• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Fru E skrev 2011-04-04 13:15:55 följande:
    Så halva väntetiden avklarad och fjärilarna i min mage är nu monster somnade vid tolv i natt och vaknade 5 och tittade på Simpsons som var det enda som fanns på televisionen
    Gumman Väntan är hemsk, men det är ju iaf fortfarande positivt. Ett steg i taget... KRAM!

Ore: jag vet ett skitbra jeansställe häri Gbg - om du har tid och pengar (det brukar inte bli billigt men asbra!). Maken och jag köper alla våra jeans där. Man åker dit, låter dem plocka fram 1-2 par som passar och så betalar man. Har aldrig hänt att man åker därifrån utan...
  • Tinga

FruE - tänk att det aldrig går att få några klara besked! Men säger de att ni ligger inom normalspannet så gör ni ju det, och jag hoppas av hela mitt hjärta att det förblir så. Förstår också att det är omöjligt att inte sönderanalysera alltihop; när man inte får klara besked blir det ju lätt så man gör. Många kramar och hållna tummar!

• start september

Här är jag! Behövde ägna mig lite åt kramsjuk dotter och fixa mat bara.

RUL gick strålande, allt såg bra ut, vederbörande knep dock så vi går i ovisshet om könet. Det kvittar mig rejält, men kanske hade det varit bra att veta för dottern när hon ska ta det till sig? BF 5 september, så v 18+0 imorgon. Tack för alla tummar! Vi får med största sannolikhet UL i v 32 också  så kanske får man fram könet då.

Alla nerver har suttit på utsidan, men nu känns det lugnare. Jag ska ta fram de fina länkarna med rea på klänningar tom idag som Oupsie tipsade om och beställa något fint.

Nu ska det berättas för familj, vänner och jobb och sluta gömmas mage!

När berättar man för en knappt treåring? Det blir himla långt att vänta fem månader? Kanske ska vänta några månader till?

• Tinga

Cicci - fy fagerlund vilken tågresa! Det är en så'n upplevelse man inte ens önskar sin värsta fiende.

• Tinga

Hurra, September! Hoppas nu verkligen att du kan få njuta av resten av graviditeten. Kram!

• Blivande fru L
    start september skrev 2011-04-04 20:32:33 följande:
    Här är jag! Behövde ägna mig lite åt kramsjuk dotter och fixa mat bara.

RUL gick strålande, allt såg bra ut, vederbörande knep dock så vi går i ovisshet om könet. Det kvittar mig rejält, men kanske hade det varit bra att veta för dottern när hon ska ta det till sig? BF 5 september, så v 18+0 imorgon. Tack för alla tummar! Vi får med största sannolikhet UL i v 32 också  så kanske får man fram könet då.

Alla nerver har suttit på utsidan, men nu känns det lugnare. Jag ska ta fram de fina länkarna med rea på klänningar tom idag som Oupsie tipsade om och beställa något fint.

Nu ska det berättas för familj, vänner och jobb och sluta gömmas mage!

När berättar man för en knappt treåring? Det blir himla långt att vänta fem månader? Kanske ska vänta några månader till?
    Grattis! Vad skönt att äntligen få släppa ut magen!
  • Blivande fru L
    Lapinette skrev 2011-04-04 15:34:26 följande:
    Cicci - vi firar 5-årig bröllopsdag i maj och har funderat på allt mellan Skåne och Stockholm men eftersom vi bara kan vara borta i 3 dagar vill vi inte fara iväg för långt. Då kom AM med den geniala idén om Åland och Havsvidden www.havsvidden.com/. Ingen av oss har varit på Åland tidigare så det känns himla intressant.
    Najs!
  • Liten med Mindre

Grattis September!

Vi berättade för Mindre när magen började synas även för henne. Vi visste inte kön och det tycker jag kvittar för syskonets del. Det är en bebis där inne och det nöjde sig Mindre med. Vi köpte även en bok i julklapp, drygt 2 månader innan, om Lilla storasyster. Den uppskattades.

Nu var ju Mindre inte ens 2 när magen började synas - så er skrutta förstår nog lite mer om vad bebisar är.

• Blivande fru L

Fru E - Låter som goda nyheter, tycker jag! Men all denna väntan - usch. Kommer du att ta nya prover nästa vecka eller hur blev det? Kram!

• kängu

Ni som varit kräksjuka- tänk på att kläder, sängkläder och dyl. behöver tvättas i minst 70 grader för att viruset ska dö, annars kan smittan finnas kvar även efter tvätt. Tänk också på att man kan smitta via avföringen i upp till tre veckor efter man är frisk- så var supernoga med hygienen när ni byter bajsblöjor/hjälper till att torka.
    *Slut på föreläsningen*

Cicci, låter helt vidrigt med din tågresa, stackars stackars dig!! En patient spydde på mig i fredags vilket inte var så himla kul men din berättelse är ju typ tusen ggr värre!!! Skönt att barnen är friska nu, hoppas du fortsätter vara frisk!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!