• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Snorkis - åh, vilken dag! Vilken tur att det var bra personal du fick träffa, som kunde förklara och (i den mån det går) förstå det ni varit med om och vad det innebar för dina upplevelser idag. Hoppas att sammandragningarna ger med sig igen. Vilken vecka är du i nu? Många kramar!

• Parnassia

EA och September - glada nyheter! Skönt! Kram på er.

Snorkis - kram till dig också. Vilken dramatik och panik. Jag får en ond klump i magen när jag tänker på hur det kan ha kännts. Jag känner också bara att jag vill er ALLT gott och att den sista tiden fram tills Leffelina kommer ska gå som en dans.
    Också jag har rörts djupt av det som hänt er och tänker på er ofta, ofta.
    Krama maken hårt ikväll och sov gott. Hjärta

• Snorkfröken77

Tack för kramar, de behövs i kväll, jag är så ända in i själen trött...

Tinga - 27 fulla veckor, så in i v 28 idag. 10 veckor kvar hoppas jag...

• Tinga
    Snorkfröken77 skrev 2011-04-04 21:26:43 följande:
    Tack för kramar, de behövs i kväll, jag är så ända in i själen trött...

Tinga - 27 fulla veckor, så in i v 28 idag. 10 veckor kvar hoppas jag...
    På Piff & Puffs "födelsedag" med andra ord. Tur att Leffelina inte kom idag! Jag hoppas också att hon stannar i 10 veckor till.
  • Oupsie

Åh stort grattis EA! Vad härligt att höra . Normalspannet låter bra, och jag håller tummarna för att allt kommer att fortsätta så!

Och vad roligt med ett bra RUL September. Ut med magen!

Vilken dramatik Snorkis ! Leffelina får minsann stanna därinne ett bra tag till. Skönt att ni fick träffa bra personal och att du fick prata med psyktanten efteråt. Stor kram!

• Oupsie
    Snorkfröken77 skrev 2011-04-04 21:06:19 följande:
    AM, tänkte på vad du skrev häromdagen att du var glad att du inte hade katt för att slippa kattkräks, jag LOVAR dig att kattkräks är så mycket trevligare än barnkräks! För det första är spyan mindre för det andra luktar det inte som människokräks. Skulle mycket hellre torka hundra kattspyor än en människospya (nu pratar jag matspya inte mjölkspya)  Så - mitt inlägg i kräksdebatten
    Håller nog med dig, har i och för sig aldrig torkat kattkräks, men torkar hellre hundkräk än människokräk jag med.

Fast jag klarade inte av det när jag var gravid, då spydde jag själv efteråt. Så maken fick ta hand om det, men han är så kräkmagad. Hunden kräkte i morse och jag låg och ammade Daisy så jag kunde inget göra, men jag hörde hur maken klöktes . Men han kräkte inte i alla fall.
  • Oupsie

Tinga, vad roligt att läsa om Piff och Puff som äter . Så skönt det måste kännas för er.

Usch och fy för kräksjuka, mina sympatier till er som drabbats i tråden.

Ego, funderar på om jag håller på att få mens . Hade ju hoppats att det skulle dröja längre än så här. Igår var det rosa när jag torkade mig, tidigare idag ingenting, men rosa nu ikväll igen . Har dock ingen mensvärk alls, så det är kanske inte mensen. ÄL kanske? Även om jag inte varit med innan om att jag har fått rosa flytningar då. Daisy har haft fyra fem nätter nu när hon har sovit sex-sju timmar i sträck. I och för sig fantastiskt skönt, men kan de få nätterna satt igång ÄL så snabbt?

• start september

Stor kram til Snorkis! Hon får minsann stanna där ett bra atg tycker jag också.

Eloge till Cicci som klarade ut det, fy vilken resa.

• Parnassia

Kastar in en barnvagnsfråga mitt i alltihop. Vi är på jakt efter nåt smidigt till Lilla. Kanske en Brio race, Teutonia Timmy el dyl. Men jag har bara sett dem på bild. Vad säger ni?
    Jag har fått ett bud på en Timmy, beg, för 400kr. Kan det vara nåt? Är de svåra att svänga?

• Oupsie

Cicci, hoppas att ni kommer på något kul att hitta på i helgen. Kan ju vara roligt att fira lite .

Vi har bröllopsdag i veckan, men maken tyckte att vi kunde hitta på något någon annan gång istället. Vilken romantiker . Men det gör mig inte så mycket. Svårt att veta vad man ska hitta på ändå med en liten Daisy att ta hänsyn till. Är inte så sugen på att gå ut och äta med henne med sig, för hon kan vara ganska skrikig och gnällig om kvällarna. Får kanske laga något gott hemma istället.

Hade tänkt att kolla på Bachelorette men vi kopplade ur TV:n inför visningarna och nu hittade jag inte rätt sladdar, så TV:n går inte att få igång. Typiskt. Men jag får roa mig på nätet istället .

Igår fick jag i alla fall äntligen iväg beställningen på den där magiska borsten . Tyckte att jag var värd en sådan efter allt slit med lägenheten . Och ett läppstift fick också följa med beställningen. De sålde Clarins där också till ett ganska så mycket bättre pris än i affärerna här hemma. Köpte ett Clarins läppstift förra året innan ett bröllop och blev riktigt nöjd. Vill ha fler sådanaKyss.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!