• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

apoteket har solskyddskläder, pop, lindex, hm. 

• Lapinette

nenne - det känns jäkligt tröstlöst och mycket värre och längre än vad jag någonsin hade tänkt mig.

Ska ni ut och åka båt?

• porchez

Lappis - jo det är kul med planer, känner att jag måste ta tag i mig själv nu. Jag har de senaste åren sen jag blev singel bott i små trånga lägenheter mest bara för att de är billiga, men förhoppning om att en dag träffa någon och skaffa ett hem med. Samt bott billigt för att jag vill resa. Nu har jag ingen att resa med så pengarna jag sparar går åt till allt möjligt blaha känns det som. Så jag får nog inse att jag inte blir sambo inom en snar framtid och då får satsa på mig själv. Även om det ta emot, jag kan inte acceptera att jag lever själv även om jag vet att det är så...  Som sagt, sommar och sol och en mindre livskris här just nu   jag mår bra med behöver bara ta tag i mig själv känns det som...

Haha, vad glad jag blir, jag kan svara på barn frågan Var med en kompis som köpte solskyddskläder till hennes son. Vi kollade på Stadium, Lindex och KappAhl och det fanns inget att välja på, utan en modell per butik. Stadium var nästa dubbelt så dyrt som de andra, men känndes bättre i kvalitén. Men min kompis köpte ett bliigt på KappAhl, för hon trodde inte att han skulle hinna slita ut det innan han växte ut det ändå.

• porchez

jag har två veckor kvar till semester och för första gången känns det väldigt långt bort, vill vara ledig nu. Jag brukar alltid ha sen semester och trivas med det, men inte i år.. 

• Lapinette

Porchez - tycker absolut du ska tänka på dig själv, göra det du mår bra och vad du vill och om MR Right dyker upp blir det bara ett extra plus i kanten. Satt för något år sedan och disktuerade med en väninnas väninna som precis hade köpt sommarhus - själv. Hon hade alltid velat men väntat på att göra det min pojkvän ... som aldrig dök upp. Istället gjorde hon slag i saken och köpte ett ställe och hon var superlycklig över sitt mysiga ställe, dit hon bjuder ut kompisar titt som tätt.

• BrudSommar2006

Efter att ha varit gift med en marrockan är jag totalt allergisk mot allt som har med Marocko att göra, jag tänker inte ens klicka på en länk som heter någonting med Marrakech, mitt svar är nej, gör det inte! Fast det tänker du väl göra i alla fall så ignorera ovan.

Jag blir så irriterad, först stängde de ju ner Pippilotta, eller ja, stängde ner och stängde ner, de gick väl i konkurs om jag minns rätt och sajten upphörde. Nu tänker Linusochlotta också upphöra, fasen vad trist, det blir ju ingening kvar snart. Jag trodde att det skulle bli bättre och bättre utbud på nätet med åren, inte sämre och sämre!

• smint

BS: Har du hört något mer från mr röntgen?  När skulle du få svar?

• nennesjuttioåtta

BS ? Förlåt, jag skrattar men du är så rolig! Sämre och sämre och sämre å internett skit hit och dit! Noterar också att marocko gjort sitt. lappis ? Finns det något hopp om att kön ska göra ett krumbuktsprång och väntetiden bli samma som den var tidigare? Semestern: vi ska till Norge igen. Fast mest ska vi vara hemma (eller hos våra föräldrar). Det blev en heltäckande dress från Babyproffsen 299:-. Tänkte att det var smart med byxor och tröja men det fanns inte, inte med lång ärm som jag ville ha iaf.

• nennesjuttioåtta

men vafan, vad hände med radbrytningen nu då? Jag sitt ju här på datan! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!