• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

ville passa på och önska er alla en riktigt härlig och glad midsommar! Hoppas ni får er ett nyp bakom någon lada, men kom ihåg att inte luta er mot väggen eftersom rödfärgen är svår att få bort!

• nennesjuttioåtta

"För Jon han e en rikti karl och ingen tåckan där filur!"

• nennesjuttioåtta

Vi var på Foo Fighters igår, vilken magisk kväll! Pricken klarade sig finfint hemma med farmor och verkade inte sakna oss nämnvärt. Och det var nästan så vi glömde bort honom med, det var ju som förr! Vi gick och höll handen (passerade din port, AM!) och myste i sommarkvällen. <3

• fru AM

Jaa! Glömde säga HEJA SNAILY! Perfekt sätt att "attackera" BVC-tanten! Respekt! Önskar jag hade varit lika bra som du under mina BVC-besök!

• Telis

Hej hopp!

Det är lite mycket här men jag tittar in och önskar alla en jättefin midsommar! Kramar!

• Snorkfröken77

Här kommer en midsommarhälsning från oss!

Livet snurrar fort just nu (hur kan det göra det med TVÅ vuxna och ETT spädbarn?!) Vi har det bra, Leffelina är en extremt lätt baby om än något slö och temperamentsfull

Om mig: Jag mår bra på det stora hela men sorgen efter S har blossat upp igen och ligger som ett öppet sår...Sen är jag extremt orolig för Leffelina på ett osunt sätt, jag måste med jämna mellanrum kolla att hon andas och har svårt att sova på natten trots andningslarm. Jag hoppas att jag ska trötta ut mig själv och att jag ska våga börja tro att det ska gå bra.

Tog bort klämmorna för såret idag och det hade tydligen läkt jättefint. Skönt. Amningen är någon slags mellanvariant, hon får amma vid varje måltid ibland suger hon men oftast myser hon bara, sen kompletterar vi med ersättning på flaska.

Leffelina (som hon fortsätter heta här): Sover nästan hela dygnet, äter och skiter, typ Knorrar bara om maten tar för lång tid. Har redan lindat pappa runt sitt lillfinger Ja, ok, mig också, jag är totalt handlöst förälskad i henne.

Hoppas ni alla har det bäst, jag tänker på er!

Kram!

• Vännerfan

Snorkis, Förstår att många minnen kommer tillbaka nu. Du kämpar på tappert iaf. Vet inte vad mer jag ska skriva. Det krampar ihop sig i bröstet och jag får på något sätt svårt att andas när jag tänker på hur allt måste varit för dig/er, så det är svårt att hitta orden. Stora kramar!

Jag vill också önska dig och alla andra en trevlig Midsommar!

• Villemoa

*smyger in från granntråden*

Stort grattis till Snorkfröken med man och välkommen Leffelina, vilken lycka!

*smyger ut igen och fortsätter smygläsa*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!