• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Här sitter jag med panik ... vi kom på att vi måste beställa alla grejor till gästtoalettsrenoveringen NU - innan semestern ... Givetvis finns det tusen olika golvplattor att välja på ... Någon som vill vara smakråd?

Utrymmet är ca 100 x 150 och vi ska ha en svart kommod med handfat: http://www.duobad.com/sv/produkter/tiden/13633 (på bilden brunt men den har gått ur produktion)
    I övrigt vita grejor men golvet vill vi ha lite färg på - och ev gå upp med golvplattorna på väggen med handfatet - kanske ända upp till kakelkanten 2 meter upp ...

Här finns valmöjligheter:
    http://www.marrakechdesign.se/sortiment.html?app=2&category=klassiska-monster-1475

Vi hade väl fastnat för antingen Voltaire Klassisk eller Royal Svart/ingefära - men så hittade jag Voltaire Aqua och Voltair Jazz också ... 

• porchez

Nenne - ja man kan väl inte ha alltid ha roligt, så en tråkig fest får jag väl överleva

• fru AM

Vickan: man kan underhålla Trollet genom att sätta ut en badbalja eller liknande - fylla med ljummet vatten och låta honom bada utomhus (i skuggan av ett parasoll t ex). Eller bara låta honom leka loss ordentligt med vatten utomhus med kannor, pytsar OCH kläder.

• nennesjuttioåtta

AM ååh den som ändå fick ha marockansk kakel, jag är ju gift med farbror Grågrågråååååååå. Jag gillar Jazz eller Aqua bäst, klassisk har jag sett på så många ställen men å andra sidan är den klarast i färgerna. Svårt! Men angenämt problem

• porchez

AM - ååå vad roligt   Smakråd och åsikter är jag bra på att ha

Voltaire Klassisk - är grymt fin tycker jag!  
    Royal svart/Ingeföra - är ju lite mer "royal" jag tänker - pampigt fint. (ja lite så som jag tänker er våning är)

Voltaire Aqua - nej tycker jag inte om ni ska ha svart kommod.

Jazz - var också riktigt fin.

Min röst går på Voltaire Jazz om ni verkligen vill ha lite färg.
    Annars Royal passar bättre in, men blir ju inte då så mycket färg...

• smint

AM: jag hade valt voltaire klassisk eller voltaire jazz, jättesnygga

• porchez

hmm, sitter på jobbet och telefonen ringer i ett och skriver i mellan åt. Därför blir mina meningsbyggnader lite så där

• Lapinette

Blir snurrig bara jag går in på sidan med mönstrat kakel.

nenne - ha en superskön semester! Ska ni göra något speciellt?

Själv har jag FYRA veckor kvar till semester. Känns lite tungt just nu och jag känner redan hur moralen och koncentrationen börjat dala.

Porchez - härligt med lite planer (oavsett vad det är). Själv sitter jag ju med jämna mellanrum och drömmer om hus fast det känns oändligt långt bort .. hus och familj . Tycker jag har sagt det senaste året att vi kommer att få barn om 1,5 år och så är det fortfarande. Maken var inne och läste på AC's hemsida i förra veckan och nu är det 3,5 år för att få sända iväg våra papper (dvs. i december) och sedan 1 år innan man får åka. För ett år sedan var kön 2,5 + 3-6 månader!

Snorkis - skickar en stor kram!

• nennesjuttioåtta

Lappis – klart ni kommer få er familj till slut!!!!!!! Så måste det bli! Men vad surt att kön bara växer

apropå något helt annat: flytvästar till barn, vad ska man tänka på? Och samma med solskyddskläder. Tips?

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-06-28 11:33:30 följande:
    apropå något helt annat: flytvästar till barn, vad ska man tänka på? Och samma med solskyddskläder. Tips?
    Flytväst: rätt viktklass och erkänt märke (typ Baltic). Det finns väl inte så mycket att välja på direkt?
    Solskyddskläder är inte så lätt - det finns mycket på marknaden - jag gillar tvådelat för det blir mer flexibelt och räcker längre innan det blir urväxt. JAg har köpt superbra på Apoteket men jag undrar om de finns längre. De var tunna och smidiga. Vi köpte en tröja till L på Åhlens nu men den är nog i tjockaste laget. Ska bli intressant att se om hon kommer vila ha den på sig.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!