• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

så Ea nu har jag läst ditt inlägg och förstår din känsla mer, så klart är det jätte roligt med ett plus, men samtigt växer tankarna. ååå vad jag håller tummarna för dig nu! Hoppas det kommer gå hela vägen!!!

Parnassia hoppas ert kalas blev lyckat, låter väldigt mysigt att sitta på altan med regnet smattrar på taket

Skor är ju helt omöjligt att hitta just nu, det finns ju fler sandaler i butikeran nu än vanliga skor. Letar efter något lite finare, men ändå enkel, att ha på jobbet. Lagom klack. Men finns inte, är ju platå på det mesta just nu, tycker jag är lång så det räcker så gå omkring på styltor tycker jag inte jag behöver...

• Parnassia

Kalas avklarat. Regnet kom så sista stunden spenderades inne, vilket innebär att vi får skura både altan, kök och resten av huset. Men, men det var lyckat och Stora är nöjd, leker nu med sina presenter.

Men Porchez! Berätta nu då!? Vad hände och vad gjorde ni?
    Kanske är samma fråga egentligen.

• porchez

just det min lilla "dejt" igår var lite rolig. Hunken och jag pratade på chatten på facebook ifrån kl 18-22. Båda satt hemma och gjorde inget särskillt. Tillslut fick han för sig att komma hit men tågen hade slutat gå (han bor i den större staden bredvid) Så jag åkte och hämta honom (fick inte komma hem till honom för det var för ostädat). Så vid typ 23 var vi här hemma hos mig, spelade spel, kolla på TV hångla och hade hur kul som helst. Han är så rolig så jag skrattar åt allt. Underbar lätt att prata med och så känns det som om att han reda känner mig...
    Slutade med att han stannade över natten eftersom tiden drog i väg och vi sov halva dagen, sen skjutsade jag hem honom igen, vi skiljdes med order "vi hörs" lagom luddigt. Men jag har hagt en grym kväll/natt/morgon och ja, det känns bara så bra just nu... 

• porchez

tillägg,. så hade han tydligt hintat om att komma hit eller att träffas redan när vi började prata igår.Men det fattade jag aldrig, så bad honom att tala klar språk med mig i fortsättningen! Det är svårt att veta med en männsika som dels är rolig och som älskar att driva med folk vad som är allvar och inte.

När han helt plötsligt skriver, jag har tråkigt. Ska vi baka kakor? så menar han att han vill ses... Medan jag bara skrattar och pratar vidare om kakor

• fru AM

Porchez: låter som en kul förstadejt med Hunken! Jag hoppas på medvind för er! Och mersmak!

Vickan: Fy sjutton vad jobbigt för dig att hänga över toan med ett skrikande Troll som sällskap! Han måste ju ha blivt rädd också. Jag hade ju turen att få den variant av kräksjuka där jag slapp kräkas så att säga, och jag kunde inte koncentrera mig så mycket på mina egna symptom efterosom jag hade den sämre lottade Livia att ta hand om - hon är paniskt rädd för att kräkas och var tvungen att göra det ett tiotal gånger. Detta var alltså i fredags då maken var och jobbade.Han har fått något som liknar min variant men har lyckats bli SÅ mycket sjukare än vad jag var. Ett mysterium.

• porchez

AM - män måste ha någon gen i sig som gör att de blir dubbelt så sjuka som vi. Mitt ex skickades sms imorse och skrev att han hade 44g feber. Jojo säkert sen när jag pratade med honom senare så skulle han kanske jobba imorgon ändå... suck...

• Blivande fru L

Är så glad för EA:s skull! Grattis till plusset! Håller tummarna för att hcg visar sig vara som det ska imorgon.

• viktualia

Jaa det där med sällskap på dass är liksom en sak.. men sällskap när man spyr.. ehum... det var ju sådär... Och då har ändå allt mitt motstånd/panik för att spy fullständigt försvunnit efter min galna graviditet.... Strax innan den incidenten hade Trollet lyckats välta en krukväxt så att jag fick städa parkettgolvet från både jord och vatten... då var jag inte så kaxig.. När jag berättade om det där för mina kollegor som har lite äldre barn sa de "Vickan, det blir aldrig VÄRRE än så"... så nu tror jag på det... *ynkar mig fast det har gått 1,5 vecka sedan det där kaoset*

Parnassia - skoj med framgångsrikt kalas!

Porchez - skoj med hunken! heja heja!

Här - har maken äntligen återvänt från sin skidresa. Snuvig och småputtrig.. men det är nog jag också.. mest småputtrig efter 4 dagar ensam med sonen...

• nennesjuttioåtta

Fru E – Bananer i pyjamas!!!!! <3 Hurraaaaa!
    Porchez – Vadå, fick vi inga fler detaljer än så? Hur stor har han?
    Bliv FruL – hejhej! vad händer hemma hos dig?
    Parnassia – vilket lyckat kalas!

Vår dag har spenderats på badhuset, men det ar en trött Prick som inte var så sugen på att bada så han klamrade sig fast runt våra halsar så det blev ett snabbt dopp och inget dyk denna gång. Sen har vi shoppat loss. Rensade min garderob igår så nu är det städat och fint och en stor ICA-kasse till Myrornas (så småningom) och idag har jag handlat mitt livs första rosa plagg (om man inte räknar det cerisa set jag hade -89). Och mina första armband! Därefter kom svårföräldrarna på en visit för de längtade ihjäl sig efter Pricken och orkade inte vänta till på fredag när vi åker dit.

• nennesjuttioåtta

Sen har vi målat kökstaket för 5:e (!) och sista gången, tapetserat den vägg där tapeten rivits bort av maskeringstejpen och börjat sätta upp grejer på väggarna och snart har vi en taklampa också.  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!