillat, när hans fru förpassade honom till soffan en sen kväll, så han fick gips

• BrudSommar2006

Cicci, det är lite, lite lockande att säga att det är rätt åt honom men det ska man ju inte, haha! Och dessutom så är det ju lika struligt för resten av er med hans arm! Förresten, efter semestrarna slår vi till, då måste vi fixa datum för både luncher och middagar och allt! Var jättelänge sedan jag träffade någon alls här.

• FruCicci

BS, klart det är rätt åt honom!
    Tyvärr innebar det att jag har gjort ett häst jobb hemma senaste månaden då han först hade lunginflammation och var helt sänkt och sen så fort den gick över hände detta. Nu kan jag bara skratta åt eländet, och han med, tack o lov
    Han har inte sagt något annat än att han förstår mig Jätte-skönt! Förhoppningsvis stretar han inte emot nästa gång jag pekar på soffan heller (hoppas dock inte behöva göra det, hihi)

Ja, vi måste verkligen ses. Du sitter inte så långt från mig väl, så vi kan ju ta en lunch annars.
    Men det roligaste har ju varit ost och vinkvällarna, jag har ju bara varit med en gång, men det var ortoligt trevligt.
    Vi styr upp något helt enkel

• _koko_

smint - Jag såg dig på FL häromdagen faktiskt! Det var lite surrealistiskt. Jag skriver i princip aldrig där, men kan inte hålla mig från att läsa ibland, det finns så många galningar där...

• Tinga

Cicci - trevlig semester! Ni får värma upp Kroatien åt oss.

Koko - jag har också funderat över det här med blöjstorlekarna, men har slutat bry mig om vilken viktangivelse som står på; jag byter storlek när de börjar bli svåra att knäppa eller läcker för mycket. Onödigt att köpa en större storlek än vad som behövs, eftersom det bara blir dyrare.

Insåg att det finns minst en trådbebis jag inte vet vad den heter, efter att ha läst namnet här i tråden; ingen koll på vems bebis det är. Minns inte att jag sett det namnet i vårt galleri?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!