• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Blivande fru L
    snaily skrev 2011-04-01 14:30:52 följande:
    Känner att jag borde uppdatera Ynglas CV! Gud vad mycket som händer i den här åldern!

Nu kan hon
    Slå av mamma glasögonen med ett välriktat karateslag
    Ta tag i sin fot (nåja, det har hänt en gång i alla fall)
    Försöka dra tallriken av bordet när hon sitter i någons knä
    Rulla från mage till rygg (fyra gånger!)
    Suga på napp! Helt plötsligt idag bara hände det. Inte så långa stunder, men ändå.
    Och det roligaste av allt: skratta med skrattljud!

Däremot har hon inte bajsat på 5-6 dagar...! Borde man bli orolig? Tidigare gjorde hon det minst en gång om dagen.
    Vilket CV! Skrattljud är underbara!

Jag tycker inte du ska vara orolig för bajsandet. Vår son bajsade med 8-12 dagars intervall i 3-månadersåldern... Det luktade gammal surdeg och såg ut som tunt messmör (ursäkta detaljerna) när det väl kom ut men han hade inga besvär och därmed var BVC-tanten och vi nöjda. Det löser sig, hö höh.
  • Oupsie

Snaily, vilket erbjudande, tack . Spännande med huset. Och kul med Ynglas framsteg. Tycker att det har hänt jättemycket med Daisy bara de senaste två veckorna. Köpte en bok för ett par dagar sen där jag tänkte att jag skulle skriva lite sådant i. Men än har jag inte haft tid att sätta mig och skriva... får se till att göra det innan jag glömmer bort det bara.

Nu får jag försöka göra lite nytta... Trevlig fredag allihopa!

• muggles
    Oupsie skrev 2011-04-01 13:38:59 följande:
    Mugglan, skönt att du har fått sova bättre i natt. Var det du som hade en extra madrass i sängen? Eller var det någon annan? *glömsk*Obestämd Det kanske kan underlätta om du inte testat det.
    Jo det är jag. Hade jag även med Moa och det hjälper men inte tillräckligt. Nu börjar jag fundera på om det är efter att ha legat på de där hårda undersökningsbritsarna som jag får ont. Känner ju att jag får väldigt ont i fogarna precis efter (britsarna är ju för hårda och stöttar inte svanken alls) så det skulle kunna vara att fogarna hamnar "ur led" varje gång jag är hos läkaren el BM.
  • muggles
    snaily skrev 2011-04-01 14:02:59 följande:
    Oupsie
    Ni måste gå på Krakas i Kräklingbo! De har övernattning också, ett snäpp bättre än Smakrike på alla sätt och vis!
    Tur det inte hette Kräkas...
  • Piggelin1

Vänner - håller med - det är superfint med fina riktiga dukar - men min mangel heter "Kemtvätten"
    Ism att jag fyllde 40, så använde jag stora fina dukar i linne som min mamma vävt & veckan efter lämnade jag in det på kemtvätten. Värt varenda spänn!
    ...och fönsterputs tar vi också hjälp utifrån för att göra numera, 200 spänn för oss att betala när rutavdraget är borträknat & de kommer var tredje månad. 200 spänn för alla fönster utvändigt känns nästan för billigt

Nu hojtar Amanda - hon vill pussla. Strax ska vi göra chokladbollar, yummie! Fredagsmys

• Vännerfan

Tjejer, tack för att ni bryr er, men min mangel heter svärmor! Jag behöver bara se till att dukarna kommer dit och tillbaka (efter att jag fläckbehandlat och tvättat dem iofs). Jag ska försöka att inte slita ut mig, men så tänker jag att de där "vårgrejerna" ju ska göras förr eller senare ändå, så om några blir gjorda är det ju skönt även efter festen.

Ore, Jag tror också Mugglan väntar 2 killar!

• Lapinette

Jösses, 200 kronor för fönsterputs var tredje månad. Jag vill också!!! Här får vi visserligen vardagsrums och köksfönstret tvättat gratis 2 ggr per år. Det är föreningen som betalar några som kommer i lyftkran och gör jobbet eftersom vi inte kan öppna vårt enormt stora vardagsrumsfönster.

Ha en härlig fredagskväll ni som försvinner iväg härifrån. Själv ska jag som vanligt spinna med maken och sen blir det att promenixa hem och äta panerad röding med skagenröra och lite Sancerre.

• Lapinette

Totalt hjärnsläpp en röding skulle jag aldrig panera ... utan rödspätta. Som sagt, ha en trevlig helg!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-01 13:08:20 följande:
    Borste med plastspröt med plastpluppar, gud så plågsamt, aj vilken tortyr, hur kan man få för sig det??
    Det kräver ju sin träning... och jag har nog ägnat mig åt det i typ 30 år.... eller nåt ditåt...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!