• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Cicci - vi firar 5-årig bröllopsdag i maj och har funderat på allt mellan Skåne och Stockholm men eftersom vi bara kan vara borta i 3 dagar vill vi inte fara iväg för långt. Då kom AM med den geniala idén om Åland och Havsvidden http://www.havsvidden.com/. Ingen av oss har varit på Åland tidigare så det känns himla intressant.

• Lapinette

Cicci - kan inte ens tänka mig tanken att sitta med två barn som spyr på ett tåg. Din stackare och stackars de små också. För fy fasen för att må illa .

• fru AM

Hej Cicci! Men vilken pärs för alla inblandade!
    Hektor klarade sig helt undan kräksjuka/magsjuka. Livia blev dålig på väg hem från dagis i torsdags, spydde i trapphuset, och kräktes sedan som en brandspruta fram till fredag förmiddag. Så vi klarade karantäntiden, 48h, på dagis med god marginal - skönt för jag orkar faktiskt inte vabba mer på ett tag nu! Är barnen kvar hos dina föräldrar? Blev de också sjuka (dina föräldrar alltså)? FY för magsjuka! Det är så meckigt och kladdigt! JAg älskar efter denna helgen doften av Cillit Bang Klor-spray!

• FruCicci

Som förnsterputs fast bättre - Cillit Bang Klor-spray! The shit
    Nej barnen flög med mig upp idag, fast vi bestämde det sent i går, Victor blev ganska pigg framåt kvällen, han är dock inte på dagis idag, men Louise lämnade jag där till lunch.
    Mina fäöräldrar har också ätit vitpepparkorn, druckit whiskey och duschat i handsprit, så jag hoppas det klarar sig, än så länge verkar det så iaf.
    Skönt att ni klarade 48 timmars marginalerna o att de dina är på dagis och du får vara fri från vabbande, det blev lite mycket ett tag och sen VAM på det

Lappis, på lördag, den 9 april så firar jag och min man 10 årig förlovningsdag. Funderade på om jag skulle skoja till det, men det blir nog inte Åland, kanske något av de trevliga herrgårdarna som vi har diskuterat i tråden tidigare. Fast då med barnen med..... så romantiken kanske inte kommer spira liksom
    Annars blir det något annat mysigt på hemmaplan.
    Är också intresserad av att höra ag Åland, när ni är hemma igen, om det nu blir det

• Lapinette

10 år måste ju firas! Vi firar 9 år tillsammans i samband med vår 5-åriga bröllopsdag.

• MSW

FruE?? September??

ska strax masa mig iväg på första gympan på två veckor.. Fast att jag egentligen inte orkar..

• fru AM

Ja - fru E och September! Snälla kom in och berätta!!!

• Fru E

Uppdatering:

Sköterskan ringde tio i fem för att hålla oss extra på sträckbänken
    För att sammanfatta kort så började hon med att hcg nivån kan variera rätt mycket från person till person och man därför inte kunde säkerställa något med ett prov bara vilket hon sa flera gånger. Men vi ligger inom det de kallar normalspannet för den vecka som vi ska vara i. Men de kan inte veta om hcg-nivån stiger/sjunker/planar ut utan bara att vi verkar vara inom spannet nu. Om vi vill får vi ta ett nytt prov om en vecka för att se om det stiger så har vi 2prov att gå på och sedan vul veckan efteråt.

Vet inte om jag blev så mycket lugnare av det eftersom jag analyserar ALLT, dvs föreslog de ett nytt prov för att de tycker att vi ligger lågt nu och de är osäkra, att de kommenterade flera gånger att nivåerna kunde variera krafigt eftersom vi kanske hade ett lågt värde and so on................kan säga att maken år lite trött  på mig

Innerst inne visste jag att de inte kunde garantera något efter ett prov eftersom nivåerna varierar (kan vara logisk när jag vill ) men hade varit så skönt om någon bara kunde säga rakt ut att ja dina hormoner verkar stämma med vX.Uppdatering:

Sköterskan ringde tio i fem för att hålla oss extra på sträckbänken
    För att sammanfatta kort så började hon med att hcg nivån kan variera rätt mycket från person till person och man därför inte kunde säkerställa något med ett prov bara vilket hon sa flera gånger. Men vi ligger inom det de kallar normalspannet för den vecka som vi ska vara i. Men de kan inte veta om hcg-nivån stiger/sjunker/planar ut utan bara att vi verkar vara inom spannet nu. Om vi vill får vi ta ett nytt prov om en vecka för att se om det stiger så har vi 2prov att gå på och sedan vul veckan efteråt.

Vet inte om jag blev så mycket lugnare av det eftersom jag analyserar ALLT, dvs föreslog de ett nytt prov för att de tycker att vi ligger lågt nu och de är osäkra, att de kommenterade flera gånger att nivåerna kunde variera krafigt eftersom vi kanske hade ett lågt värde and so on................kan säga att maken år lite trött  på mig

Innerst inne visste jag att de inte kunde garantera något efter ett prov eftersom nivåerna varierar (kan vara logisk när jag vill ) men hade varit så skönt om någon bara kunde säga rakt ut att ja dina hormoner verkar stämma med vX.

September-har du mätt hcg vid dina missfall, vad har de sagt då

• Fru E

Cicci-usch och fy vilken kräkupplevelse min värsta mardröm med den sorten *ryser*

September-hur gick idag

Porchez-ohlala för Hunken håll oss uppdaterade nu

• Fru E

Ha ha insåg att min uppdatering inte blev så kort

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!